So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Na cesti Medvode-Ljubljana lahko kavo naročite iz avta

Čas branja: 3 min
07.04.2015  10:03
Ob glavni cesti v Medvodah od lanskega avgusta stoji drive in kiosk s kavo in hitrimi prigrizki. Gre za prvi in za zdaj še edini tovrstni način postrežbe kave in hitrih prigrizkov v Sloveniji. Zgolj od odprtja do lanskega decembra je ekipa gostinca Matjaža Preka naštela enajst tisoč strank. Cena kave: 1,20 evra.
Na cesti Medvode-Ljubljana lahko kavo naročite iz avta

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Matjaž Prek dodaj
Illy dodaj
Dean Dubokovič dodaj

»Pri ideji za kiosk sem izhajal iz sebe. Zjutraj nimam časa, da se zapeljem v lokal, parkiram, čakam v vrsti za kavo. Rabim nekaj na hitro, kar iz avta, eno kavo, eno cigareto in nekaj za v usta. Pri ideji nismo komplicirali, bolj bi, slabše bi izpadlo,« pravi pobudnik projekta Matjaž Prek, sicer gostinec že od mladih let. Prepričan je, da »drive-in« predstavlja eno izmed stvari, ki nam olajša življenje.

kiosk2.1428393255.jpg.w.960px.jpg

Idejo, kako bi postopek poenostavil in kavo približal ljudem, je Prek dobil že pred leti. Idejo je začel hitro razvijati, uporabil svoje pretekle izkušnje in jih nadgradil z dobro začrtano vizijo. »Kot smo raziskali, česa podobnega v Evropi še ni, zato nam je bilo vse skupaj še večji izziv. Izdelal sem načrt za postavitev prvega 'caffee drive-in kioska' pri nas. Kmalu sem začel sodelovati s podjetjem Espresso iz Ljubljane, ki je pooblaščeni distributer Illy kave v Sloveniji in ponuja najboljšo kavo na tržišču,« je povedal Prek.

Drive-in je angleški izraz za način postrežbe medtem, ko sedimo v avtu. Tovrstni način nakupovanja, večinoma hrane, izhaja iz države čez lužo. "Se najdejo ljudje, ki nam očitajo, da je to čisto po ameriško. Ja, saj je. Zakaj bi morali biti ozkogledni in imeti odpor do takih reči, ki so dejansko dobre? Američani so eni izmed najbolj uspešnih narodov, imajo ogromno idej."

V štirih mesecih 11 tisoč strank

Prek pojasnjuje, da so bili realni stroški postavitve kioska štirikrat večji od predvidenih. »Na začetku poti do želenega cilja si vsak postavi nek finančni okvir. Naši stroški so se večali, stvari so se nam odvijale sproti in prišle naknadno, a imeli smo super idejo, zato dodatni stroški niso bili velik problem. Računamo, da se bodo vsi finančni vložki povrnili v roku enega leta,« dodaja.

Od odprtja lani avgusta in do decembra so našteli enajst tisoč strank. Stranke so se v primerjavi z lanskimi tremi meseci v letošnjem letu podvojile. »Na dan se mimo nas pripelje okoli 150 vozil. Nad obiskom smo več kot navdušeni, ljudje so idejo dobro sprejeli in dobili smo povratno informacijo, da smo na pravi poti,« je še dodal sogovornik.

kiosk.1428393231.jpg.s.960px.jpg
Foto: Dean Dubokovič

Največ strank med 6. in 9. uro zjutraj

Kot pravi Prek, so lokacijo izbrali strateško. »Gre za eno najbolj obremenjenih vpadnic v državi, tako da odločitev za sedanjo lokacijo res ni bila težka, kajti našo idejo bi radi ponudili čim večjemu številu voznikov, ki jim zjutraj primanjkuje časa in se radi razvajajo s kavo.

Največ prometa se obrne v jutranjih urah. Največ strank imamo med 6. in 9. uro zjutraj. Strateško smo odprti med 5. in 17. uro, kar nam omogoča, da zajamemo tisti del dneva, ko ga ljudje preživijo na cestah. Največ jih povpraša po povsem običajnih stvareh, kavi, rogljičku ali piti, kaki osvežilni pijači ali tobačnih izdelkih.«

Kava stane 1,20 evra

Kiosk že ima tudi redne stranke. Ker jih želijo čim več, strankam prek zbiranja štampiljk vsako 11. kavo podarijo. Cene produktov so običajne, »rekel bi, da celo cenejše, kot recimo v kakšnem lokalu. Jaz imam namreč dodatni strošek z embalažo, kljub temu pa kava stane 1,20 evra.

Naša ponudba se od kav, rogljičkov in pit, osvežilnih pijač ter tobačnih izdelkov širi tudi na smutije in beljakovinske napitke, ki služijo kot nadomestek obroka. S kakšnimi zajtrki, müsliji in podobno, nismo želeli komplicirati, saj tega v avtu ni mogoče početi,« je na vprašanje o širitvi ponudbe odgovoril Matjaž Prek, ki je osvojil tudi certifikat o tradicionalnem italijanskem slogu priprave kave na lly caffé university v Trstu v Italiji.

kiosk1.1428393243.jpg.e.960px.jpg
Foto: Dean Dubokovič

Širitev ponudbe po državi

Prek razmišlja tudi o izboljšavah postavitve kioska. Ker je dostop primeren zgolj za osebna vozila, delajo na tem, da se bodo mimo kioska lahko zapeljali tudi tisti, ki se vozijo denimo v kombijih. Razmišljajo tudi o novih lokacijah postavitve drive-in kioska, saj »želimo tudi ostalim prebivalcem Slovenije omogočiti in zagotoviti kavo ob vožnji v službo. Ponudbo bi radi postavili ob večjih vpadnicah v mesta, tudi izven meja naše države,« dodaja.

Podjetja, s katerimi v projektu drive-in kioska sodeluje, je, kot pravi, našel hitro, »še preden je bil objekt dobro postavljen, saj se je ideja vsem zdela privlačna in potencialna. Danes tega ni, saj vlada veliko nezaupanja v sklepanja poslov. Čeprav je investicija zasebnega izvora, smo odprti za nove ideje in predloge, tako da možnosti financiranja ne izključujemo,« zaključuje.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...