So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Uzbekistanec, ki ga naši visoki davki ne prestrašijo

Čas branja: 2 min
17.06.2015  14:06
»V Sloveniji so prijazni vsi, celo punce,« pravi mladi Uzbekistanec v Sloveniji
Uzbekistanec, ki ga naši visoki davki ne prestrašijo

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Evropska unija dodaj
Krka dodaj

Shukhrat Shadibekov je 26-letni Uzbekistanec, ki že sedem let živi v Evropi, od lanskega avgusta v Sloveniji. Pri nas poskuša odpreti programerski posel. Sicer je Shadibekov navdušen nad lepoto države in prijaznostjo državljanov, a se ne slepi pred visokimi davki.

Shadibekov je pred prihodom v Slovenijo študiral na univerzi Westminster, kjer je diplomiral iz poslovne informatike. O Sloveniji sicer ni vedel veliko, »zgolj to, da je bila del nekdanje Jugoslavije«, a se je vseeno hitro odločil za odhod v deželo na sončni strani Alp. K temu je pripomoglo tudi dejstvo, da njegov oče, ki se ukvarja s predelavo bombaža, pri nas poskuša vzpostaviti uvozni biznis za celotno Evropo.

shadibekov-shukrat-002-jm.1434533443.jpg.o.600px.jpg

Zaposloval bi tudi Slovence

Pri nas je ustanovil podjetje, ukvarja pa se s postavljanjem spletnih strani in programiranjem mobilnih aplikacij. Za zdaj delo opravlja ekipa 20 programerjev iz uzbekistanskega glavnega mesta Taškent, se pa sogovornik zanima tudi za slovensko delovno silo. S po enim oblikovalcem in razvijalcem se menda že pogovarja, če se bo posel razcvetel tudi v tujino, kar je sicer njegov cilj, pa napoveduje še dodatno krepitev slovenske ekipe.

Pa je Shadibekov pripravljen na visoke stroške dela v Sloveniji? Na vprašanje, koliko davka bi plačal za programerja z neto plačo dva tisoč evrov, pravilno odgovori, da 40 odstotkov. Pa je to preveč? »Odločno preveč!« To je bil tudi njegov najhitrejši odgovor v pogovoru.

In ljudje, ljudje so v Sloveniji izredno prijazni. Kamorkoli grem, mi pomagajo, niso snobi. Če sem na fitnesu narobe izvajal vaje, mi je nekdo priskočil na pomoč in me popravil.

Priložnosti v trgovini in turizmu

Mladi Uzbekistanec priložnosti vidi vse naokoli. Slovenijo bi zaradi odlične geostrateške lege, kot pravi, izkoristil za odskočno desko za uvoz izdelkov iz Uzbekistana v Evropsko unijo. »Bombaža, hrane, tkanine,« našteva. Pravi, da se tudi njegova rodna gruda ponaša s številnimi naravnimi čudesi, zato med drugim razmišlja o specializirani turistični agenciji, ki bi Slovence peljala na potovanja po tej srednjeazijski državi.

A medtem, ko so te ideje še na papirju, se je Shadibekov že aktivno lotil oglaševanja ter prodaje aplikacije za naročanje taksijev, ki jo je razvil njegov prijatelj. Tu pa se je zapletlo. »Taksi služba, s katero sem se pogajal o prodaji aplikacije, je zahtevala popoln monopol nad uporabo v Sloveniji,« razlaga. A obupal ni, zdaj bo rešitev poskušal prodati posameznim taksistom, ki so po njegovih besedah pokazali več zanimanja.

»Slovenci niste snobi«

Nad Slovenijo je sicer navdušen. Hvali njeno čistost, svež zrak, zeleno naravo in potencial, ki ga ima za razvoj. »In ljudje, ljudje so izredno prijazni. Kamorkoli grem, mi pomagajo, niso snobi. Če sem na fitnesu narobe delal vaje, mi je nekdo priskočil na pomoč in me popravil. Celo punce so prijazne in bi se rade pogovarjale s tabo,« doda v smehu. Uzbekistanec ob vseh opisanem hvalospevu načrtuje, da bo tukaj ostal za stalno.

Želi se tudi naučiti jezika, zato že hodi na tečaje slovenščine. »Govorim rusko, zato mi učenje ne dela težav. Upam, da bom kmalu lahko tekoče govoril slovensko,« dodaja.

Uzbekistana ne poznamo dobro

Uzbekistana Slovenci sicer po izkušnjah sogovornika ne poznamo preveč dobro. »Starejša generacija še ve kaj povedati, mlajši od 35 let pa državo zamenjujejo z Afganistanom ali Pakistanom,« pravi. Je pa po njegovih besedah država, nekdanja sovjetska republika, z vsakim letom bolj prijazna do podjetnikov. »Evropejci pravijo, da lahko v Uzbekistanu prvi milijon zaslužiš v letu dni.« Slovenijo tam poznajo po farmacevtskih izdelkih Krke. Država se zadnja leta sicer modernizira in sistematsko podpira razvoj informacijske tehnologije. V ta namen je krepko - na 15 odstotkov obračunske stopnje - znižala obremenitev za zaposlene v IT-industriji.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...