So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Ko se pomešajo okusi začimb mlade podjetnice in prefinjenost kuharskega mojstra

Čas branja: 3 min
03.03.2015  15:00
Podjetnica Barbara Meža je na na kulinaričnih dobrotah kuharskega mojstra Boštjana Pavlija predstavila svoje zelenjavne in zeliščne ekološke izdelke Barbio's. Pri svojem poslu stavi na sveže, lokalno in zdravo.
Ko se pomešajo okusi začimb mlade podjetnice in prefinjenost kuharskega mojstra

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Podjetnica Barbara Meža je svojo strast do zdrave prehrane spremenila v posel. Dobro leto in pol v lastnem podjetju Barbio's razvija, preizkuša in prodaja inovativne ekološke prehrambne izdelke, ki ljudem olajšajo pripravo kakovostne hrane in izboljšajo okus jedi. V ljubljanski restavraciji Harfa smo danes imeli možnost poskusiti raznovrstne okuse Barbarinih izdelkov v kulinaričnih mojstrovinah, ki jih je pripravil chef Boštjan Pavli (kaj smo jedli, si preberite pod slikami).

meza-barbara-007-jm.1423076390.jpg.n.960px.jpg
Ekologija in zdrava prehrana sta Barbaro Meža zanimali že od nekdaj. Rada sem packala po kuhinji in preizkušala nove recepte, pravi

Barbara je ob predstavitvi povedala, da so njeni izdelki - začimbna mešanica ekološke zelenjave in tradicionalne piranske soli ter bio mediteranska, provansalska in konopljina sol - brez umetnih snovi, konzervansov, ojačevalcev okusa, škrobov, maščob, sladkorjev in drugih tovrstnih sestavin.

»Za pripravo uporabljam surovine, ki so večinoma lokalnega izvora. Uporabljene so brez dolgih transportnih poti in skladiščenja, tekom katerega se izgubi veliko koristnih snovi. Za nabavo zelenjave in zelišč sodelujem neposredno s slovenskimi kmetijami, ki je zdaj devet. Izdelki so brez glutena in so primerni tudi za vegane,« pravi Meža.

Izdelki so sicer že na voljo v nekaterih velikih slovenskih trgovinah (Interspar, Mercator), specializiranih bio trgovinah in nekaterih spletnih trgovinah (Malinca.si).

harfa21.1425390708.jpg.s.960px.jpg
Brancinov tatar, mariniran z bio mediteransko soljo na koromačevem pireju s posušeno zelenjavo

"Idej je še veliko"

Barbara je sicer začela z nekaj različnimi izdelki, ki so jih v prvem letu temeljito preizkusili na trgu. Najpomembnejši izdelek podjetja je Biogetta, prej omenjena začimbna mešanica sveže biozelenjave in soli. »Idej za nove izdelke je še veliko. Vendar se moramo najprej uveljaviti z zdajšnjimi izdelki, da postane naša blagovna znamka prepoznavna, potem pa bomo uvajali nove,« je podjetnica povedala za revijo Moje Finance, ki zadnjih nekaj mesece spremlja razvoj njenega podjetja. Več si lahko preberete na [mojefinance.finance.si] .

Ekologija in zdrava prehrana sta jo zanimali že od nekdaj. »Rada sem packala po kuhinji in preizkušala nove recepte. Po rojstvu otrok sem se začela še bolj zavedati, kako hrana pravzaprav že od rojstva določa, ali bomo zdravi in odporni, katere bolezni in alergije nas bodo pestile in podobno. Tako sem že za domače potrebe pripravljala raznovrstne zdrave in okusne izdelke, iz katerih sem potem razvila idejo za podjetje.«

