So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Ženskega podjetništva ni, je samo podjetništvo

Čas branja: 12 min
12.10.2015  16:26
O "femtrepreneurismu" in zakaj sta pojma "ženska podjetnica" ter "uspešna ženska" zgrešena
Ženskega podjetništva ni, je samo podjetništvo

Obveščaj me o novih člankih:  
Maja Voje dodaj
Media dodaj
Google dodaj
Adecco dodaj
Angela Merkel dodaj

»Biti ženska v biznisu ni nič tako lepega in nič tako groznega, da bi se o tem morali pogovarjati kot o posebni veji oblasti, spiritualnem pojavu ali pa znanosti, kako ko-eksistiramo. Pač si in delaš, včasih zmagaš, včasih zgubiš - tako kot moški,« meni Maja Voje, COO v mladem podjetju The Kiwi Factory in samostojna podjetnica.

Dejstvo je sicer, da je med Slovenci (kot tudi povsod drugod) manj podjetnic kot podjetnikov. Po podatkih statističnega urada za leto 2010 (zadnji razpoložljivi podatki) so ženske vodile 28 odstotkov vseh podjetij z vsaj enim zaposlenim. Podatki za letošnji julij medtem kažejo, da je med samostojnimi podjetniki tretjina žensk.

Femtrepreneurism: dober ali škodljiv?

Ker se manj žensk odloča za podjetništvo, poznamo, tako v Sloveniji kot v tujini, številne dogodke, finančne mehanizme in ločene nagrade, ki slavijo žensko podjetništvo (gre za tako imenovan koncept femtrepreneurisma).

Bi morali podpirati tovrstno pozitivno diskriminacijo ali pa zgolj na splošno podpirati ljudi, da bi bili bolj podjetni? O tem smo povprašali Majo Voje in Mojco Marš, ustanoviteljico Super Spicy Media in svetovalko na področju družbenih omrežij.

Maja Voje:

id-voje-maja02-be.20140722203706.jpg.w.960px.jpg

O dogodkih za »ženske podjetnice«

Razlikovanja dogodkov »za ženske« in »ne za ženske« me že od nekdaj odvračajo. Če je tema dogodka aktualna zame, rada prisluhnem komurkoli, ki ima kaj pametnega za povedat. Ne gradim pa svoje identitete na spolu in ni bolj verjetno, da bom šla na dogodek, če bodo vse govornice ženske ali če bodo vsi govorniki moški.

Prikličem kakšno pobudo za učenje programiranja žensk ([railsgirls.com]), ki pa se mi ne zdijo škodljive. Dejansko so usmerjena na skupino, ki je v tehnološkem sektorju deficitna, ženske programerke.

Spet pa take pobude na idejni ravni delujejo izključevalno namesto vključevalno. Zakaj bi morali eno skupino obravnavati posebej, da na dolgi rok morda zagotovimo vključevanje na trg delovne sile? V ZDA so že bili primeri, ko so bili kaznovani bari, ki so prirejali dogodek samo za ženske/moške, ki so ženskam nudili brezplačen vstop, medtem ko so moški morali plačati. V podalpskem raju tako daleč verjetno ne bomo šli, bi si pa seveda mislile svoje, če bi se en dogodek oglaševal izključno za moške. Tudi kakšen izbruh na socialnih omrežjih ne bi bil izključen. Pa je to, da organiziramo dogodke za ženske, res tako zelo drugače?

Ničkolikokrat sem v organizacijskih odborih dogodkov že slišala »pa dajmo povabit še eno žensko« in potem so iskali žensko govornico, brez posebnega obzira njeno delo. So se že hitro sprijaznili z izbiro, če je zadovoljila kriteriju "bo že nekaj povedala". Prav smešno je tudi, kako se fotografira start-up dogodke. Po navadi je razmerje med spoloma udeležencev nekako 90:10. Ampak če gremo gledati poljubne slike iz start-up dogodkov v zadnjih treh letih, bomo iz vsakega dogodka dobili vsaj eno sliko, ki je centrirana na žensko udeleženko. »Poglej, ženska se je udeležila dogodka, kako lepo, korektni smo.«

Vsekakor to na nek način prispeva k vključevanju, ne vem pa, če je to vključevanje res dobro ali temelji na ideji »uspelo ti je, čeprav si ženska«. Ali res rabimo nastavljene obraze, da bodo ženske prepričali, da so dobrodošle v poslovnem svetu? Zame je cel čar biznisa v tem, da ideje soočamo ljudje z različnimi razmišljanji, izkušnjami in znanji. Vseeno pa si delimo željo po uspehu, pripravljenost trdo delati, se pogovarjati, da premostimo morebitna nestrinjanja in da pretehta moč argumenta, ne argument moči.

