Kako za podjetje iztržiti čim več? Kako za podjetje iztržiti čim več? Nakupe in prodaje podjetij bodo v prihodnosti vse bolj krojili moderni mehanizmi določanja kupnine, ki so že uveljavljeni na zahodnih kapitalskih trgih, njihovo razumevanje pa je zato ključno za uspešna pogajanja in maksimiranje dosežene cene.
Lekcija iz odgovorne proizvodnje in porabe Lekcija iz odgovorne proizvodnje in porabe Trajnostni učinek krožnega gospodarstva kot konkurenčna prednost v očeh okoljsko ozaveščenih porabnikov
Strah pred disrupcijami je lahko bolj škodljiv od disrupcij samih Strah pred disrupcijami je lahko bolj škodljiv od disrupcij samih Na velike spremembe se ne odzivajte prehitro, pomembno pa je, da se odzovete nanje. Raje se osredotočite na sprejemanje pomembnih strateških odločitev, potrebnih za krepitev svojega podjetja.
Nove tehnologije spreminjajo celotno verigo plačevanja Nove tehnologije spreminjajo celotno verigo plačevanja Poleg digitalnega plačevanja v ospredje prihajajo regulacijske tehnologije, kjer bo podjetjem pri prilagajanju novim predpisom in zagotavljanju skladnosti vse bolj pomagala avtomatizacija.
Evropa pri mobilnih nakupih zaostaja za ZDA in Azijo Evropa pri mobilnih nakupih zaostaja za ZDA in Azijo Leta 2021 naj bi bil vsak osmi nakup v svetu opravljen z mobilno napravo.

Na splet po računalnik, parfum ali - podjetje

Čas branja: 2 min
21.10.2015  14:39
Tomo Senekovič je postavil spletni portal BorzaPosla.si, ki ponuja pregled nad slovenskimi podjetji, ki so naprodaj.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Portal omogoča, da lastnik podjetja, obrti, franšize ali prodorne poslovne ideje, objavi namero o prodaji svojega posla, obenem pa lahko tisti, ki iščejo podjetniške priložnosti, do teh pridejo hitreje.

tomo-senekovic.1445430165.jpg.n.960px.jpg

»Bistvo našega spletnega mesta je torej ponuditi stik med tistim, ki prodaja, in tistim, ki bi rad kupil. Prodajajo se sicer zgolj aktivna podjetja z uspešno zgodovino - torej z utečenim poslom, in ne novo ustanovljena podjetja, kot jih prodajajo številne, tematsko sorodne spletne strani,« razlaga Tomo Senekovič, ekonomist, ki je portal zasnoval in ga v začetku leta predstavil trgu.

Uporabniki lahko na spletni strani med drugim prodajo celotno podjetje (d.o.o., skupaj z vsem premoženjem in posli), poslovno idejo (poslovni načrt), sredstva (npr. nepremičnine, zaloge, opremo), bazo strank, know - how, dobro ime in ostalo.

Kaj se prodaja

Oglasi so razvrščeni v različne kategorije; od storitev, gradbeništva, logistike do proizvodnje in turizma. Med drugim smo na portalu našli oglas za prodajo »ustanove za tkiva in celice«, »welness in fitnes centra«, »prevoznega podjetja«, »delikatese in pa »tiskarskega podjetja«.

Običajno se prodajajo manjša podjetja, najbolje zastopani sta storitvena panoga in trgovina. »To so lahko majhni posli, spletne strani ali celo poslovne ideje, ki se prodajajo za nekaj 100 evrov, pa vse do malo večjih proizvodnih in trgovskih podjetij, ki se prodajajo tudi za milijon evrov ali več,« dodaja Senekovič.

Za prodajalce brezplačno, za kupce 48 evrov na mesec

Oddaja oglasa za prodajo posla je sicer brezplačna - s tem se po besedah Senekoviča zagotavlja številčnost oglasov, ki delajo portal zanimiv in vsebinsko bogat. Vsak oglas pred objavo skrbno pregledajo in po potrebi zahtevajo vnos dodatnih, reprezentativnih podatkov o podjetju, ki je naprodaj. »Na ta način zagotavljamo tudi verodostojnost portala,« dodaja sogovornik.

