So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Kaj imajo za pokazati top evropski inovatorji

Čas branja: 4 min
06.05.2015  17:06
V evropskih inovacijskih centrih se razvija vse od "tiskalnika", ki briše barvo s papirja, do socialne platforme za bolj zabavno gledanje nogometnih tekem.
 Kaj imajo za pokazati top evropski inovatorji

Obveščaj me o novih člankih:  
Emanuel Zaccone dodaj
Real dodaj
Juventus dodaj
Inter dodaj
Jan Lemstra dodaj

Najboljši evropski inovatorji so te dni zbrani v Budimpešti. Evropski inštitut za inovacije in tehnologijo je namreč izbral 17 finalistov, ki se bodo v konkurenci raznovrstnih inovatorjev, podjetij in iniciativ potegovali za zmago v treh različnih kategorijah: podjetništvo, inovacije in "ambasadorji sprememb".

Naj ob tem dodamo, da gre za inovatorje, ki so se kalili v enem izmed petih evropskih znanstveno-inovacijskih centrih s področij klimatskih sprememb, energije, informacijske tehnologije, zdravja ali materialov.

Razglasitev bo danes zvečer, mi pa smo si pogledali, kaj imajo sodelujoči - med katerimi sicer ni nobenega Slovenca - za pokazati (jutri sledi še drug del).

Da bodo nogometne tekme še bolj zabavne

emanuela-zaccone.1430924346.JPG.c.960px.jpg
Emanuela Zaccone je Italijanka, ki poskuša v nogometne tekme vpeljati še več zabave

Ste včeraj spremljali derbi Real Madrida in Juventusa? Emanuela Zaccone ga je. Sicer pravi, da je goreča navijačica milanskega Interja, zato je precej ravnodušna nad zmago Juventusa, jo pa vseeno veseli, da si je tekmo ogledalo milijone ljudi po vsem svetu.

Italijanka je namreč del ekipe, ki razvija socialno platformo TOK.tv. Ta nogometnim navijačem omogoča, da se med tekmo med seboj povezujejo, berejo aktualne novice, komentirajo, izmenjujejo slike in pošiljajo glasovna sporočila medtem ko v ozadju odmeva navijaška galama, neposredno s tekme. Platforma je lahko integrirana v uradne aplikacije klubov (te so po besedah Zacconejeve premalo socialne).

In kako služijo? Ne z uporabniki ne s športnimi partnerji, ampak z oglaševalci. V platformo je namreč integrirana rešitev za prepoznavanje zvokov. Ko na televiziji prepozna zvok posameznega oglasa, se v aplikaciji pojavi objava prav s tem oglasom. Prihodke nato delijo skupaj z ekipami, slednje pa v zameno dovolijo uporabo svojih že obstoječih aplikacij in posledično dostop do baze številnih uporabnikov.

Skupaj imajo 1,5 milijona uporabnikov, med včerajšnjo tekmo pa jih je TOK.tv uporabljalo skoraj dve tretjini. Je pa res, da so za zdaj na svojo stran poleg milijona evrov investicijskega kapitala pritegnili dva velika partnerja, to pa sta prav Real Madrida in Juventus. Pogovarjajo se še z nekaterimi velikimi nogometnimi klubi, skupaj načrtujejo, da jih bodo v naslednjih mesecih pridobili okoli 20.

"Tiskalnik", ki ne tiska, ampak briše

hidde-jan-lemstra.1430924436.JPG.w.960px.jpg
Hidde-Jan Lemstra razvija tehnologijo, ki bo omogočila brisanje barve s papirja

»Popisan papir vstavite v napravo, ven pa pride popolnoma prazen,« inovacijo na hitro opiše Hidde-Jan Lemstra, direktor britanskega podjetja Reduse. Na univerzi v Cambridgeu so razvili lasersko tehnologijo, ki »očisti« papir. Po njegovih besedah je tovrstna inovacija prva, ki deluje. Izdelek, poimenovan Unprinter, je v še fazi razvoja, ta je doslej stal milijon evrov, v prihodnjem letu in pol bodo potrebovali še tri do štiri milijone.

Prodajati nameravajo motor za tovrstno čiščenje papirja, tega pa bi lahko integrirali v že obstoječe tiskalnike ali pa proizvajalcem prepustili, da izdelajo povsem novo napravo. Lemstra pravi, da bo rešitev stala okoli 2000 funtov, stroški nakupa pa bi se za podjetja po njegovih besedah povrnili v 18 mesecih.

