Kako za podjetje iztržiti čim več? Kako za podjetje iztržiti čim več? Nakupe in prodaje podjetij bodo v prihodnosti vse bolj krojili moderni mehanizmi določanja kupnine, ki so že uveljavljeni na zahodnih kapitalskih trgih, njihovo razumevanje pa je zato ključno za uspešna pogajanja in maksimiranje dosežene cene.
Lekcija iz odgovorne proizvodnje in porabe Lekcija iz odgovorne proizvodnje in porabe Trajnostni učinek krožnega gospodarstva kot konkurenčna prednost v očeh okoljsko ozaveščenih porabnikov
Strah pred disrupcijami je lahko bolj škodljiv od disrupcij samih Strah pred disrupcijami je lahko bolj škodljiv od disrupcij samih Na velike spremembe se ne odzivajte prehitro, pomembno pa je, da se odzovete nanje. Raje se osredotočite na sprejemanje pomembnih strateških odločitev, potrebnih za krepitev svojega podjetja.
Nove tehnologije spreminjajo celotno verigo plačevanja Nove tehnologije spreminjajo celotno verigo plačevanja Poleg digitalnega plačevanja v ospredje prihajajo regulacijske tehnologije, kjer bo podjetjem pri prilagajanju novim predpisom in zagotavljanju skladnosti vse bolj pomagala avtomatizacija.
Evropa pri mobilnih nakupih zaostaja za ZDA in Azijo Evropa pri mobilnih nakupih zaostaja za ZDA in Azijo Leta 2021 naj bi bil vsak osmi nakup v svetu opravljen z mobilno napravo.

Mlada mamica, ki s škatlo presenečenja osrečuje družine

Čas branja: 2 min
12.05.2015  12:50
Mateja Dobovšek je po poteku drugega porodniškega dopusta ostala brez službe. Obupala ni, namesto tega raje zavihala rokave, se začela udeleževati podjetniških delavnic in priložnost našla v škatlah, natančneje v vsebini, ki jih zapolnjuje.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Mateja Dobovšek dodaj
Yes dodaj
Start dodaj

Dškatla je nekakšna »vrečka presenečenja«, ki jo družina vsak mesec dobi po pošti, v njej pa se najdejo pripomočki za raznovrstne družinske aktivnosti - od igranja, ustvarjenja in vrtnarjenja, pa vse do kuhanja, družinskih izletov, branja in aktivnosti za partnerski odnos.

dobovsek1.1431427627.jpg
"Spomnim se dneva, ko sem razočarana sedela na kavču, zlagala otroško perilo in gledala e-tečaj o različnih poslovnih modelih. Predstavljen je bil naročniški model in doživela sem svoj aha moment," razlaga Mateja Dobovšek.

Prihranite na času

»V vsaki vrečici so navodila in ves potreben material za izvedbo te aktivnosti. Družina vrečico samo vzame ter zabavno in poučno preživlja svoj skupni čas, ki jim je dan. Ni zamudnega iskanja idej po knjigah, revijah, spletu in nakupovanja materiala,« razlaga Dobovškova.

Na Dškatlo se bodo družine lahko naročile prek spletne strani, ki pa je trenutno še v izdelavi. Za junijsko izdajo prednaročila trenutno potekajo še prek elektronske pošte (info@dskatla.si) ali pa Facebooka (Dškatla).

DSCN2376.1431427268.JPG.w.960px.jpg
Primer izdelka, ki nastane po navodilih in materialih iz Dškatle

Za paket 30 evrov

Naročniki bodo za paket, ki ga Dobovškova odpošlje vsak začetek meseca, odšteli 30 evrov na mesec. »Stranke bodo lahko plačevale sproti ali pa vnaprej z določenim popustom. Hkrati bo možno naročiti darilno Dškatlo, ki jo lahko kdorkoli podari družini, pošljemo pa jo lahko mi ali pa sami,« dodaja 33-letnica.

Z naslednjim mesecem sogovornica načrtuje odprtje firme, bolj se bo tudi posvetila sami prodaji. »Do sedaj je bila narejena aprilska izdaja, namenjena testiranju in je bila izdelana v omejeni količini ter podarjena družinam. Odziv uporabnikov je bil dober.

Najprej Slovenija, nato tujina

Cilji so jasni: najprej osvojiti slovensko tržišče in »s tem resnično spoznati družine in njihove potrebe do potankosti«. Ko bo praksa ustaljena, se Dobovškova namerava širiti tudi v tujini.

