So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Kako kupca ali poslovnega partnerja prepričati, da naredi to, kar želite?

Čas branja: 5 min
27.08.2015  13:10
Zakaj hudiča obiskovalci ne kupijo, če pa je ja tako dobra ponudba? V veliki večini primerov iz zgornjih scenarijev manjka le ena ključna sestavina do uspeha.
Kako kupca ali poslovnega partnerja prepričati, da naredi to, kar želite?

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Rok Kragelj dodaj

Spisali ste super opis vašega novega produkta, ga poslali svoji bazi naročnikov, Click-through rate (CTR) pa je bil zopet pod pričakovanji? Na spletni strani imate odličen nabor ponudb po ugodnih cenah, konverzija (CVR) pa je pod povprečjem vaše konkurence? Že tretjič pošiljate email potencialnemu dobavitelju in zaman čakate odgovor? S prijatelji ugotavljate da "zdaj je pa res že čas, da se dobimo na pivu" in na koncu, kot ponavadi, vse ostane pri tem? Ste zopet prišli s sicer prijetnega sestanka s poslovnim partnerjem, ki ni prinesel nobenih konkretnih dogovorov?

Vsi smo že doživeli vsaj nekaj izmed zgoraj naštetih situacij. Večinoma nam ni jasno, zakaj. Zakaj hudiča obiskovalci ne kupijo, če pa je ja tako dobra ponudba? V veliki večini primerov iz zgornjih scenarijev manjka le ena ključna sestavina do uspeha. Call to action (CTA).

CTA lahko enostavno definiramo, kot poziv vašemu sogovorniku, kupcu, partnerju, da stori dejanje, ki želite, da ga opravi. Klik, nakup, prenos spletne knjige ali termin za sestanek največkrat potrebuje dodatno vzpodbudo, katero lahko najučinkoviteje zagotovimo z dobrimi CTA-ji.

Zakaj je »call to action« tako pomemben?

Enostavno! Zato ker s pomočjo CTA lahko dosežemo, ali pa si močno izboljšamo možnosti, da bomo od sogovornika, poslovnega partnerja, obiskovalcev spletne strani ali konec koncev prijateljev, s katerimi se nismo videli že čisto predolgo, iztržili željeni rezultat.

Vaš čas in energija sta za vas, kot podjetnika, neprecenljiva vira. Zakaj ne bi poskrbeli, da so rezultati vašega dela še toliko boljši?

Vzemimo primer vaše odlične ponudbe na strani, ki se ne prodaja po pričakovanjih. Opis produkta je odličen. Tukaj ni dvoma, saj ste ga spisali sami. Slike so vrhunske, cena je konkurenčna in promet na pristajalni strani je ok. Kaj manjka? Zakaj je kljub vsemu CVR le 0,4%?

Ste prepričani, da je obiskovalcu jasno dano vedeti, da lahko ta produkt KUPI? Na primer po znižani ceni. Kupec ve, da mu nudite brezplačno dostavo? Da bo ob nakupu tega izdelka prejel še bon za naslednji nakup? Ste prepričani, da je ena izmed kritičnih lastnosti ponudbe, ki dobro kovertira - gump za nakup, na pravilnem mestu, jasno viden, prave barve, ja, prave barve in, da napis jasno in glasno kupca vzpodbuja k nakupu? Če ste, potem se motite. Takšna ponudba je v najboljšem primeru predstavljena napačni ciljni skupini, v najslabšem pa popolnoma nezanimiva.

Kako boste popravili situacijo? Testirali boste vsako malenkost ponudbe - od ciljne skupine, opisa, slik, cene in seveda vseh CTA na pristajalni strani.

Poudarite vse razloge za nakup in poskrbite, da je gumb za dejanski nakup na vidnem mestu.

Da se ne omejimo samo na spletno prodajo, še dodaten primer. Kolikokrat ste od vaših poslovnih partnerjev na koncu sestanka ali v daljšem e-mail pogovoru zahtevali kakršno koli zavezo? Ste tistemu neodzivnemu dobavitelju na koncu emaila zapisali kakršni koli stavek, ki bi ga pozival k dejanskemu odgovoru, ali ga poskušali zavezati za točen dan in uro sestanka?

Če se vaši emaili končajo z generičnim in brutalno neučinkovitim "Lp" vam predlagam, da poskusite s "Predlagam sestanek naslednji torek ob 14.00. Boste uspeli?" ali pa vsaj "Glede na najin pogovor prosim za ponudbo do konca tedna." CTA v e-mailih so zlasti pomembni, če redno pošiljate ponudbe na svojo bazo naročnikov. Poskrbite da so večkrat jasno predstavljeni CTA, ki bodo podpirali vaše cilje.

Zakaj je »call to action« tako učinkovit?

Odgovor na to vprašanje, se tako kot večina ostalih, skriva v naših glavah. Psihologija za samim konceptom in uporabo CTA je izredno zanimiva in osnova za vse nadaljne razlage uporabe le teh. Od pozivov na točno uro za sestanek, do gumbov na vaših pristajalnih straneh, vse temelji na isti logiki. Zato tokrat hiter pregled glavnih karakteristik človeške psihologije, ki zagotavlja uspešnost CTA. Če bi želel do potankosti razdelati psihologijo CTA, bi potreboval veliko več prostora, kot omejenost enega članka, zato se bom tukaj omejil na štiri glavne lastnosti in navade, ki vplivajo na uspešnost naših pozivov.

Ljudje PRIČAKUJEMO poziv k dejanju.

