So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Poletne ideje, ki so navdušile množice

Čas branja: 5 min
31.07.2015  13:05
Izbrali smo nekaj zanimivih slovenskih in tujih projektov, ki so na največji platformi za množično financiranje Kickstarter ujeli ritem poletnega razpoloženja, za sprostitev in osvežitev.
Poletne ideje, ki so navdušile množice

Obveščaj me o novih člankih:  

»Najbolj kulski« hladilnik, samonapihljivi sup, ležalnik, ki vas ne bo ubil, ko boste z njim hodili po žgočem soncu, nastavek za vojno z vodnimi baloni, ojačevalnik zvoka za pametne telefone, najlažja električna deska za skejtanje na svetu, kot trdijo njeni izumitelji ...

Sipaboards

Samonapihljiv električni sup

Ciljan znesek zbranih sredstev: 136.000 evrov

Zbrana sredstva: 312.558 evrov

Spletna stran: [sipaboards.com]

sitar-sebastjan-xx.1438279122.jpg.o.600px.jpg
Foto: Uroš Podlogar

Val priložnosti vse bolj priljubljenega vodnega športa supanja je uspešno zajahala tudi ekipa SipaBoards. Zamislili so si samonapihljiv sup z električnim motorjem in prek spleta maja letos zbrali skoraj 300 tisoč evrov. S tem so postali tretji najuspešnejši slovenski projekt na Kick­starterju po zbranih sredstvih - boljša sta bila le še električno kolo flykly (zbranih 640 tisoč evrov) in kavna skodelica goat mug (430 tisoč evrov). Dobili so dobrih 250 prednaročil za sipaboards, največ iz ZDA. Inovativne deske bodo po zagotovilih ekipe podporniki dobili avgusta ali septembra.

Z inovacijo so želeli veslanje na deski narediti dostopnejše, zato so ga oblikovali tako, da je primerno tudi za začetnike in otroke. Sup se z električno baterijo napihne sam, potisni motor sipadrive pa pomaga ohranjati smer in ravnotežje, kar bo okrepilo varnost tega vodnega športa. Idejo za električni sup je Sebastijan Sitar, vodja ekipe, dobil po tem, ko je njegova hči poleti veslala ob enem izmed jadranskih otokov, pa zaradi utrujenosti ni mogla preveslati morskega toka, da bi se vrnila na obalo. »Morali so ji pomagati drugi veslači, sam pa sem se tako domislil, da bi lahko veslačem pomagal tudi kar električni motor,« pravi. Ta je sicer le pomožen, torej ne nadomesti veslanja, in lahko povprečno težkemu odraslemu moškemu pri veslanju tri ure pomaga z dodatno hitrostjo od dveh do treh vozlov. Sup ima tudi vgrajen kompresor, ki desko popolnoma napihne v nekaj minutah. Ko napihljivo desko z elektromotorjem zložite, zavzame toliko prostora kot malo večji šotor.

Sitar z ekipo cilja predvsem na ameriški trg, kjer želijo pridobiti 40 odstotkov kupcev. Sledita Brazilija in Avstralija, kamor želijo prodati osem in pet odstotkov desk, preostalo slabo polovico pa v druge države. »Deske bomo prodajali po spletu in prek distribucijske mreže na glavnih trgih,« dodaja Sitar. Na Kickstarterju je bila cena postavljena na dobrih 1.300 evrov, na njihovi spletni strani jo lahko v posebni ponudbi dobite za 1.500 evrov, medtem ko se redna cena giblje okoli dva tisoč evrov.

The coolest cooler

Hladilna torba

Ciljan znesek zbranih sredstev: 45.300 evrov

Zbrana sredstva: 12.048.000 evrov

Spletna stran: [www.coolest.com]

the-coolest-cooler-xx.1438279121.jpg.o.600px.jpg
Foto: Kickstarter

»Hladilna torba za 21. stoletje« - tako je Američan Ryan Grepper na Kickstarterju lansko poletje prodajal svoj the coolest cooler. In bil pri tem neverjetno uspešen, zbral je namreč kar 12,1 milijona evrov, kar ga uvršča na drugo mesto najbolje podprtih projektov na tej največji platformi za množično financiranje. Na prvem mestu še vedno vztraja pametna ura pebble z 18,5 milijona evrov.

The coolest cooler ima tako rekoč vse. Denimo vgrajen drobilnik ledu za pripravo koktajlov, vodoodporne bluetooth zvočnike, polnilnik za pametne telefone, rezalno desko, LED-svetilko, odpirač za steklenice, vgrajen predal za shrambo krožnikov in pribora. Grepper je hladilno torbo na Kickstarterju prodajal za 170 evrov, če pa jo naročite na njegovi spletni strani (coolest.com), stane precej več, 442 evrov.

A zgodba »najbolj kulskega« hladilnika je tudi zgodba, kako se učiti iz lastnega neuspeha. Greeper je podoben projekt na tej platformi prvič predstavil konec leta 2013, a takrat pogorel na celi črti. »Kampanja je bila polna napak: cilj je bil postavljen previsoko, pri 125 tisoč dolarjih, videz izdelka ni bil dovolj všečen, kampanjo pa smo vodili pozimi, ko ljudje mislijo na vse drugo kot na hladilnike,« pravi Greeper. V prvem poskusu mu je sicer zmanjkalo 20 tisoč dolarjev za dosego cilja.

Greeper takrat ni skrival razočaranja, a se je kljub temu sedem mesecev pozneje odločil, da poskusi znova. Tedaj s še bolj dodelanim izdelkom, kampanjo pa je začel poleti. Že prvi dan je bilo očitno, da mu bo tokrat uspelo. V manj kot 36 urah je zbral 50 tisoč dolarjev, kolikor si je določil.

