So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Gorenjci na Kickstarterju lovijo kupce za seksi aparat

Čas branja: 4 min
23.04.2015  11:22
Že 60 let staro podjetje Iskra Mehanizmi želi trg za svoj novi aparat za sladoled preizkusiti na spletni platformi za množično financiranje
Gorenjci na Kickstarterju  lovijo kupce za seksi aparat

Obveščaj me o novih člankih:  

V IM Viziji, spin-offu oziroma odcepljenem podjetju Iskre Mehanizmov, so razvili inovativen aparat za pripravo sladoleda v domači kuhinji iscream. Denar za začetek njegove proizvodnje bodo zbirali na Kickstarterju. »Podpornike bomo iskali julija, zbrati želimo 50 tisoč dolarjev,« je povedal Janez Ambrožič, direktor IM Vizije, ki je vodil razvoj aparata.

iscream-03-xx.1429725332.jpg.o.600px.jpg

Iskra Mehanizmi iz Lipnice na Gorenjskem ima okoli 500 zaposlenih, ki so lani ustvarili 60 milijonov evrov prihodkov in okoli dva milijona evrov čistega dobička. Prihodnje leto bodo praznovali 60-letnico obstoja. Začeli so kot proizvajalci telefonskih števcev, zdaj delajo za avtomobilsko industrijo, njihovi so denimo mehatronski moduli za radarske tempomate ter industrijo aparatov za osebno nego in malih gospodinjskih aparatov. Tu so proizvajalci aparatov, te pa prodajajo multinacionalke.

Skratka, Iskra Mehanizmi do zdaj ni imela izdelka za široko porabo, ki bi ga tržila sama. Zdaj se je to spremenilo. Iscream so razvili v okviru razvojnega centra Nela, ki je sofinanciran iz javnih, predvsem evropskih sredstev. Pogodba z Nelo jih zavezuje, da morajo za prodajo tam razvitega novega izdelka ustanoviti spin­­-off. Ni pa bil to edini razlog za ustanovitev novega podjetja. Marjan Pogačnik, direktor Iskre Mehanizmov, pravi: »Pri hišnem aparatu za sladoled gre za povsem novo obliko razmišljanja, zlasti kar zadeva prodajo izdelka - in tega nismo mogli vključiti v naš sistem. Zato smo ustanovili novo podjetje. Mehanizmi so 75-odstotni lastnik IM Vizije, drug del si deli razvojna ekipa, ki je v ta projekt vložila tudi svoj kapital, tako smo jih želeli dodatno spodbuditi, odstotek IM Vizije pa je v lasti Nele.«

In zakaj niso šli po denar za proizvodnjo novega izdelka na banko? Pogačnik odgovarja: »Ne gre toliko za denar, bolj želimo na Kickstarterju dobiti odziv, ali je aparat za sladoled tržno zanimiv. Trga sladoledov ne poznamo zelo dobro. Za preverjanje tega bi sicer lahko najeli trženjske strokovnjake, a ker je aparat zelo inovativen, smo se odločili za Kick­starter.«

iscream-01-xx.1429725331.jpg.o.600px.jpg
Družba Iskra Mehanizmi je razvoj novega aparata za izdelavo sladoleda zaupala mladi tričlanski ekipi, ki jo vodi Janez Ambrožič (levo), z njim pa sta še Boštjan Mulej in Nina Knežević.

Zakaj prav aparat za sladoled?

V Iskri Mehanizmih že nekaj časa delajo tudi aparate za sladoled. Tega ne ve nihče, ker so proizvajalci za tujo blagovno znamko, ki aparate trži in prodaja končnim kupcem. »Ker ta izdelek že poznamo in vemo, kaj je do zdaj ponujal, kaj pa bi končni kupci še želeli dobiti, smo se odločili za razvoj novega inovativnega aparata za pripravo sladoleda v domači kuhinji. Hoteli smo tudi narediti aparat, podprt s programsko opremo ter povezljiv z internetom in internetom stvari,« je pojasnil Janez Ambrožič. Pa to ne moti njihovih dozdajšnjih kupcev aparatov za sladoled? »Ne. Gre za povsem nov koncept izdelka in zdajšnjim kupcem aparatov ne bomo neposredno konkurirali,« je razložil Ambrožič.

Hkrati dva različna okusa

Domač aparat za pripravo sladoleda deluje tako, da čez noč v zamrzovalniku pustite njegovo enoto za zamrzovanje, naslednji dan jo vložite v aparat in vanj dodate sestavine za sladoled. Aparat jih zmeša in ohladi. V čem je nov aparat drugačen? Iscream je oblikovno zelo dodelan, povedano po domače - nov aparat je lep. Je pa tudi inovativen v več stvareh. Tako v nasprotju z dozdajšnjimi tovrstnimi aparati lahko hkrati naredi dva različna okusa sladoleda.

sladoled-kornet-us.1429725335.jpg.o.600px.jpg

Povezljiv z internetom

Je tudi povezljiv s pametnim telefonom. »Mlajše generacije ne brskajo več po knjigah za recepti in jih tudi več ne pišejo in prepisujejo s svinčnikom. Zdaj so glavni tablice in telefoni. Naš aparat bo mogoče upravljati prek pametnega telefona, ta vas bo tudi lahko vodil skozi recepte, ki jih boste lahko delili s prijatelji, na koncu pa vas bo telefon obvestil, da je sladoled pripravljen. Zdajšnji aparati te funkcije nimajo,« je povedal Janez Ambrožič.

