So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Kako so obramboslovec, ekonomist in pravnik postavili največji evropski strelski kanal

Čas branja: 4 min
13.04.2015  11:45
Okoli 120 tisoč ljudi z vsega sveta prek spletne strani Youtube spremlja Polenar Tactical. Gre za strelski kanal, na katerem mlada slovenska ekipa objavlja posnetke o tem, kako odgovorno in varno ravnati z orožjem. Nekateri videi imajo tudi čez milijon ogledov. Za zdaj se financirajo z donacijami, trenutno zbirajo denar na platformi Indiegogo, se pa že poigravajo z različnimi poslovnimi modeli.
Kako so obramboslovec, ekonomist in pravnik postavili največji evropski strelski kanal

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Polenar Tactical so konec leta 2011 postavili trije mladi Slovenci, obramboslovec Žiga Polajnar, ekonomist Samo Stergel in pravnik Jan Kok. Do zdaj je Polenar Tactical po besedah njegovih ustvarjalcev postal največji strelski kanal v Evropi.

Prvi človek pred kamero je Žiga, izkušen športni strelec in lastnik številnih kosov orožja - od italijanskih pištol do nemških polavtomatskih pušk in šibrovk. »Vsebino videov na grobo delimo v tri kategorije: inštrukcijske posnetke o pomembnosti varnega in odgovornega ravnanja z orožjem, prikaze taktičnih premikov in delovanja enot, snemamo pa tudi zabavne epizode, kjer pokažemo naš smisel za humor,« razlaga Jan, ki skrbi za snemanje in montažo, medtem ko je Samo odgovoren za to, da vse poteka tako, kot mora.

polenar.1428909371.jpg.w.960px.jpg
Ekipi treh fantov se je pridružila tudi obramboslovka Manca Vrhovnik

Zabavni posnetki najbolj gledani

Prav zabavna vsebina je očitno - če se izrazimo po strelsko - zadetek v črno, taki posnetki so namreč najbolj gledani, komentirani in odlično ocenjeni. »Med drugim smo se pošalili na račun največjih strelskih kanalov in različnih tipov ljudi, ki prihajajo na strelišča,« dodaja Žiga. Večina posnetkov ima nekaj sto tisoč ogledov, nekateri pa so dosegli spletno viralnost z dobrim milijonom ogledov.

Varnost na prvem mestu

Fantje pravijo, da se pri svojem poslu »ne jemljejo zelo resno«, so pristni in naravni, vedno poslušajo svoje oboževalce in se pri vsem tem radi zabavajo. A nikoli ne na račun orožja. »Orožje je zelo nevarno. Na streliščih vedno upoštevamo varnostna pravila. Na lastne stroške smo organizirali tečaj o strelnih ranah. Pripravljeno imamo tudi najnovejšo zdravstveno opremo. Čeprav je varnost na prvem mestu, se še vedno lahko zgodi kaj nepričakovanega, denimo odboj izstrelka,« razlaga Žiga. Na srečo doslej niso imeli še nobenega nesrečnega primera. »Pri vsem tem tudi pazimo, da nam orožje ne 'stopi v glavo' ali pa da bi z njim ravnali malomarno,« poudarja sogovornik.

polenar1.1428909425.jpg.n.960px.jpg
Na začetku so jih pogosto zamenjevali s Poljaki in Slovaki, zdaj pa so oboževalci, sledilci in naročniki že dobro seznanjeni s slovenskim izvorom ustvarjalcev Polenar Tacticala.

Pametna skupnost

Večina, okoli 60 odstotkov naročnikov na Youtubu, ni iz Evrope. To ni presenetljivo, gre predvsem za Američane, pri katerih je orožarska kultura povsod navzoča, včasih pa z ustavo zagotovljena pravica do nošenja orožja celo presega meje razuma. A kljub stereotipnemu profilu podeželskega in do zob oboroženega Američana so celo sogovorniki presenečeni nad tem, da je njihov kanal sčasoma postal zbirališče inteligentne skupnosti, ki vprašanje orožja obravnava zelo prisebno in tolerantno. »Večji kanali, ki želijo posnemati komandose, pogosto privabljajo skrajneže in ustvarjajo prostor za infantilne debate. Mi smo nad našo skupnostjo navdušeni,« pravijo sogovorniki.