Skupaj ustvarjamo rešitve, ki so po navadi veliko boljše od tistih, ki bi jih sproducirali v bolj homogenih skupinah. In tega se na tovrstnih dogodkih ne spodbuja. Pa bi se moralo, ker nihče ne bo boljše živel, če se prepričamo, da so ženske boljši/slabši vodje, da če boš v nekaj zelo verjel, se ti bo to uresničilo in da je uspeh nizkoviseč sadež, ki si ga lahko sama utrgaš, če obuješ visoke pete.

Ženske se, tako kot moški, lahko udeležujemo dogodkov, srečanj in tudi same izbiramo sogovornike, ki nam pomagajo razviti znanja, prepričanja in veščine, ki nam bodo v karieri koristile. In biti ženska v biznisu ni nič tako lepega in nič tako groznega, da bi se o tem morali pogovarjati kot o posebni veji oblasti, spiritualnem pojavu ali pa znanosti kako ko-eksistiramo. Pač si in delaš, včasih zmagaš, včasih zgubiš - tako kot moški.

Pri tem pa ne želim poudarjati spola in opozarjam na dobre prakse poslovnega komuniciranja, ki v ospredje postavljajo relevantnost govornika, ne pa nekega stereotipiziranja in seksističnih vprašanj o tem, kakšni so moški in ženske oziroma kakšni bi morali biti. Poleg tega, se mi zdi, da pretirano poudarjanje razlik dela ljudi militantne in omejene. Nikogar ne rabimo prepričevat, da smo dovolj dobre, če same vemo, da smo in to lahko dokažemo. In zdi se mi, da smo kot družba že premostili dobo, ko bi bilo za ženske pomanjkanje kariernih priložnosti.

Osebne izkušnje z morebitno diskriminacijo

Jaz in moja družba žensk, ki jih spoštujem, cenim in imajo pod pasom že kar nekaj dosežkov nimamo v poslovnem svetu ene pripombe, kako nas obravnavajo moški kolegi. Včasih se rade pošalimo, da je celo presneto odlično, glede na to, da večina programerjev, s katerimi sodelujemo na faksu in v sredni šoli ni imela veliko ženskih sošolk.

Ko sem sodelovala z Googlom (pogodba preko Adecca) in ko sem delala za slovensko podružnico Rocket Interneta sem imela dve liniji ženskih nadrejenih, se pravi, moji nadrejeni sta bili ženski in njuni nadrejeni prav tako. Zdaj sodelujem z angleškim tehnološkim podjetjem, ki ima več kot 30-odstotni delež žensk, v sklopu sodelovanja z The Kiwi Factory pa sva obe ženski na zelo odgovornih položajih.

Ko iščemo nove sodelavce, se ne odločimo ali bomo najeli žensko ali moškega, ampak se odločamo izključno na podlagi kandidatovih znanj, sposobnosti in t.i. »Company Fita«. V modernih uspešnih podjetjih razlikovanja po spolih nima mesta. Obstajajo zdrava in prijazna delovna okolja do vseh, moških, žensk in tistih, ki se ne opredeljujejo po spolu. Novih sodelavk smo veseli, nihče se jih ne boji, nihče jih ne diskriminira in o tem se pravzaprav sploh ne pogovarjamo, ker to niso debate, ki bi nam pomagale do boljših rezultatov in posledično bolje kakovosti življenja.