Največja težava: začetni kapital

Kot pravi Barbara, je največja težava začetni kapital, da sploh lahko začneš. »Tveganje je zelo veliko, saj ne moreš biti prepričan, ali bo podjetje uspešno. Vložiš vse svoje prihranke in zelo verjetno vzameš še posojilo, potem pa se potrudiš in upaš, da ti bo uspelo.« Po izobrazbi je ekonomistka, tako da je o poslovanju podjetja vedela kar precej, vseeno pa je bila vesela vsake informacije, ki jo je dobila. »Pohvalila bi tečaj, ki smo ga na zavodu za zaposlovanje obiskovali vsi kandidati za njihovo subvencijo za samozaposlitev. Precej hitro smo obdelali vsa najpomembnejša področja za podjetnika, od predpisov in zakonodaje, trženja, davkov ..., skratka vse, kar mora vedeti podjetnik pred začetkom poslovanja.«

harfa1.1425390673.JPG.n.960px.jpg
Piščančje bedro nadevano s črno žemljo in vipavsko slanino, začinjeno z bio provansalsko soljo, na zelenjavni omaki z biogetoo ter s skutnimi sufflejem

Zelo pomembna je podpora družine, kajti zelo veliko časa, truda in ne nazadnje sredstev je treba vložiti v uresničitev podjetniške ideje, razmišlja Barbara in doda: »Sama se tudi zelo rada s kom posvetujem, preden sprejmem kakšno odločitev. Vedno je namreč veliko možnosti in odločitev za pravo je včasih kar zahtevna. Na srečo imam veliko sogovornikov, ki mi pomagajo in svetujejo, večinoma so to družina in prijatelji.«

Poslovnega načrta se je lotila zelo resno in približno leto dni pred odprtjem podjetja. »Že tako je težko načrtovati nekaj povsem novega brez oprijemljivih podatkov, da bi se tega lotila čisto brez analize, si sploh ne morem predstavljati. Tako sem podrobno razdelala financiranje, vso logistiko nabave, proizvodnje, prodaje in trženja, kolikor je bilo to pač mogoče. Trg sem raziskala najprej ob pomoči javno dostopnih podatkov, kot so različne statistike in podobno. Lastne izdelke pa sem preizkusila v krogu družine in prijateljev, saj za pravo tržno raziskavo potrebuješ precej sredstev. Pa tudi prvo leto po odprtju podjetja, ko še nisem imela večjih naložb, sem izkoristila za proučevanje trga. Pripravila sem številne degustacije po trgovinah, ki že prodajajo naše izdelke. Dobila sem informacije iz prve roke o zadovoljstvu kupcev z izdelki. Te smo prodajali v specializiranih trgovinah z ekološko hrano in tako dobili povratno informacijo od kupcev. Na tej podlagi smo se odločili za obsežnejši nastop na trgu in želimo izdelke ponuditi v vseh večjih trgovskih središčih. Začeli bomo z znamkami Biogetta, Bio mediteranska in Bio provansalska sol, ki so se do zdaj izkazale za najbolj prodajane izdelke.

In kako so zadovoljni s prodajo? »V specializiranih majhnih prodajalnah je manjša, kot smo pričakovali. Te trgovine so zelo številne in razpršene po vsej Sloveniji. Tako majhno podjetje ne more učinkovito pokrivati celotnega trga.

harfa.1425390647.JPG.n.960px.jpg
Čokoladna tortica s konopljo in krhkim testom

Ambicije usmerjene v tujino

Izkušnje so nas prepričale, da se je smiselno povezati z distributerjem, ki bo to opravil precej bolje. Sami bomo pokrivali Ljubljano z bližnjo okolico, distribucijo drugje in v večjih trgovskih centrih pa bo prevzel drug izvajalec.« Po Barbarinih besedah so prvi dve leti poslovali z izgubo. »Izguba je nastala zaradi financiranja proizvodnje v jeseni; ta se povrne šele v naslednjem letu.«

In načrti? V prihodnjem letu se želimo preizkusiti še v Avstriji. Če se bo ponudila priložnost za vstop na ta trg, se bomo morali lotiti večje naložbe v proizvodnji, da bomo sposobni izdelati dovolj velike količine.« Barbara verjame, da bodo imeli v petih letih že veliko serijsko proizvodnjo in da bodo prodajali svoje izdelke na več zahodnoevropskih trgih.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...