So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Dve stvari, o katerih ne razmišljate vsako jutro (pa bi morali)

Čas branja: 3 min
21.08.2015  11:11
Se sprašujete, kako hudiča naj izvem kakšne so potrebe in želje mojih ciljnih kupcev
Dve stvari, o katerih ne razmišljate vsako jutro (pa bi morali)

Postavili ste super spletno trgovino. Imate super izbiro ponudb in cene, ki so v večini konkurenčne ostalim ponudnikom. Ste aktivni na socialnih omrežjih, pridno odgovarjate na vprašanja na Facebooku in ste ažurni pri sprejemanju in pošiljanju naročil. Do tukaj vse brez problema. Sedaj pa glavno vprašanje - ste zadovoljni s prodajo? Če ste, super, vendar vemo, da lahko vedno še izboljšamo rezultate. Če niste, veste kako boste boljšo prodajo dosegli?

Veliko podjetnikov se hitro zadovolji s ponudbo in in izgledom ter funkcionalnostjo svoje spletne trgovine, ker je všeč njim. Pa je to dejansko pomembno? Če prodajate nišne ročno izdelane šale, kape in rokavice, mogoče. Če pa ciljate na čim večji doseg in hitro rast, potem je odgovor na žalost jasen ''ne''.

Preden gremo naprej, se je potrebno zavedati naslednjega včasih bolečega dejstva - obiskovalca, vašega potencialnega kupca, zanimajo njegove težave, potrebe, želje in kako bo te kar najbolj učinkovito rešil oziroma izpolnil. Kruto dejstvo je, da nobenega od njih ne zanimamo ponudniki in naša ponudba, dokler v nas ne vidijo rešitve lastnih potreb. Ko sprejmemo to dejstvo, se bomo veliko lažje osredotočili na naslednja vprašanja.

Komu želim prodajati in Komu dejansko prodajam?

Z drugimi besedami, kdo je moja ciljna skupina uporabnikov (an. End user group)? To vprašanje je eno izmed najpomembnejših, če ne najpomembnejše v začetnih fazah razvoja podjetniške ideje. Kdo bo kupil moj izdelek ali storitev? Vprašanje, ki si ga zlasti v tem hyper start up obdobju zastavi premalo podjetnikov in tistih, ki se za le te imajo. Nemalokrat se zgodi, da imamo na začetku idejo komu bomo prodajali in kako bomo to skupino dosegli, po nekaj mesecih poslovanja pa vidimo, da je struktura kupcev popolnoma drugačna. V vsakem primeru je kritično, da si znamo odgovoriti na vprašanja:

  • komu želim prodajati, komu dejansko prodajam, kakšne so nakupovalne navade te skupin,
  • kdaj, kako in zakaj kupujejo,
  • kakšna je demografska struktura,
  • kje še kupujejo in katere znamke,
  • katera plačilna sredstva uporabljajo,
  • kako pogosto kupujejo na spletu,
  • kakšna je povprečna vrednost nakupa,
  • kako hitro opravijo ponoven nakup,
  • kateri marketinški kanal je najbolj učinkovit

in vsa ostala vprašanja, ki so pomembna za detajlno poznavanje vaše ciljne skupine.

Naslednji korak je kreiranje person, anketiranje in intervjuji, vendar pustimo to za naslednjič. Če je vaša ciljna skupina dejansko skupina, ki predstavlja večino vaših kupcev, super. Prilagajajte ponudbo in storitev glede na njihove potrebe in testirajte odzive. V primeru da ni, je pred vami naslednji izziv - želim stanje spremeniti ali bom poskušal prilagoditi ponudbo obstoječim kupcem? V obeh primerih je nujno, da celotno poslovanje osredotočite na poznavanje potreb in zahtev vaše cilje skupine in učinkovito reševanje le teh.

Kako hudiča naj izvem kakšne so njihove potrebe in želje, se sprašujete? Vprašajte jih. Poiščite vsaj 10 ljudi, ki za vas predstavljajo idealnega kupca in jih vprašajte 100 in eno vprašanje. V zameno jim lahko ponudite kavo ali pa še bolje, voucher za 15% popust v vaši trgovini.

kaj je vaša edinstvena ponujena vrednost?

In ali se dejansko sklada z zahtevami in željami vaše ciljne skupine? Razen v primeru, da imate res fantastično edinstveno ponujeno vrednost - an. unique selling proposition (USP), ki jo bodo veseli čisto vsi na trgu, bo vsekakor treba prilagoditi tudi to vašim ciljnim skupinam. Zakaj bi se kupec odločil za nakup pri vas in ne pri direktni konkurenci?

Kaj je tista "češnja na vrhu kupe", zaradi katere se bodo kupci vračali v vašo trgovino in sčasoma postali ambasadorji vaše znamke? USP najlažje razložimo kot del ali celotno storitev, ki na boljši način kot to počne vaša konkurenca, rešuje težave in potrebe kupcev.

USP je lahko realna vrednost - odlični popusti, brezplačna dostava, voucher v vrednosti 10€ pri naslednjem nakupu itd., so že stalna praksa. Lahko je seveda tudi percipirana vrednost. Odlični vodiči za uporabo izdelka, vrhunska podpora uporabnikom, zapisi na vašem blogu, ki kupcu svetujejo kako kombinirati različne kose oblačil v vaši trgovini, odličen UX vaše strani in še in še.

Vse zaradi česar se kupec navdušeno odloči za nakup in se v najkrajšem času ponovno vrne v vašo trgovino. Ko ste enkrat na točki, da je vaš izdelek prepoznaven in zaželen znotraj vaše ciljne skupine pa ste na konju. V tem primeru je vaš USP status, ki ga pridobi kupec z vašim produktom, pa tudi če, oziroma ravno zato ker ga preplača. Primeri Apple produktov ali praktično vseh znamk modnih oblačil, so znani vsem.

Kaymujev USP je očiten. Smo največje spletno tržišče, kjer obiskovalcem ponujamo izbiro vrhunskih partnerjev, v množici popularnih kategorij. Vse na enem mestu in lahko pregledno. Kaj pa je vaš USP? Kaj ponujate, bi lahko ponudili in boste ponudili vašim obiskovalcem, kar bo konkurenca težko posnemala? Ne ustavljajte se pri popustih in občasni brezplačni dostavi. To lahko ponudi vsak. Bodite kreativni in vložite veliko časa in energije v vaše edinstvene prednosti, saj vam bodo, kot pove že ime, prinesle edinstveno prednost pred vašo konkurenco.

Se pravi. Vsako jutro se vprašajte naslednje: kdo je moja ciljna skupina kupcev? Ali so trenutni kupci v moji trgovini del te skupine? Ali želim servisirati obstoječe kupce, ali želim še naprej ciljati na mojo idejo ciljne skupine? Kakšne so zahteve, želje in težave obeh skupin? Kako bom le te rešil na najbolj učinkovit način in z USP privabil in obdržal kupce iz teh skupin?

In kar je najpomembneje - zavedajte se, da je poznavanje zahtev vaše ciljne skupine in posledično prilagajanje ponudbe, funkcionalnosti, izgleda spletne strani in dodatnih storitev, veliko, veliko pomembnejše od naših nepotrjenih idej. Testirajte svoje ideje. Zadržite tiste, ki jih sprejmejo uporabniki in prilagodite ali zavrzite tiste, ki jih ne.

Veselo testiranje in veliko kreativnosti pri iskanju vašega USP!

id-id-rok-kragelj-kaymu

O avtorju

Rok Kragelj je direktor slovenskega in hrvaškega dela mednarodne spletne trgovine Kaymu

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...