Če sem doživela kakšen poseben tretma zaradi svojega spola, je to pozitivna diskriminacija. Kjer imam pisarno, je več podjetij in na vsake toliko mi kakšen prijazen kavalir pridrži vrata. Jaz se mu lepo zahvalim, rečem, da je kavalir, in grem z nasmehom naprej. Razlike med spoloma obstajajo, so pa te razlike takšne, da jih v vsakodnevnem življenju praviloma lahko z lahkoto premostimo. Bi zaradi tega morala biti jezna ali nastrojena proti nekomu? Ne. In z veseljem svojim sodelavcem spečem kolačke, medtem ko oni obračajo meso na žaru za piknik podjetja. To me ne dela šibkejše.

Morda sem že bila "ženska kvota" kakšnega dogodka, a nikoli zavestno. Morda je kdo mislil, da so ženske čustveno inteligentnejše, ko me je najel za kakšno delo. Morda je kdo za odtenek prijaznejši in govori z nežnejšim tonom z mano, ker misli, da ženske niso za odprte konfrontacije in da se hitreje razžalijo. Ampak to na moje življenje ne vpliva. In to ni stvar, ki bi si zaslužila posebno mesto pod žarometi start-up skupnosti.

Se mi pa zdi pomembno, da o dosežkih podjetnic komuniciramo in jim čestitamo. Zakaj? Ker rabimo vzornike, tako ženske, kot moške, pri čemer ni rečeno, da se ženske identificiramo izključno z uspešnimi ženskami. Navdihujejo nas in opolnomočijo, da tudi mi lahko sledimo svojim ciljem, vsaj na nekem subtilnem nivoju dokaza. Kar me moti je seksistično projiciranje stereotipnih lastnosti spolov na obraze, ki jih izpostavljamo. Vse ženske nismo lepe, ljubeče, čuteče, prijazne in potrebne pomoči. Prav tako vsi moški niso pogumni, naravnani k dosežkom, samozavestni in ciljno-naravnani. Na profesionalnih dogodkih pa naj bi bil sogovornik vreden našega časa, če je nekaj pomembnega dosegel, odkril, se naučil in izkusil.

Lahko »femtrepreneurism« povzroči več škode kot koristi?

Mislim, da so sporočila "uspelo ji je, ker je ženska" in "uspelo ji je, čeprav je ženska" močno zgrešena. Takšnega determinizma ni, če pa je, bi se ga morali vsaj idejo izogibati. Po mojih izkušnjah uspejo ljudje, ki so sposobni, iznajdljivi, ki se hitro in stalno učijo in so pripravljeni plačati ceno za uspeh, ki vključuje tudi to, da kdaj prespiš v pisarni, zamudiš frizerja, ker delaš od 7:00 do 21:00, zapustiš svoje bližnje, da greš na študij ali delo v tujino in svoja znanja, izkušnje in sposobnosti znaš prodati na trgu delovne silile ali pa kot podjetnik.

In tukaj bi me lahko zaneslo, da bi začela razpredati o tem, da družba programira ženske, da so lepe, prijazne, skrbne in da se odpovedujejo svojemu profesionalnemu življenju za zasebno življenje. Dejstvo je, da določene razlike med spoloma obstajajo. Moj najljubši dokaz tega so eksperimenti, ko res zelo majhnim otrokom dajejo na izbiro igrače, ki so "primerne" za določen spol in z določeno stopnjo zanesljivosti se deklice res nagibajo k temu, da izbirajo punčke, šalčke in druge punčkaste igrače. Isto npr. dokazuje tudi tale eksperiment na opicah [www.youtube.com] .

Ampak tudi, če bi sprejeli idejo, da deklice res bolj zanima kako skrbeti za stvari in življenje delati udobno, jih to nikakor ne more izključiti iz podjetništva. Mnoge ženske žarijo kot "matere" v podjetjih, kjer skrbijo za uspeh in kakovost življenja svojih sodelavcev. Skrbeti za podjetje ni samo graditi, temveč tudi negovati, sklepati kompromise in delati ljudi srečne - na tem mestu za moje pojme teorija bioloških razlik pade v vodo.