Razjezili nekatere Američane

Ob tem poudarjajo, da želijo ostati zvesti sami sebi. »Pogosto smo objavili stvari, ki so razjezile Američane - denimo kritiko o programu vojaških dronov. Takrat smo nekaj sledilcev izgubili, a hkrati obdržali tiste, ki razmišljajo z lastno glavo.« Razburili so tudi drugo »civilizacijsko stran«, ko so v znamenje podpore ob strelskem napadu v Franciji objavili francosko zastavo in hkrati obsodili verski ekstremizem. »Ko poskušaš ohraniti načelnost, lahko izgubiš nekaj ljudi,« meni Jan.

polenar5.1428909512.png
Od leve: Žiga Polajnar, Manca Vrhovnik, Samo Stergel in Jan Kok

Boj za vsakega uporabnika

S svojimi sledilci redno komunicirajo, odgovarjajo na sporočila in zelo resno upoštevajo tako pohvale kot kritike, pravijo. Skupnost so po besedah sogovornikov gradili postopoma. »Na začetku smo se bojevali za vsakega uporabnika in vsak všeček, prijatelje pa smo prosili, naj nam pomagajo pri deljenju vsebin. Nato se je število zelo hitro povečevalo, kar nenadoma smo jih imeli 50 tisoč,« pojasnjuje Samo. Vsak mesec pridobijo od 500 do tisoč novih sledilcev, pri nabiranju novih uporabnikov so še posebej uspešni ob viralni vsebini. »Takrat lahko dobimo tudi tisoč novih ljudi na dan.«

»V ZDA naredimo več reklame kot naša turistična agencija«

Na začetku so jih pogosto zamenjevali s Poljaki in Slovaki, zdaj pa so oboževalci, sledilci in naročniki že dobro seznanjeni s slovenskim izvorom ustvarjalcev Polenar Tacticala. Jan celo pravi, da se velikokrat najdejo tudi taki, ki bi radi prišli v Slovenijo in se spoznali z ekipo. »Slovenijo postavljamo na zemljevide Američanov,« meni Jan. »V ZDA verjetno tako naredimo več reklame kot slovenska turistična agencija,« ga dopolni Samo.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Ko te prepoznajo na slovaških ulicah

Si pa niti v »najbolj divjih sanjah«, kot se je izrazil Žiga, niso predstavljali, da bodo med ljubitelji orožja postali prepoznavni obrazi. »Ko smo obiskali IWO (največji sejem orožja v Evropi, op. a.), so nas poznali skoraj vsi. Do nas so prihajali Rusi iz skupine Kalashnikov in nas objemali. Tudi ko smo bili na Slovaškem, nas je nekdo prepoznal na cesti,« opisuje Žiga.

Skrbno načrtovan čas objav

Vsak dan na vseh svojih kanalih, poleg Youtuba je to še Facebook, kjer imajo 90 tisoč oboževalcev, navzoči pa so tudi na Twitterju in Instagramu, objavijo do osem različnih vsebin. Ker sledilci prihajajo z vsega sveta, je bilo treba tudi skrbno analizirati primeren čas objav. »Ponavadi objavljamo med 18. in 24. uro. Takrat so Američani že pokonci, še vedno pa ujamemo tudi vzhodnjake,« razkriva Samo.

polenar2.1428909453.jpg.c.960px.jpg
"Lastnikov orožja in strelcev je v Sloveniji veliko, vendar se ne želijo izpostavljati," menijo sogovorniki

Od donacij ...

Ekipo v zadnjih mesecih zaposluje iskanje dolgoročnih rešitev, kako iz vsega skupaj tudi nekaj zaslužiti. Denar za pokrivanje stroškov snemanja sicer dobijo v obliki donacij. V ta namen zbirajo sredstva na spletni platformi za množično financiranje Patreon. Stalni podporniki, teh je blizu 80, ponavadi prispevajo okoli 500 dolarjev na video, posnamejo pa jih štiri na mesec. Jan pojasnjuje, da s tem denarjem pokrijejo stroške za nakup nabojev, bencina in najema prostorov.