Naše pretekle izkušnje in obnašanje ustvarjajo naše dojemanje sveta in okoliščin okoli sebe. Če ste kdaj sedeli na predstavitvi, ali pa še huje, pristali na predstavitev novega čudežnega sesalca na domu, ste točno vedeli, da na koncu celotne predstavitve (če ste bili malo iznajdljivi, so vam očistili še sedežno garnituro), lahko pričakujete poziv k nakupu. Prav tako uporabniki spletnih trgovin, blogov ali socialnih medijev, na podlagi preteklih izkušenj pričakujemo, da nas na koncu pristajalne strani čaka CTA.

Dve stvari, ki jih lahko naredite že denes in testirate in optimizirate jutri in pojutrišnjem? Poskrbite da je vaš CTA opazen! Če je vaš gumb KUPI v enaki barvi kot ozadje spletne strani, majhnem tekstu in skrit nekam v desni spodnji kot, ga premaknite na vidno mesto, povečajte črke, spremenite tekst in poskusite z drugo barvo. Preverjeno najbolje delujeta oranžna in zelena. Poskrbite tudi, da so vaše pristajalne strani vzvod, ki bo kupca pripravil na vaš CTA. Super spisan opis produkta lahko v nas vzbudi veliko željo da bi ga imeli, ali pa strah, da bomo zamudili priložnost za nakup po znižani ceni. Izkoristite to navdušenje oziroma strah in pred obiskovalca postavite poziv v obliki gumba, ki ga bo že skoraj moral klikniti.

CTA v nas vzbujajo RADOVEDNOST

Kolikokrat ste že kliknili na pasico kjer je "priznani strokovnjak" trdil, da je razkril skrivnosti marketinga, hujšanja, osebne rasti, _____ vstavi poljubne interese? Koliko e-knjig imate na računalniku, ki so posledica fantastičnih obljub avtorjev, kaj vse se boste naučili? Vse kar morate dati v zameno je vaš e-mail. To pa ja ni neka velika cena za e-knjigo, kjer so razložene skrivnosti, ki jih uporabljajo profiji kajne? Po začetnem vzhičenju nas po navadi že prva stran ali dve postavita na realna tla. Zakaj smo potem (zopet) sneli še eno e-knjigo? Ker nas je zanimalo, kaj je notri. Kaj pa če je res nekaj novega? Kaj pa, če ima avtor res svoje skrivnost, ki jih bo razkril?

Kaj pa, če je dejstvo, da smo ljudje po naravi radovedna bitja vsakodnevno izkoriščeno v marketinške namene? Izkoristite jo še vi. " Za vas smo pripravili fantastično ponudbo, ki traja samo še ta teden. Vas zanima kakšen popust smo dali na produkt x? Kliknite TUKAJ in preverite!"

CTA izkoriščajo našo tendenco k predvidevanju pozitivnega

Večinoma predvidevamo oziroma pričakujemo nekaj boljšega, večjega, lepšega, kot se kasneje izkaže dejansko stanje. Radi sanjarimo in si ustvarjamo scenarije o vsem mogočem. Od tega, kako fantastično vreme bo na dopustu, kjer ne bo nadležnih kričečih otrok, prodajalcev CDjev in skupin pijane mularije, do tega, kako bo naša prodaja z naslednjim blog postom narasla za VSAJ 15%.

S sanjarjenjem seveda ni nič narobe. Konec koncev je to temeljni del naše psihologije. In ravno tukaj najdemo eno izmed skrivnosti učinkovotosti CTA.

Ljudje v veliki večini pričakujemo več, si zapomnimo pozitivne izkušnje hitreje kot negativne in uživamo v tem, da predvidevamo pozitivne izkušnje. Se pravi, če pravilno zastavite vašo pristajalno stran in CTA gumb, bodo ljudje podzavestno pričakovali več od ponujenega in toliko raje kliknili ali kupili.

Nagradni mehanizem CTA.

Na koncu bi lahko dodal še dejstvo, da CTA pri nas lahko vzbudi pozitivna pričakovanja. Podzavestno pričakujemo nagrado za naše dejanje - klik, nakup, potrditev sestanka...pri vseh teh dejanjih pričakujemo neko nagrado. Zlasti, če smo pred tem že doživeli pozitivno izkušnjo s podobnim dejanjem. Če kupim e-knjigo ki mi obljublja, da bom s pomočjo znanja v njej zvišal svojo povprečno vrednost košarice za 300%, mi je ta ideja zelo všeč. Se že vidim kako "delam" iz jadrnice, zasidrane nekje v Egeju.

S poznavanjem psihologije in pravilno uporabo CTA v vseh naših dejavnostih si lahko močno izboljšamo poslovne rezulte. Seveda je na nas, da je posledica klika ali nakupa za uporabnika dejansko pozitivna izkušnja. Ravno zato je zelo pomembno, da se osredotočimo ne le na testiranje in optimiziranje naših CTA, temveč poskrbimo, da so tudi dejanska storitev ali ponujen produkt in vse povezane poprodanje storitve vrhunske. Več zadovoljnih kupcev in partnerjev - boljše konverzije v prihodnosti!

Poskrbite za boljše rezultate poslovanja. Uporabite ustrezne CTA in testirajte glavne parametre dokler ne najdete optimalne rešitve za vaše cilje! Ne dvomim, da bo trud bogato poplačan z izboljšanimi poslovnimi rezultati.

Veselo testiranje in čim več poslovnih uspehov!

O avtorju

kragelj1.1440751060.png

Rok Kragelj je direktor slovenskega in hrvaškega dela mednarodne spletne trgovine Kaymu


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...