Kjer po mojem mnenju zalomi je v pričakovanjih in možnostih, ki jih »programiramo« v otroke. Tale eksperiment, kjer so starši morali nastavljati naklon klanca po katerem se plazi malček ([www.youtube.com]) dobro pokaže na to, da so matere deklicam nastavljale manjše naklone, ker so fantje »pogumni in sposobni«, na ženske pa »pazimo in od njih ne pričakujemo prav izjemnih dosežkov«. Zanimivo, kajne? Temu seveda ne gre v celoti verjeti, sem pa pred dvema letoma predavala o podjetništvu skupini srednješolcev in jih vprašala kdo hoče biti podjetnik- roke je dvignilo 5 fantov in 2 dekleti. Zakaj se dekleta v manjši meri odločajo za karierno pot podjetništva je skrivnost, ki je v tem članku ne bomo povsem razrešili, dejstvo pa je, da lahko spodbudimo njihovo vključevanje v svet podjetništva tako, da jim predstavljamo možnosti in pozitivne vzornike.

Dogodki, ki spodbujajo samo vključevanje, ne pa tudi kakovost rezultatov, ki jih podjetniki sproducirajo so marginalnega pomena. Kot pri poslu, tudi če dobiš več ljudi v svoj prodajni lijak ni rečeno, da boš dobil boljše rezultate. Ženske ne rabimo pokroviteljstva, ne rabimo dvojnih meril in omadeževane predstave o lastni vrednosti, da smo neko priložnost dobile samo zato, ker smo ženske. Potrebujemo pošteno obravnavo, karieri razvoj in priložnosti, da se izkažemo. Te pogoje pa se lahko zagotovi samo ob nepopuščanju, vzgoji, ki opolnomoči posameznika, da si lahko sam kroji življenje in v tem, da si kot družba izbijemo iz glave, da je ženska brez otrok ali celo, da je ena mati 4ih otrok boljša mati, ker ostane doma, kot mati 4ih otrok, ki ima zraven zares občudovanja vredno kariero in veliko dela. Očitanja: "Vsega pa res ne moreš imet." in izbire ali-ali so nevarne. V resnici gre samo za spekter življenjskih izbir, ki se za ženske širi in pogumno upam trditi, da bo čas prinesel napredek tudi na tem področju. Lažje pa se bo širil, če bomo bolj odprti za sprejemanje različnih življenjski stilov in izbir, tudi kariernih.

Kaj pomeni uspeh

Frau Angela Merkel na vrh nemške politike ni prišla po sistemu ženskih kvot. Susan Wojcicki, CEO YouTuba, je edina ženska na vodstveni strukturi Alphabetha. Tudi Elizabeth Holmes, najmlajša milijarderka v ZDA, ki je svoje premoženje ustvarila sama, ni samo lep obraz svojega podjetja. Na vrh so se povzpele same, s svojimi sposobnostmi, znanjem in zavidanja vredno delavnostjo. Javnost pa se še vedno pogovarja o tem, kako so ženske na vodilnih položajih oblečene, ali zanemarjajo svoje otroke, ker preveč delajo, kdo jim je pomagal do vrha (če jih sploh poznajo).

Najprej moramo sleči predstave o tem, kaj in kako bi morala ženska delati, komunicirati in živeti. Naša realnost je, da nas poudarjanje, da smo ženske v očeh javnosti dela žrtve kapitalizma, ki jim je treba pomagati. Pa nočemo biti žrtve, ampak heroji. Heroje pa se opeva z njihovimi dosežki, marsikatero napako se jim oprosti (ali pa celo slavi). Heroji si priložnosti ustvarijo sami. In v svetu herojev je Angela mogočen političen vodja, Susan inovacijski genij, Elizabeth pa znanstvenica, ki spreminja svet. Briga me kako so oblečene, kateri parfum uporabljajo, koliko otrok imajo, kaj delajo njihovi partnerji in katere fundacije vodijo. In takšne zgodbe bi rada brala in poslušala o uspešnih ljudeh.

Spremembe?

Ugrizniti se moramo v jezik, ko si želimo cviliti majhni punčki samo to kako je lepa (dober blog na to temo [latinafatale.com]) in jo poskušati vprašati, kaj takega kot sprašujemo fantke: "Kaj pa delaš? Waw, si tole lepo sestavil, zelo dobro." ter predvsem kakšno kariero usmeritev jim sugeriramo, da ne uporabljamo toksičnih stavkov kot so: "Saj je v redu, če ti ne gre matematika, ženske nismo za matematiko, mi bolje komuniciramo".

