So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Mlada mamica, ki s škatlo presenečenja osrečuje družine

Čas branja: 2 min
12.05.2015  12:50
Mateja Dobovšek je po poteku drugega porodniškega dopusta ostala brez službe. Obupala ni, namesto tega raje zavihala rokave, se začela udeleževati podjetniških delavnic in priložnost našla v škatlah, natančneje v vsebini, ki jih zapolnjuje.
Mlada mamica, ki s škatlo presenečenja osrečuje družine

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Mateja Dobovšek dodaj
Yes dodaj
Start dodaj

Dškatla je nekakšna »vrečka presenečenja«, ki jo družina vsak mesec dobi po pošti, v njej pa se najdejo pripomočki za raznovrstne družinske aktivnosti - od igranja, ustvarjenja in vrtnarjenja, pa vse do kuhanja, družinskih izletov, branja in aktivnosti za partnerski odnos.

dobovsek1.1431427627.jpg
"Spomnim se dneva, ko sem razočarana sedela na kavču, zlagala otroško perilo in gledala e-tečaj o različnih poslovnih modelih. Predstavljen je bil naročniški model in doživela sem svoj aha moment," razlaga Mateja Dobovšek.

Prihranite na času

»V vsaki vrečici so navodila in ves potreben material za izvedbo te aktivnosti. Družina vrečico samo vzame ter zabavno in poučno preživlja svoj skupni čas, ki jim je dan. Ni zamudnega iskanja idej po knjigah, revijah, spletu in nakupovanja materiala,« razlaga Dobovškova.

Na Dškatlo se bodo družine lahko naročile prek spletne strani, ki pa je trenutno še v izdelavi. Za junijsko izdajo prednaročila trenutno potekajo še prek elektronske pošte (info@dskatla.si) ali pa Facebooka (Dškatla).

DSCN2376.1431427268.JPG.w.960px.jpg
Primer izdelka, ki nastane po navodilih in materialih iz Dškatle

Za paket 30 evrov

Naročniki bodo za paket, ki ga Dobovškova odpošlje vsak začetek meseca, odšteli 30 evrov na mesec. »Stranke bodo lahko plačevale sproti ali pa vnaprej z določenim popustom. Hkrati bo možno naročiti darilno Dškatlo, ki jo lahko kdorkoli podari družini, pošljemo pa jo lahko mi ali pa sami,« dodaja 33-letnica.

Z naslednjim mesecem sogovornica načrtuje odprtje firme, bolj se bo tudi posvetila sami prodaji. »Do sedaj je bila narejena aprilska izdaja, namenjena testiranju in je bila izdelana v omejeni količini ter podarjena družinam. Odziv uporabnikov je bil dober.

Najprej Slovenija, nato tujina

Cilji so jasni: najprej osvojiti slovensko tržišče in »s tem resnično spoznati družine in njihove potrebe do potankosti«. Ko bo praksa ustaljena, se Dobovškova namerava širiti tudi v tujini.

Mlada mamica priznava, da konkurenca obstaja, to so ponudniki prostočasnih aktivnosti, a podobnega modela za družinske aktivnosti po njenih besedah doslej pri nas še ni bilo. Pravi, da Dškatla ponuja edinstvene ideje za kvalitetno preživljanje družinskega časa med otroci in starši, ki pa so pogostokrat prezaposleni, da bi sami iskali ideje ali se podali v nakup materialov.

20150406-214708
Vrečke presenečenja v Dškatli

Neuspehi so del poti

Pot do Dškatle je bila sicer postopna, z vmesnimi postajami razočaranja in neuspeha. Dobovškova opisuje:

»Najprej sem prišla na idejo družinskega centra, ki bi reševal problem kakovostnega preživljanja družinskega časa. Idejo sem razvijala in jo prijavila na drugi poziv lasnkega programa Podjetno v svetu podjetništva.

Povabili so me na razgovor, kjer so me zavrnili z razlogom, da je ideja preobširna. Prvo razočaranje. Ideja ni dobra ali kot pravijo strokovnjaki - your baby is ugly.

Spomnim se dneva, ko sem razočarana sedela na kavču, zlagala otroško perilo in gledala e-tečaj o različnih poslovnih modelih. Predstavljen je bil naročniški model in doživela sem svoj »aha moment«.

Problem, ki sem ga raziskovala (kako kvalitetno preživeti družinski čas) sem videla v naročniški škatli. Takoj sem naredila business model canvas in ugotovila, da bi bila ideja lahko izvedljiva. V jeseni sem idejo prijavila na tri natečaje, ki so se zvrstili v istem tednu, v upanju, da bom vsaj na enem uspešna in da se bom lahko vključila v eno izmed podjetniških usposabljanj. Prijetno me je presenetilo dejstvo, da sem na vseh razgovorih dobila potrditve strokovnjakov, da je ideja vredna razvoja.

Tako sem začela obiskovati šolo podjetništva programa za spodbujanje podjetništva z družbenim učinkom Ferfl in delavnice Yes Start. Dškatlo sem razvijala, delala intervjuje med neznanci o problemu, pripravila prototip, spet intervjuvala starše o rešitvi.

V decembru sem ob zaključku Ferfla pičala pred komisijo, kar je bila odlična izkušnja. Dškatla je bila izbrana med dve zmagovalni ideji in vključila sem se v Ferflov socialno podjetniški inkubator.

V decembru pa sem bila nato izbrana v tretjo skupino PVSP 2014, kjer sem bila zadnje štiri mesece zaposlena.

Vsa ta pridobljena znanja in pozitivna podjetniška energija v teh krogih visoko motiviranih ljudi, mi je dala zagon. Razvijala sem Dškatlo in konec marca sva skupaj z možem naredila prvo izdajo Dškatle za testiranje.«


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...