So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Po petih letih se Ustvarjalnik širi v tujino: najprej so na vrsti Poljska, Madžarska, Estonija

Čas branja: 1 min
18.08.2015  12:47
V posamezni državi želijo pri Ustvarjalniku, ki organizira podjetniške krožke, vključiti med 5 in 15 šol
Po petih letih se Ustvarjalnik širi v tujino: najprej so na vrsti Poljska, Madžarska, Estonija

»Že od samega začetka Ustvarjalnika sem si želel, da je naša zgodba mednarodna,« razlaga Matija Goljar, vodja mladinskega podjetniškega peskovnika.

Letošnje leto bo za Goljarjevo ekipo očitno prelomno. Intenzivno se namreč pripravljajo na širitev podjetniških krožkov v tujino. S pilotskimi projekti želijo najprej preveriti madžarski, estonski, poljski in srbski trg.

goljar-matija5-br.1420571974.jpg.n.960px.jpg
Matija Goljar: Letos bomo podvojili prihodke

Slovenija je pokrita

V posamezni državi v tujini želijo vključiti med 5 in 15 šol. V Sloveniji je Ustvarjalnikova izobraževalna ideja v petih letih od nastanka že dobesedno preplavila državo - prisotni so na več kot 50 šolah, v aktivnosti pa so vključili prek 1.200 dijakov. Dodajmo, k svojemu sodelovanju še vedno vabijo mentorje za novo šolsko leto.

»V tem krogu širitve se želimo predvsem učiti in spoznati stanje v drugih državah in najti najboljši organizacijski, pravni in finančni model naše širitve,« dodaja Goljar.

"Povsod ne bomo uspeli"

Sogovornik sicer ne pričakuje, da jim bo v vseh državah širitev uspela. Pravi, da gre bolj za eksperiment. »Želja je, da skozi te pilotske zagone ugotovimo, kakšen model širitve se najbolje obnese, nato pa prihodnje leto model kopiramo čim širše.«

In interesa je menda »ogromno, od Tajvana do ZDA«. Goljar razkriva, da je njihov dolgoročni cilj program razširiti po vsem svetu, osebno pa najbolj želi prisotnosti v državah, z najvišjo stopnjo brezposelnost med mladimi. To so Grčija, Španija in Portugalska.

Je bila širitev draga? Goljar pojasnjuje, da so v veliki meri lokalni organizatorji nase prevzeli zagonske stroške programa. »Seveda je bilo potrebno vložiti tudi nekaj lastnega kapitala, kar smo dosegli z vnovično pridobitvijo investicije iz tujine - to financiranje smo uspešno zaključili sredi julija.«

ustvarjalnik.1420462121.jpg.s.960px.jpg

Načrt: letos enkrat več prihodkov

Letos bodo v Ustvarjalniku po trditvah sogovornika podvojili prihodke. Večino prihodkov bodo letos še vedno pridelali v Sloveniji. Prihodnje leto pa bodo, »v kolikor ne bo presenečenj«, večino denarja ustvarili v tujini.

Dodajmo, Ustvarjalnik je lani pridelal 143 tisoč evrov prihodkov (leta 2013 97 tisoč evrov). Čistega dobička pa so lani kot predlani imeli podobno - okoli osem tisoč evrov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...