Bodoče podjetnice, direktorice, znanstvenic in inženirke, ki se odločajo za poklic in bodo nekoč krojile naslednjo generacijo uspešnih žensk še ne berejo Financ in Managerja in se ne udeležujejo podjetniških dogodkov, ampak množična občila namenjena najstnicam, kjer jih učijo kako delati fish-face (naslednjik duck face-a), berejo o modnih podvigih dinastije Kardashian-Jenner in poslušajo Taylor Swift.

Njim bi bilo potrebno približat sliko uspešne ženske kot "life-style figure"z obveznim pripisom, da zraven tega, še ustvarja 1000 delovnih mest in spreminja svet na bolje in jim organizirati kakšno ekskurzijo v tehnološko podjetje. Za odrasle ženske je dovolj, če z nami in o nas spoštljivo govorite in nas jemljete resno, brez nepotrebnega pomilovanja in razlikovanja. Medtem ko nova generacija deklet odrasla, bomo s predanim delom in profesionalnostjo v sinergiji z drugimi ženskami ter moškimi kolegi ustvarjale nove izdelke, storitve, delovna mesta in zdrava delovna okolja, ki slavijo sinergije, ne pa razlik.

Naj končam citatom pogovora, ki sem ga imela v petek z Jasno Platan, vodjo big-data podjetja Revelo. "Jaz nikoli nisem čutila diskriminacije, zdi se mi žalostno, da se morava o tej temi sploh pogovarjati." Zanimivo mi je, da najuspešnejše in najbolj inteligentne ženske, ki jih poznam, ne sodelujejo v debati o razlikah.

Mojca Marš

mojca-mars.1444659968.jpg.n.960px.jpg

Po pravici povedano ne vem, zakaj bi ženske morale imeti svoje podjetniške dogodke. Ker se v okolju samih žensk počutimo bolj varne in sprejete? Kar nekaj. Če je to, kar imamo za pokazati dobro in nekaj, na kar smo lahko ponosne, potem ta strah ne obstaja in se brez težav predstavljamo na dogodkih, namenjenih obema spoloma. V nasprotnem primeru pa so takšni dogodki lahko le potuha tistim, ki se z udeležbo podobnih dogodkov prepričujejo, da si gradijo odličen posel, v resnici pa je zgodba v pogostih primerih popolnoma drugačna.

Kako izgledajo dogodki, namenjeni »ženskimi podjetnicam«?

Takšnih dogodkov se nikoli nisem udeležila, že od nekdaj v tem nisem videla smisla. Se pa o tej problematiki s kolegi podjetniki in podjetnicami že nekaj časa aktivno pogovarjam. Poznamo vsebino takšnih dogodkov, slišali smo izjave udeleženk podobnih prireditev, ogledali smo si videoposnetke, z vsem smo dobro seznanjeni.

Vsebina na teh dogodkih je popolnoma drugačna od vsebine na dogodkih, katerih bi se udeležili "resni podjetniki", če si drznem to reči. Velikokrat govorijo o spiritualnosti, govori so motivacijski, žal pa ne izveš nič konkretno uporabnega, kar bi lahko apliciral na svoje podjetniško delovanje. To je tudi žalostna usoda večine slovenskih "podjetniških" dogodkov.

Predavanja tečejo tudi o tem, kako moraš biti na sestankih urejen, kako profesionalno komunicirati, nekaj malega tudi o petkah in ličilih, pozabijo pa, da ti takšna znanja na vrata ne dostavijo poslovnih priložnosti. Uspešno podjetniško rast in pridobivanje novih strank ti prinese dobro opravljeno delo. To sporočilo pa na podobnih dogodkih nekako izgubi.

Organizatorji od tebe pričakujejo, da prideš oblečen primeren nazivu "podjetnik". Urejen torej, po navadi so to poslovna oblačila, kostimi, krila. V primeru 500 podjetnic moraš imeti na sebi tudi nekaj rdečega, ker je to "barva poguma, samozavesti, zmage." ([www.podjetnica.com])

To je ena izmed večjih neumnosti, kar sem jih slišala. Na konferenco v Ameriki sem prišla v jeans hlačah in me nihče ni obravnaval drugače. Rada imam svoje udobje, to me ne naredi manj sposobne. Uspešni podjetniki danes delajo tudi od doma. Doma sem oblečena v »dinosaur onesie«, če bom želela bom takšna prišla tudi na dogodek, pa to ne bo pomenilo, da ne vem kaj v svojem poslu delam. Namesto, da bi sprejemali in spodbujali drugačnost, gremo v drugo smer.