Tisti, ki iščejo poslovne priložnosti - torej investitorji oziroma potencialni kupci -, pa za dostop do podrobnejših informacij in za možnost kontaktiranja prodajalca, plačujejo 48 evrov za mesečno oziroma 96 evrov za letno naročnino.

Vsak teden do pet novih oglasov

Na portalu je trenutno več kot 80 oglasov, vsak teden se seznam podaljša za novih tri do pet. Po besedah sogovornika ima BorzaPosla.si več kot tri tisoč uporabnikov (brezplačen in plačljiv dostop skupaj), ki portal v povprečju obiščejo dvakrat mesečno. Senekovič sicer pravi, da portal deluje zgolj kot »kontaktna oseba med dvema stranema«, zato neposrednega vpogleda v število realiziranih poslov za zdaj še nimajo.

»Postati namreč želimo glavni vir informacij in storitev za vse, ki si v Sloveniji želijo posel bodisi prodati ali kupiti,« načrte opisuje sogovornik. S tem razlogom vse prihodke - lani jih je podjetje Tomsen imelo 60 tisoč evrov - Senekovič namenja za nadaljnji razvoj portala. »V načrtu imamo na eni strani širitev funkcionalnosti portala, na drugi strani širitev na nove trge,« dodaja.

Pred dnevi so lansirali prve dodatne storitve. Za podjetnike, ki bi želeli posel prodati prek portala nudijo vrednotenje podjetja in pripravo prodajnega prospekta, za kupce pa skrbni pregled posla pred nakupom.

Razlogi za prodajo

Na eni strani imamo lastnike podjetij, ki so tik pred upokojitvijo, nimajo logičnega družinskega naslednika za posel, zato se jim prodaja zdi najbolj logična izhodna strategija.

Veliko prodajalcev v svojih oglasih omenja tudi prodajo zaradi pomanjkanja časa, tu gre po navadi za popoldanske podjetnike, ki so svojo poslovno idejo pripeljali do določene točke od koder se ne znajdejo dalje.

Razlog za prodajo posla je lahko tudi prezadolženost, v osebnem ali poslovnem življenju in kupci takega podjetja si z malo iznajdljivosti lahko zelo poceni kupijo vstopnico v svet podjetništva, saj lastnik tako podjetje prodaja iz nuje, potrebuje finančna sredstva in je zato pripravljen svoj posel prodati po diskontni ceni. Imamo pa tudi zgodbe o uspehu, perspektivna podjetja, ki na ta način iščejo vire za rast poslovanja, razlaga Senekovič.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija Strah pred disrupcijami je lahko bolj škodljiv od disrupcij samih

Na velike spremembe se ne odzivajte prehitro, pomembno pa je, da se odzovete nanje. Raje se osredotočite na sprejemanje pomembnih...

Posel 2030
Finance
Finance Kako za podjetje iztržiti čim več?

Nakupe in prodaje podjetij bodo v prihodnosti vse bolj krojili moderni mehanizmi določanja kupnine, ki so že uveljavljeni na zahodnih...

Posel 2030
Zgodbe
Zgodbe Lekcija iz odgovorne proizvodnje in porabe

Trajnostni učinek krožnega gospodarstva kot konkurenčna prednost v očeh okoljsko ozaveščenih porabnikov

Posel 2030
Finance
Finance Prihodnost plačevanja je v SMS-plačilih

Biometrija bo s pomočjo umetne inteligence preverjala identiteto uporabnika na katerikoli platformi.

Posel 2030
Finance
Finance Nove tehnologije spreminjajo celotno verigo plačevanja

Poleg digitalnega plačevanja v ospredje prihajajo regulacijske tehnologije, kjer bo podjetjem pri prilagajanju novim predpisom in...

Posel 2030
Finance
Finance Evropa pri mobilnih nakupih zaostaja za ZDA in Azijo

Leta 2021 naj bi bil vsak osmi nakup v svetu opravljen z mobilno napravo.