So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Lahko uporabljate drone za dostavo po mestu? Načelno lahko...

Čas branja: 3 min
11.03.2015  11:30
Vendar le zato, ker je Slovenija počasna; drugje so to že onemogočili
Lahko uporabljate drone za dostavo po mestu? Načelno lahko...

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
CalypsoCrystal dodaj
Aleš Ruter dodaj
DHL dodaj
Amazon dodaj

Ljubljansko podjetje CalypsoCrystal ima sedež v središču mesta, nekatere delavnice pa v okolici Ljubljane ali drugje po Sloveniji. Proizvodnja luk­suznih izdelkov za elek­tronske naprave zahteva, da morajo majhne in lahke dele pogosto voziti na različne lokacije, končne izdelke pa z obrobja Ljubljane prepeljati v središče. Včasih dopoldne, včasih popoldne. Včasih je to treba storiti takoj, zato se Aleš Ruter, vodja trženja, tudi sam usede v avto ali na vespo in opravi prevoze. »Ko bi za prevoze vsaj lahko uporabljali drone, da bi se izognili prometnim konicam,« sanjari Ruter, sicer navdušenec nad novimi tehnologijami.

Kaj takšnega, tako futurističnega - da bi nad Ljubljano leteli droni in prevažali dele od pošiljateljev do prejemnikov - v Sloveniji gotovo ni mogoče. To bi bil logičen odgovor vsakega, ki je pri svojem delu že imel opravka z birokratskim aparatom. Tokrat se je izkazalo nasprotno. Vendar le zato, ker področje dronov v Sloveniji še ni urejeno.

dron-bl.1426009415.jpg.o.600px.jpg
Nemčija sicer ne dovoli dostav z droni, a je pri DHL naredila izjemo za promet med mestom Norden in otokom Juist. Foto: Jasper Juinen/Bloomberg

Kaj pravi agencija za letalstvo

Agencijo za civilno letalstvo smo povprašali za konkretni primer. Lahko podjetje za prevoz izdelkov iz Domžal do Ljubljane uporablja majhna brezpilotna letala, drone? Jasnega odgovora nam niso mogli dati. »Glede na to, da navedeno področje ni v zadostni meri urejeno, vam odgovorov na specifična vprašanja ne moremo dati,« so nam odgovorili. Kot pojasnjujejo, ni določenih podrobnejših zahtev in meril za te vrste zrakoplovov, in sicer v delu, ki se nanaša na usposabljanje pilota teh zrakoplovov, operacij in podobnega. Za zrakoplove, ki so lažji od 150 kilogramov, namreč vsaka članica EU določa svoja pravila. Slovenija jih še ni. Bi bilo pa treba pri tej agenciji za dela v zraku pridobiti dovoljenje za posebne namene. »Vendar tudi v tem delu podrobnejših zahtev še ni,« pravijo.

Nekatere države EU, kot sta Združeno kraljestvo in Avstrija, so to področje že uredile. Pričakovati je, da ga bo tudi Slovenija kmalu uredila in se bo pri tem zgledovala po drugih državah.

Kako je urejeno v Ameriki

Združene države Amerike so tako na področju razvoja dronov kot tovrstne zakonodaje vodilne. Primer Amazona, ki je želel pakete dostavljati z droni, je bil najbolj razvpit in verjetno tudi povod za ureditev zakonodaje na tem področju. Vodilni spletni trgovec je namreč napovedal, da bo z droni lahko v okviru storitve Prime Air dostavljal pakete v 30 minutah po naročilu. To jim zdaj namerava preprečiti ameriška agencija za letalstvo, ki je v sredini februarja predlagala pravila za uporabo dronov v komercialne namene. Ta bi veljala za drone, težke do 25 kilogramov:

• da lahko letijo do 152,4 metra (500 čevljev) visoko;

• da lahko letijo s hitrostjo do 160,9 kilometra na uro (sto milj na uro);

• da ne smejo leteti nad nobenim človekom, ki ni vključen v letenje;

• da morajo ostati v vidnem polju upravljavca;

• da je treba za upravljanje opraviti preizkus znanja;

• da ni dovoljeno leteti ponoči.

S tem je letalska agencija pravzaprav onemogočila prevoz blaga z droni in drone omejila na igranje na vrtu. Pričakujejo, da bo v prihodnjih treh letih za dovoljenje za letenje z droni zaprosilo le sedem tisoč podjetij. Podobna pravila je uveljavila tudi britanska agencija za letalstvo. Pričakovati je, da bo šla v to smer tudi slovenska letalska agencija.

Nemci spet najbolj pragmatični

Nemška logistična družba DHL je vseeno začela uporabljati drone za prevoz nujnih potrebščin iz severnonemškega mesteca Norden na otok Juist v Severnem morju. Na otok sicer vozi trajekt, a včasih je treba kaj, recimo zdravila, prepeljati tudi hitreje. Njihovi droni letijo 50 metrov nad morjem, so prilagojeni za morske vetrove in letijo s hitrostjo 64 kilometrov na uro. V nasprotju z večino elek­tričnih dronov, ki imajo čas letenja zaradi baterije omejen na približno 15 minut, droni DHL lahko letijo 45 minut, kar je dovolj, da pridejo do Juista. V Nemčiji za uporabo dronov sicer veljajo podobna pravila kot v ZDA in Združenem kraljestvu. A sta ministrstvo za transport Spodnje Saške ter Nemška kontrola zračnega letenja pri DHL naredila izjemo in dovolila, da droni nad Severnim morjem letijo tudi zunaj vidnega polja upravljavca.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...