So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

'Start-upi si zatiskajo oči pred pomembnostjo pravnih vprašanj'

Čas branja: 3 min
03.04.2015  10:25
Ali start-upi potrebujejo pravnika? Kdaj ga potrebujejo in za katere storitve? Na vprašanja so poskušali odgovoriti na včerajšnjem dogodku Pravo&Startupi, ki ga je organizirala iniciativa Ženevski klub Pravne fakultete.
'Start-upi si zatiskajo oči pred pomembnostjo pravnih vprašanj'

Obveščaj me o novih člankih:  

Odvetnik Marko Ketler iz pisarne Karanović&Nikolić meni, da je odvetnika pametno vprašati za nasvet pri vprašanju zaščite svojih idej, denimo pri sestavi tako imenovanega NDA (Pogodba o nerazkrivanju informacij). »Pravno znanje je priporočljivo tudi pri sestavi termsheeta, dokumenta, ki zajema okvirne pogoje financiranje,« je povedal na včerajšnjem dogodku Pravo&Startupi, ki ga je letos drugič organizirala iniciativa Ženevskega kluba Pravne fakultete.

id-pravo.20150403102227.jpg.n.600px.jpg
Včerajšnja okrogla miza (od leve): Marko Srebot, Iniciativa Ženevski klub, Matej Gaser, Nizkocenovci.si, Marko Ketler, odvetnik in partner v Karanović&Nikolić in Jan Kobler, RSG Kapital, venture capital fund partner

Kobler, RSG Kapital: NDA pogodb ne podpisujemo

Jan Kobler iz sklada tveganega kapitala RSG Capital po drugi strani pravi, da pri investiranju v start-upe pogodb o nerazkrivanju informacij ne podpisujejo. »Pa nikakor ne zato, ker bi želeli kaj ukrasti. Ampak se nam ne zdi potreben,« dodaja. Pravi, da bi se moral start-up v prvih fazah razvoja v vsakem primeru veliko pogovarjati in deliti idejo z ostalimi start-upi, mentorji in investitorji.

Strinja se tudi Matej Gaser, ustanovitelj podjetje Nizkocenovci.si. »Ne bojim se, da bi mi investitor karkoli vzel,« je prepričan. Bi pa bil bolj previden, če bi šlo za vlagatelja v enaki panogi ter znanjem in časom, da izpelje podobno idejo. V Nizkocenovci.si je pred časom sicer vložil poslovni angel Branko Drobnak.

Gaser: Pravniki bi nas morali zaščititi tudi pred nami

»Ne samo pred zunanjimi dejavniki, pravniki bi morali start-upe zaščititi pred nami samimi. Ne vemo, ali delamo vse pravilno. Pogostokrat se tudi slepiš pred pravnimi dilemami, ne zdijo se ti pomembne,« še meni Gaser.

Kobler ob tem opozarja, da pomoč in sodelovanje pravnikov ni pomembna samo pri vprašanju odnosa med podjetnikom in investitorjem. »Veliko podjetij, ne samo start-upov, nima urejenih pogodb o zaposlitvi. Pravniki tudi sproti opozarja na morebitne težave, ki se lahko pokažejo šele kasneje. Nikakor pa se pravnik ne sme spuščati v vsebino. Najboljši je tak, ki predvidi vse scenarije in jih zaščiti s sankcijami ali pravicami,« je prepričan Kobler.

Pravniki so dragi; nekateri stopijo na pol poti

Start-upi imajo sicer velik problem, pravnika si težko privoščijo. Ketler zagotavlja, da gredo mladim podjetjem pogostokrat na roko z nižjo ceno. »Zaračunamo jim denimo vsako drugo uro.« Je pa tudi res, da lahko start-up postane pomembna stranka enkrat v prihodnosti.

Kaj pa pomoč pravnika za delež v podjetjih? Ketler tovrstne prakse pri slovenskih pravnikih še ni opazil, pravi pa, da se pa pojavlja pri nekaterih drugih svetovalcih, denimo start-up mentorjih.

Uroš Čadež: Ne skrivanje idej, pomembna je izvedba

2013-11-uroš-čadež.jpg.n.600px.jpg

O izkušnjah z dilemami pri zaščiti svoje ideje je spregovori Uroš Čadež (na sliki skupaj s Majo Andlovič), ustanovitelj in direktor podjetja XVIDA, ki se ukvarja z razvojem pripomočkov za pametne telefone in tablice. Njihov najbolj znan izdelek je boomerang, dizajnerski nosilec in stojalo za tablični računalnik ipad v enem. Z njim so tudi uspešno pridobili sredstva na platformi za množično financiranje Kikcstarter.

Pogodba o nerazkrivanju informacij

»Na začetku sem bil zaskrbljen. Spraševal sem odvetnike, kako bi zaščitil idejo. Ampak sem kmalu spoznal, da to ni tako pomembno. Vse kar je pomembno, je izvedba. Tukaj pride do izraza tvoja motivacija, volja, osredotočenost na izvedbo,« pravi Čadež.

Patent

Patent za boomerang so po besedah Čadeža dobili v ZDA, in sicer zaradi sodelovanja z Applom. A stvari se niso iztekle popolnoma po načrtih. »V prvi izdelek smo pozabili dati luknjo za kamero. Tako smo izgubili milijonski posel. Patent pri enostavnih zadevah ni najboljša rešitev, traja, da ga pridobiš. Bolj je pomembno biti prvi na trgu,« svetuje.

Zaščita znamke

Registracija blagovne znamke je po mnenju Čadeža pomembnejša. »Ko si enkrat na trgu in nimaš registrirane blagovne znamke, imaš lahko problem. Tukaj smo bili bolj previdni. Izbrali smo XVIDA, ker je kratka, ime si hitro zapomniš. V registru OHIM (Urad za usklajevanje na notranjem trgu Evropske unije - znamke in modeli, op.a.) imena še ni bilo. Pod tem imenom smo že izdelali škatle, se pogovarjali z Applom. Po nekaj časa so mi iz urada sporočili, da imena ne bom mogel uporabljati, ker nekdo ne dovoli uporabe. V Nemčiji je namreč obstajalo podjetje Xvid, ki se je ukvarjalo z razvojem programske opreme za video kodeke. Izkazalo se je, da sem pri vlaganju znamko uvrstil v vse možne klasifikacije. Dosegli smo sicer dogovor: lahko uporabljamo ime XIVDA, ampak naših rešitev ne smemo nikoli prodajati v paketu s programsko opremo,« razlaga Čadež.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...