So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Polovico mladih Evropejcev zanima podjetništvo, a malo se jih za ta korak odloči

Čas branja: 2 min
30.04.2015  15:22
V Sloveniji si 50,9 odstotka mladih želi postati podjetnik (EU povprečje je pri 49 odstotkih), 57,2 odstotka pa jih meni, da je to tudi izvedljivo (EU povprečje je pri 41 odstotkih).
Polovico mladih Evropejcev zanima podjetništvo, a malo se jih za ta korak odloči

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Skoraj polovico mladih Evropejcev zanima podjetništvo. Okoli 40 odstotkov jih meni, da bi bilo izvedljivo postati podjetnik, a število dejansko samozaposlenih mladih oseb je kljub temu zelo majhno, kaže raziskava "Mladi, podjetništvo in Evropa", ki so jo pripravili pri organizaciji Eurofund. Raziskava je dostopna na [www.eurofound.europa.eu] .

Največ zaposlenih v Grčiji, najmanj v Nemčiji in na Danskem

Po podatkih evropskega statističnega urada (Eurostat) je bilo leta 2013 2,67 milijona samozaposlenih Evropejcev, starih med 15 in 29 let, oziroma 6,5 odstotka glede na vse zaposlene v starostni skupini. Razlike med posameznimi članicami Evropske unije so sicer precejšnje. Mladih, ki so zaposleni v lastnem podjetju, je bilo leta 2013 največ v Grčiji in Italiji - 16 oziroma 15,3 odstotkov. Sledijo Češka, Poljska, Romunija in Slovaška (med 8,7 in 11 odstotkov), medtem ko so se na dnu lestvice znašle Avstrija, Nemčija, Danska in Luksemburg z okoli tremi odstotki mladih in samozaposlenih državljanov.

Primerjava z letom 2008 sicer kaže, da se število samozaposlenih mladih povečalo s 6,3 na prej omenjenih 6,5 odstotka. Nove priložnosti so pogosteje iskali državljani vzhodnoevropskih in mediteranskih držav: v Grčiji je število takih naraslo z 12,6 na 16 odstotkov, v Italiji s 14,6 na 15,3 odstotka in na Slovaškem z9,8 na 11 odstotkov.

id-podjetnistvo-EU

Od 2008 v Sloveniji za dva odstotka več samozaposlenih

Slovenija se na tem področju z okoli petimi odstotki mladih podjetnikov uvršča pod povprečje osemindvajseterice. Je pa Slovenija med državami, v katerih se je v letih od 2008 število samozaposlenih mladih povečalo za najbolj, in sicer za okoli dva odstotka.

"Pravi" vs "lažni" podjetniki

Avtorji raziskave ob tem sicer opozarjajo, da statistika ne ločuje med "pravimi" podjetniki in "navideznimi oziroma lažnimi", torej takimi, ki v resnici delajo samo za enega naročnika. Tovrstno delovanje je pogostokrat povezano s slabšimi delovnimi pogoji, neplačevanjem prispevkov in brez plačanih bolniških odhodov ali dopusta.

Panoge, v katere vstopa največ samozaposlenih mladih Evropejcev, običajno označujejo nizki vstopni stroški, majhne potrebe po začetnem kapitalu in nizke zahteve po znanju podjetništva. Te panoge so: gradbeništvo (16,3 odstotka vseh samozaposlenih), prodaja (13,7 odstotka) in primarni sektor (12,9 odstotka).

id-podjetnistvo-EU1

Mladi Slovenci po odnosu do podjetništva v sredini

Avtorji raziskave so se med drugim posvetili tudi vprašanju, kako mladi posamezniki (stari med 15 in 34 let) v državah EU ocenjujejo odnos do podjetništva.

V Sloveniji je željo postati podjetnik izrazilo 50,9 odstotka mladih (EU povprečje je pri 49 odstotkih), 57,2 odstotka pa jih meni, da je to tudi izvedljivo (EU povprečje je pri 41 odstotkih).

Tri četrtine mladih Kitajce si želi postati podjetnik

V nekaterih neevropskih državah je podjetnik očitno veliko bolj cenjena karierna možnost. Na Kitajskem si podjetnik želi postati 75 odstotkov mladih, v Rusiji 63 odstotkov, v Indiji 53 odstotkov in v Braziliji 52 odstotkov. Je pa delež podobno mislečih v ZDA (morda malce presenetljivo) podoben kot v EU. Mladih Američanov s podjetniškimi ambicijami je namreč 46 odstotkov.

Začetni kapital največja ovira

Je pa po drugi strani 84 odstotkov mladih Slovencev prepričanih, da pridobivanje začetnega kapitala predstavlja največjo oviro pri zagonu start-upa (povprečje EU: 81 odstotkov).

Tudi zapleteni administrativni postopki so velik zaviralec podjetniške motivacije; v Sloveniji birokracijo kot oviro za odprtje podjetja vidi 67 odstotkov, kar pa je kljub temu manj od evropskega povprečja, ki je pri 72 odstotkih.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...