... do oglaševanja in razvijanja inovacij

Poslovnih idej je sicer veliko. Od sodelovanja z večjimi podjetji pri snemanju reklam, oglaševanja prek kanalov do preizkušanja opreme in razvoja lastnih inovacij. »Smo v zadnjih fazah razvoja izdelka, ki bi zadržal zaklepni mehanizem pri jurišni puški VZ 58. Take rešitve sicer že obstajajo na trgu, a mi bi to naredili še veliko boljše,« zatrjujejo fantje.

Raznovrstnih ponudb za sodelovanje je po njihovih besedah veliko. Pred kratkim so denimo dobili sporočilo direktorja ameriškega podjetja, ki proizvaja naboje. »Predlagal je, da bi njihove izdelke preizkusili. A ker smo iz Evrope, iz tega ne bo nič,« pravi Žiga.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Evropske omejitve in slovenske posebnosti

Evropska zakonodaja, ki otežuje možnosti za sklepanje poslov z ameriškimi podjetji, torej največjimi možnimi kupci, je zgolj ena od ovir za ekipo. Druga je bolj slovenska. Jan meni, da pri nas prevladuje miselnost, češ če gre njim dobro, bo šlo meni slabše. Možnosti za sodelovanje in predstavljanje idej o varnem in odgovornem ravnanju z orožjem vidi veliko, a do uresničitve pride redko - ena izmed izjem je sodelovanje s slovenskim proizvajalcem vojaške opreme UF PRO.

Vsi trije sicer menijo, da je lastnikov orožja in strelcev v Sloveniji veliko, vendar se ne želijo izpostavljati. »Tudi strelišča ne želijo sodelovati z nami, ker ne želijo izpostavljenosti. Orožje je še vedno tabu,« dodajo.

V ZDA po posle

Ob vseh težavah na sončni strani Alp ni nič čudnega, da se podjetnim posameznikom hitro utrne tudi misel o selitvi v tujino. O tem razmišlja tudi ekipa Polenar Tacticala. »Lahko zatrdim, da smo ustvarili kakovostno znamko, ki pa je še nismo izkoristili. Zdaj iščemo priložnosti, veliko pa jih je v ZDA,« pravi Žiga. Načrtujejo udeležbo na največjem orožarskem sejmu na svetu Shot Show, razmišljajo tudi o turneji po ZDA, kjer bi lahko sodelovali s podobnimi strelskimi kanali Youtuba in poskušali skleniti posle s podjetji iz panoge.

polenar3.1428909486.jpg.n.960px.jpg

Zbiranje denarja na Indiegogo

Polenar Tactical se prav zdaj predstavlja tudi na platformi za množično financiranje Indiegogo. Tam so po nekaj dneh že skoraj zbrali začrtanih deset tisoč dolarjev za »prvi daljši izdelek, s katerim upamo, da bo Polenar Tactical postal tudi naša služba«. Gre za delno dokumentarni film, in sicer o različnih tehnikah in varnem ravnanju s kalašnikovkami. »Predstavili bomo celoten proces produkcije, od razvoja ideje do snemanja in montaže. Ljudem bomo omogočili, da postanejo del zgodbe. Indiegogo pa je tudi odličen način za preverbo povpraševanja po naših izdelkih,« pravijo. Več o kampanji na [www.indiegogo.com] .

"Metanje polen pod noge"

In kaj želi ekipa s svojim delom sploh doseči? »Želimo dvigniti imidž tistih, ki gredo za konec tedna za nekaj časa na strelišče. Želimo promovirati strelstvo v najboljši luči. A ugotavljamo, da je v Sloveniji veliko negativnosti in metanja polen pod noge. Medtem ko nam nekdanji ameriški ranger pošlje sporočilo na treh straneh, kjer navdušeno analizira naše delo, so v Sloveniji večinoma samo slabi odzivi. Pri nas velja, da ti je lahko uspelo samo tako, da si nekoga okradel ali ga izkoristil. In to nas ustavlja v razvoju,« v en glas trdijo Žiga Polajnar, Jan Kok in Samo Stergel.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...