Mlada mamica priznava, da konkurenca obstaja, to so ponudniki prostočasnih aktivnosti, a podobnega modela za družinske aktivnosti po njenih besedah doslej pri nas še ni bilo. Pravi, da Dškatla ponuja edinstvene ideje za kvalitetno preživljanje družinskega časa med otroci in starši, ki pa so pogostokrat prezaposleni, da bi sami iskali ideje ali se podali v nakup materialov.

20150406-214708
Vrečke presenečenja v Dškatli

Neuspehi so del poti

Pot do Dškatle je bila sicer postopna, z vmesnimi postajami razočaranja in neuspeha. Dobovškova opisuje:

»Najprej sem prišla na idejo družinskega centra, ki bi reševal problem kakovostnega preživljanja družinskega časa. Idejo sem razvijala in jo prijavila na drugi poziv lasnkega programa Podjetno v svetu podjetništva.

Povabili so me na razgovor, kjer so me zavrnili z razlogom, da je ideja preobširna. Prvo razočaranje. Ideja ni dobra ali kot pravijo strokovnjaki - your baby is ugly.

Spomnim se dneva, ko sem razočarana sedela na kavču, zlagala otroško perilo in gledala e-tečaj o različnih poslovnih modelih. Predstavljen je bil naročniški model in doživela sem svoj »aha moment«.

Problem, ki sem ga raziskovala (kako kvalitetno preživeti družinski čas) sem videla v naročniški škatli. Takoj sem naredila business model canvas in ugotovila, da bi bila ideja lahko izvedljiva. V jeseni sem idejo prijavila na tri natečaje, ki so se zvrstili v istem tednu, v upanju, da bom vsaj na enem uspešna in da se bom lahko vključila v eno izmed podjetniških usposabljanj. Prijetno me je presenetilo dejstvo, da sem na vseh razgovorih dobila potrditve strokovnjakov, da je ideja vredna razvoja.

Tako sem začela obiskovati šolo podjetništva programa za spodbujanje podjetništva z družbenim učinkom Ferfl in delavnice Yes Start. Dškatlo sem razvijala, delala intervjuje med neznanci o problemu, pripravila prototip, spet intervjuvala starše o rešitvi.

V decembru sem ob zaključku Ferfla pičala pred komisijo, kar je bila odlična izkušnja. Dškatla je bila izbrana med dve zmagovalni ideji in vključila sem se v Ferflov socialno podjetniški inkubator.

V decembru pa sem bila nato izbrana v tretjo skupino PVSP 2014, kjer sem bila zadnje štiri mesece zaposlena.

Vsa ta pridobljena znanja in pozitivna podjetniška energija v teh krogih visoko motiviranih ljudi, mi je dala zagon. Razvijala sem Dškatlo in konec marca sva skupaj z možem naredila prvo izdajo Dškatle za testiranje.«


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija Strah pred disrupcijami je lahko bolj škodljiv od disrupcij samih

Na velike spremembe se ne odzivajte prehitro, pomembno pa je, da se odzovete nanje. Raje se osredotočite na sprejemanje pomembnih...

Posel 2030
Finance
Finance Kako za podjetje iztržiti čim več?

Nakupe in prodaje podjetij bodo v prihodnosti vse bolj krojili moderni mehanizmi določanja kupnine, ki so že uveljavljeni na zahodnih...

Posel 2030
Zgodbe
Zgodbe Lekcija iz odgovorne proizvodnje in porabe

Trajnostni učinek krožnega gospodarstva kot konkurenčna prednost v očeh okoljsko ozaveščenih porabnikov

Posel 2030
Finance
Finance Prihodnost plačevanja je v SMS-plačilih

Biometrija bo s pomočjo umetne inteligence preverjala identiteto uporabnika na katerikoli platformi.

Posel 2030
Finance
Finance Nove tehnologije spreminjajo celotno verigo plačevanja

Poleg digitalnega plačevanja v ospredje prihajajo regulacijske tehnologije, kjer bo podjetjem pri prilagajanju novim predpisom in...

Posel 2030
Finance
Finance Evropa pri mobilnih nakupih zaostaja za ZDA in Azijo

Leta 2021 naj bi bil vsak osmi nakup v svetu opravljen z mobilno napravo.