Spremljanje kupcev v trgovinah

markus-lochtefeld.1430924590.JPG.w.960px.jpg
Markus Löchtefeld je skupaj z mednarodno ekipo razvil sistem za spremljanje kupcev v trgovinah; slednje lahko tako optimizirajo poslovanje

»Pravzaprav smo 'ukradli' idejo Amazonu,« je iskren Markus Löchtefeld. A obstaja velika razlika: medtem ko Amazon velja za velikana spletne trgovine, je italijansko-nemško-švedska ekipa razvila sistem za sledenje kupcev v fizičnih trgovinah. S tem lahko analizirajo in hkrati napovedujejo obnašanje ljudi v trgovinah. »Glede na premikanje kupcev, lahko vidimo, ali je določen izdelek dejansko kupil ali pa si ga je samo ogledoval,« pojasnjuje.

Tehnologija po njegovih besedah ni vsiljiva ali sporna z vidika varnosti osebnih podatkov, saj sistem ne sledi kupcem kot takim, ampak vozičkom. Trgovinam tako pomagajo, da optimizirajo oglaševalske aktivnosti in postavitve izdelkov. Ekipa se sicer ne ukvarja z razvojem strojne opreme - to je izdelal Nokiin start-up Quuppa -, ampak z izdelavo programske platforme.

Naj ob tem spomnimo še na slovenski start-up Storesens, ki se ukvarja s podobnimi rešitvami, te pa v nasprotju z zgoraj opisano storitvijo temeljijo na sledenju internetnega signala pametnih telefonov posameznih kupcev. Tudi Löchtefeld je o tem že razmišljal, a ima pomisleke glede legalnosti.

Cena je odvisna od velikosti trgovine in glede na višino stropa, kjer je naprava za sledenje nameščena. Višje kot je, manj naprav trgovina potrebuje. »Glede na podobne rešitve, smo po mojih podatkih najcenejši,« dodaja sogovornik.

Sistem bodo lahko v prihodnosti koristili tudi kupci. Prek aplikacije na pametnih telefonih bo tako možna navigacija med policami, iskanje izdelkov, ki so v akciji, ter podobno.

Doslej so že pridobili dva nemška kupca in po enega v Italiji in ZDA. Zanimajo jih tudi trgi v Južni Ameriki, predvsem Brazilija, kjer so dobičkovne marže višje kot v srednji Evropi. Ciljajo predvsem na večje supermarketi. Priložnosti se po besedah Löchtefeld ponujajo tudi na trgu trgovin z luksuznim blagom, kjer pa bi sistem lahko prilagodili za varnostne namene, s tem ko bi namesto kupcem sledili izdelkom.

Kartično poslovanje vedno in povsod

stefano-calderano.1430924685.JPG.n.960px.jpg
Stefano Calderano (levo): izgovorov, da nimate možnosti za kartično poslovanje, kmalu ne bodo več zdržali

»Z našo rešitvijo želimo velikim podjetjem omogočiti kartično poslovanje,« pravi Italijan Stefano Calderano, direktor podjetja JUSP. To je razvilo sistem POS terminala in aplikacije, dostopne na pametnih telefonih, tablicah in računalnikih. Delajo z velikimi zavarovalnicami - njihovi agenti lahko na terenu lahko tako opravljajo tudi kartične transakcije.

»Vse je integrirano v programskim sistem, računovodstvo je integrirano in avtomizirano. To je zelo privlačno za velika podjetja,« pojasnjuje Calderano. Rešitve lahko uporabljajo tudi manjša podjetja, taksisti ali vodovodarji, a to niso najpomembnejši kupci, saj poslovni model temelji na odstotku (ta se giblje okoli 2,5) od posamezne transakcije. Razmišljajo tudi o manjši provizijo, razliko pa bi pokrili z mesečno naročnino - deset evrov na napravo.

Od leta 2012 je podjetje zbralo slabih pet milijonov evrov tveganega kapitala, se pa v prihodnjih letih želijo razširiti na trge Francije, Španije in Latinske Amerike. V ta namen iščejo od dva do tri milijone evrov. Načrtujejo tudi, da bodo letos imeli 30 polno zaposlenih in v tujini odprli podružna podjetja.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...