Na Kickstarterju bo cena od 150 do 200 dolarjev

Denar za proizvodnjo bodo na Kickstarterju predvidoma začeli zbirati na začetku julija. »Zbrati želimo 50 tisoč dolarjev. Natančne cene še nismo postavili, od podpornikov bomo za vsak aparat želeli od 150 do 200 dolarjev. Dobavili ga bomo, odvisno od naročil, v šestih do 12 mesecih,« je povedal Janez Ambrožič. Z njim ciljajo predvsem na mlade družine iz Evrope in ZDA.

Proizvodnja bo najverjetneje v Lipnici

Denar bodo zbirali za to, da bi lahko vzpostavili proizvodnjo aparata. Ta bo najverjet­neje potekala v prostorih Iskre Mehanizmov. Kako pa ga bodo prodajali? »Po končani kampanji na Kickstarterju računamo predvsem na spletno prodajo. Prepričani pa smo, da se nam bodo odprle tudi kakšne druge nove možnosti, če bo kampanja uspešna,« pravi Ambrožič.

Kaj je Nela

Za konec še nekaj o Neli, v okviru katere so sodelavci Iskre Mehanizmov razvili iscream. V Sloveniji deluje 17 razvojnih centrov, ki so bili izbrani na javnem razpisu in pridobili pravico do financiranja v skupni vrednosti 180 milijonov evrov nepovratnih sredstev v petih letih. Od tega jih je približno 150 milijonov neposredno iz bruseljske blagajne, 15 odstotkov iz slovenske. Razvojni centri se približno polovično financirajo iz javnih sredstev, drugo zagotavljajo družbeniki oziroma prihodke ustvarijo s prodajo na trgu. Po mnenju poznavalcev je od teh 17 centrov najuspešnejši prav razvojni center Nela, katerega članica je tudi Iskra Mehanizmi. V okviru Nele bo ustanovljenih 20 spin-offov in v prihodnjih dneh bomo poročali, kako gre še drugim.

Je Kickstarter dober tudi za trženje?

Strokovnjaki o tem, kaj lahko predstavitev na spletni platformi za množično financiranje pomeni za posel

Maja Golob, Spago:

»Poteza, da podjetje svoj izdelek predstavi na Kickstarterju, je dobra iz več razlogov: prvič zato, ker Kickstarter kot platforma že v jedru obljublja inovativne izdelke, rešitve, ki so drzne, drugačne, in je sama po sebi deležna pozornosti medijev, posameznikov in vlagateljev. Drugič, je odlična platforma za preverjanje poslovnih idej in modelov na trgu, s čimer podjetje zmanjšuje poslovno tveganje, preden se zažene v naložbe. Tretjič zato, ker pomeni priložnost za zbiranje začetnih sredstev za zagon ideje. Četrtič, ker omogoča pridobitev kontaktov možnih strank oziroma poslovnih partnerjev, ki jih ideja oziroma izdelek zanima. Skratka, odlična poteza z vidika trženja.«

maja-golob.1425292838.jpg.w.600px.jpg

Andraž Štalec, Red Orbit:

»Mislim, da je sama ideja inoviranja in predstavljanja inovativnih izdelkov na Kickstarterju tudi za podjetje, kot je Iskra Mehanizmi, odlična. Z vidika trženja se s takim pristopom na globalni ravni precej laže diferencirajo in pridobijo zanimanje širše ciljne skupine. Tudi s poslovnega vidika ideja ni napačna, saj s tem nagovarjajo končne porabnike, kar jim daje več manevrskega prostora pri razvoju poslovnih modelov, iskanju partnerstev in razvoju trženjskih strategij. Vseeno je treba razumeti, da predstavitev na Kickstarterju še ne pomeni dokončnega uspeha. Mnogo projektov si ne zagotovi zadostnega kapitala oziroma podpore, pa tudi zadostna kapitalska podpora vedno ni dovolj. Najuspešnejši projekti so svojo predstavitev na Kickstarteju skrbno načrtovali več mesecev.«

stalec-andraz2-us.1400525558.jpg.w.600px.jpg

Peter Curk, Renderspace:

»Publiciteta, ki se lahko s kreativno in dobro izpeljano kampanjo doseže na platformi za množično financiranje, lahko občutno pospeši prodor novega izdelka, tako da se mi to zdi dobra ideja. Podjetja, kjer so inovativni izdelki drugačni od osnovnega posla, morajo na te nove izdelke gledati kot na start-up podjetje. Dober primer tega je Nescafe

curk-peter-us.1429776959.jpg.n.600px.jpg

Špela Mikuš



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...