Leano

Prenosni ležalnik

Ciljan znesek zbranih sredstev: 4.500 evrov

Zbrana sredstva: 14.300 evrov

Spletna stran: [www.facebook.com]

leano-xx.1438279124.jpg.o.600px.jpg
Foto: Kickstarter

Če ste med tistimi, ki vam misel na velike in nepraktične ležalnike, ki jih pod vročim soncem tovorite na plažo, sproži slabost, vas bo morda razveselil leano. Gre za ležalnik, sestavljen iz štirih delov - blaga in treh palic. Sestavljanje ležalnika je preprosto: blago razpremo, iz dela, ki je pripet na palico, vzamemo pospravljeni palici, ki sta namenjeni za stransko oporo, in ju na vsaki strani namestimo v daljšo palico. Usedemo se na razprto podlogo in stranski palici dvignemo ter ju s spodnjim delom postavimo ob tla. Slovenska ekipa je za ležalnik junija letos uspešno zbrala 14.300 evrov in s tem presegla cilj za več kot trikrat. Dobili so prednaročila za izdelavo več kot 200 ležalnikov. Ležalnik so na Kickstarterju prodajali za 36 dolarjev, koliko bo stal v redni prodaji, še ni znano.

Leseno ogrodje bo po besedah vodje ekipe Nika Lorbega v celoti izdelano v Sloveniji, pri blagu pa sodelujejo s slovenskim socialnim podjetjem Tekstilnica, ki bo za Leano tudi šivalo. »Tako smo se odmaknili od kitajske proizvodnje, saj želimo, da leano ostane v celoti slovenski izdelek,« pravi Lorbeg. Sogovornik še razlaga, da so bili prvi prototipi izdelani iz starih ležalnikov in zbiti skupaj v nekaj minutah, izdelek pa je po njegovih besedah preživel dve leti razvoja in devet različnih prototipov.

Trobla

Leseni ojačevalnik zvoka za pametne telefone

Cilj na Kickstarterju: 9.700 evrov

Zbrana sredstva: 54 tisoč evrov

Redna cena: 70 evrov

Spletna stran: [www.trobla.com]

trobla-xx.1438279123.jpg.o.600px.jpg
Foto: Kickstarter

Odslej se vam ne bo več treba ubadati z iskanjem električnih vtičnic za priključek zvočnikov na prostem. Primorska ekipa je namreč izdelala lesen ojačevalnik zvoka za pametne telefone. Maja letos so na spletni platformi pobrali za 54 tisoč evrov prednaročil. Skrivnost troble, ki stane 70 evrov, je po njihovih besedah v njenem stožčastem delu, ki izostri zvok, in posebni komori za krepitev nizkih frekvenc. Izdelek je namenjen lastnikom iphonov in drugih novejših primerkov pametnih telefonov, ki imajo zvočnik na spodnji strani.

»Večina podpornikov je bila iz ZDA, veliko je bilo tudi Japoncev, Hong­konžanov in Slovencev,« pravi Matej Rodela, eden izmed članov ekipe, ki jo sestavljata še Martin Šoštarič in Andrej Koruza. Fantje se z lesenimi izdelki, predvsem pohištvom, ukvarjajo že nekaj let. »Trobla je bila sprva stranski projekt. Za božič 2013 smo želeli izdelati originalno darilo za prijatelja. Kmalu smo ugotovili, da bi trobla lahko bila več kot samo darilo. Preizkušali smo zvoke in se posvetovali s tonskim mojstrom,« razlaga Rodela.

Troble izdelujejo sami, proizvodnja bo po zagotovilih Rodele tudi v prihodnosti ostala v Sloveniji. »Če se bo le dalo, bo tudi les slovenski,« dodaja. Pri izdelavi uporabljajo rezalni CNC-stroj, lepljenje in sestavljanje pa opravljajo ročno. Z zbranim denarjem bodo kupili nova orodja in opremo ter materiale za izdelavo, torej, vzpostavili proizvodni proces.

Bunch o balloons

Vodni balončki

Ciljan znesek zbranih sredstev: 9.069 evrov

Zbrana sredstva: 842.600 evrov

Spletna stran: [bunchoballoons.com]

bunch-o-balloons-xx.1438279125.jpg.o.600px.jpg
Foto: Facebook

Naslednja ideja je tako briljantna in hkrati preprosta, da se boste ob branju verjetno prijeli za glavo. Inovator iz Teksasa Josh Malone je namreč rešil težavo polnjenja vodnih balončkov, sicer izredno osvežuje poletne popestritve. Malone je na en nastavek, ki ga pripnemo na pipo ali vodno cev, povezal 37 različnih balonov - te lahko napolnimo v pol minute; dovolj streliva za vsakršno vodno bitko. Medtem ko je Američan ciljal na dobrih devet tisoč evrov, je projekt z 840 tisoč evri na koncu podprlo več kot 22 tisoč ljudi.

STARY

Električna deska za skejtanje

Cilj na Kickstarterju: 90.700 evrov

Kampanja še ni končana

Spletna stran: www.kickstarter.com

stary-xx.1438279126.jpg.o.600px.jpg
Foto: Kickstarter

Skejtanje, priljubljena športna dejavnost med mladimi, zadnje čase pridobiva vse bolj električno podobo. Na Kickstarterju tako prav zdaj denar zbira ameriška ekipa STARY, ki izdeluje »najlažjo električno desko za skejtanje na svetu«, tehta namreč le slabe štiri kilograme. Doseže lahko hitrost do 40 kilometrov na uro, stane pa 450 evrov. Ekipa je do zdaj zbrala 90 tisoč evrov, kar pomeni, da so cilj presegli že za trikrat. Denar na platformi zbirajo še deset dni.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...