So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Študentje in profesorji razvili tiskarsko barvo, ki opozarja na pokvarjene izdelke

Čas branja: 2 min
16.04.2015  12:38
V bližnji trgovini ste kupili zamrznjen zrezek, ki pa ni bil pravilno skladiščen, zato obstaja možnost, da je pokvarjen. S slovensko inovacijo boste lahko že na prvi pogled ugotovili, da je nekaj narobe.
Študentje in profesorji razvili tiskarsko barvo, ki opozarja na pokvarjene izdelke

Obveščaj me o novih člankih:  

Študentje in profesorja ljubljanske univerze so namreč razvili barvo, ki pri določeni temperaturi samo enkrat spremeni svojo barvo in tako prek pametne nalepke opozori na napake ali nevarnosti. Za izum so prejeli tudi letošnjo Rektorjevo nagrado za naj inovacijo.

Ker elektronski mediji hitro izpodrivajo tiskane informacije, je tiskarstvo v vedno večjih težavah in intenzivno išče alternativne rešitve. Za nove tiskarske izdelke so zanimive tiskarske barve, ki ne prispevajo le barve, ampak izdelku dodajajo tudi druge koristne lastnosti. Primer so tako imenovane kromogene tiskarske barve, ki spreminjajo barvo v skladu z vplivom, ki prihaja iz okolice.

Sprememba barve glede na temperaturo

Zmagovalna ekipa letošnjega natečaja Rektorjeva nagrada za naj inovacijo Univerze v Ljubljani se ukvarja prav s tovrstnimi materiali, natančneje s takimi, ki imajo termokomni efekt, kjer je barva odvisna od temperature.

Razvili so namreč pametno tiskarsko barvo, ki omogoča izdelavo temperaturnih indikatorjev (denimo pametnih nalepk) z enkratno barvno spremembo pri nizkih temperaturah, razlaga Kristina Bašnec, študentka zadnjega letnika doktorskega študija na biotehnični fakulteti in članica ekipe.

Enostavno povedano: potrošnik bo na izdelkih, kot so zamrznjena hrana, zdravila, premazi, sadike, lahko hitro opazil, ali se je temperatura izdelka med distribucijskim procesom kaj spremenila. »Če je bila nalepka na izdelku najprej bela, se bo s spremembo temperature denimo obarvala modro, pri čemer se po vrnitvi na začetno temperaturo ne bo več obarvala belo,« pojasnjuje Bašnečeva. Gre torej za ireverzibilno barvno spremembo.

id-rektorjeve-1.20150416123324.png.n.600px.png
Študentka zadnjega letnika doktorskega študija na biotehnični fakulteti Kristina Bašnec predstavlja inovacijo na izboru za letošnjo Rektorjevo nagrado

Za večjo varnost potrošnikov

Potrošniki bi bili z uporabo novih indikatorjev bolj zaščiteni pred izdelki dvomljive kvalitete zaradi neustreznega skladiščenja, transporta in rokovanja s temperaturno odvisnimi izdelki. »Uporabnik bo lahko hitro ugotovil, ali je prišlo do napak, ali obstaja izpostavljenost biološkemu tveganju in podobno,« še dodaja Bašnečeva. Od konkurenčnih materialov so po njenih besedah boljši zaradi »nizkih stroškov proizvodnje, do desetkrat nižje cene in možnosti grafičnega oblikovanja«.

Možnosti uporabe je veliko, v avtomobilski, prehrambni in farmacevtski industriji, pa tudi v industriji pijač pri transportu in skladiščenju izdelkov, torej povsod, kjer nedosežena ali presežena temperatura vpliva na varnosti in kakovost končnega izdelka.

Nizka cena in poljuben dizajn nalepk

Nova tiskarska barva je sicer material, ki je prilagojen za katero od klasičnih tiskarskih tehnik na poljubne površine, najpogosteje papirne in plastične materiale. »Izdelava indikatorjev s tiskom omogoča velike naklade z nizko ceno posameznega kosa in poljubnim dizajnom,« dodaja sogovornica.

Opisane tiskarske barve še ni na tržišču, zato jo po ustrezni zaščiti nameravajo tržiti kot plod slovenskega znanja. »Pomembno je tudi, da je za vsako aktivacijsko temperaturo potrebno razviti poseben aktivni material, zato zahteva trženje takega izdelka stalno uporabo specialnega znanja za izdelavo ustreznih receptur,« še razlaga Bašnečeva.

Nova delovna mesta za mlade raziskovalce

»Upamo, da bomo lahko ustvarili tudi nekaj novih kvalitetnih delovnih mest, zlasti za mlade raziskovalce in inovatorje, ter utrdili pomen našega znanja s prenosom v industrijo. Pri tem bomo s pridom uporabili tudi svetovanje Ljubljanskega Univerzitetnega Inkubatorja.

inovacija-rektorjeve.1429180538.jpg.w.960px.jpg
Skupino, ki je prejela prvo nagrado za svojo inovacijo, sestavljajo Mojca Friškovec, Kristina Bašnec, Bojana Boh Podgornik, Boštjan Šumiga in Marta Klanjšek Gunde



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...