Si bila zaradi spola kdaj obravnavana drugače?

V zadnjem času se bolj družim s podjetniki iz Amerike, takšne pripombe iz njihovih ust še nisem slišala. Veseli so, da me imajo v svojih krogih ne zato, ker sem ženska, ampak ker jim je moje poslovno udejstvovanje všeč in vidijo, da napredujem v pravi smeri.

Žal pa sem v Sloveniji prevečkrat slišala podobno opazko. V naslovih člankov prevečkrat zasledimo besedno zvezo "uspešna ženska". Zakaj je tako čudno, da je ravno ženska uspešna? Ob člankih o uspešnih moških podjetnikih redkokdaj vidimo naslov "uspešen moški".

Že Google nam prikaže zaskrbljujočo realnost: "Uspešen moški" ima malce več kot 2.000 zadetkov, večina med njimi so neokusne šale, kot npr. "Uspešen moški je tisti, ki zasluži več, kot njegova žena zapravi! :)" ali "Uspešen moški je tisti, ki zasluži veliko denarja. Uspešna ženska pa je tista, ki zna poiskati takega moškega."

Če pa poiščemo besedno zvezo "Uspešna ženska" ima ta čez 14.000 zadetkov. Med drugim članki, kot so "Kako postati uspešna ženska". Ker očitno za to potrebujemo posebna navodila.

Čas je, da se sprijaznimo, da ne živimo več v času, ko je glavni vir dohodka k hiši prinašal moški. Ni več čudno, če je uspešna tudi ženska. No, ne bi smelo biti.

Zakaj pa je manj žensk v podjetništvu?

Po pravici nimam pojma, kaj bi bil razlog za manjšo reprezentativnost žensk v podjetništvu. Mogoče mislijo, da niso dovolj sposobne. Če je temu tako (in ponavadi, je), so podobna gibanja in skovanke, kot "femtrepreneur" lahko v večjo škodo, kot korist.

Takšne skovanke namreč sporočajo grozno sporočilo: "Nisi dovolj sposobna, da bi se uspešno predstavljala v splošnem podjetniškem svetu, kjer so prisotni tudi moški, zato imamo tukaj čudovito skupinico samih žensk, kjer ni močne konkurence."

Ja, podjetniški svet (kjer so vključeni moški in ženske) zna biti boleče odkrit. Ne dobimo vedno podpore, ampak moramo prisluhniti tudi odkritim kritikam in predlogom za izboljšave. Vendar zavijanje v kos vate, kjer je mehko in toplo ne vodi nikamor. To ni podjetništvo, to je podporna skupina in potuha. In če temu ne znaš biti kos, potem žal ta pot ni zate.

Spremembe?

Za začetek lahko nehamo uporabljati besedne zveze, kot so "ženska podjetnica" ali pa "uspešna ženska". Podjetnik je podjetnik, v svojem podjetniškem udejstvovanju se ne obnašam drugače, kot moji moški kolegi. Nisem nežna in neskončno ustrežljiva, kot bi mogoče kdo pričakoval. Znam potegniti meje, odkrito povem svoje mnenje, človeka postavim na svoje mesto, ko je to potrebno.

Mislim pa, da se mora ta transformacija začeti pri ženskah samih. Moramo prenehati z zapiranjem med štiri stene, kjer se družimo z ostalimi "podjetnicami" in beremo motivacijske citate, ki naj bi nas pripeljali do uspeha. S svojimi uspehi se moramo ponosno predstaviti tudi med moškimi kolegi, ki so, verjeli ali ne, zelo sprejemljivi do ženskih predstavnic v podjetništvu.

In pa moramo se nehati s predstavljanjem v stilu "sem ženska in sem uspešna." Ne. Si uspešna. In pika.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...