So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Efos - prvi na svetu z elektronskimi pastmi proti škodljivcem

Čas branja: 2 min
23.02.2015  09:35
Z inštitutom za hmeljarstvo razvijajo past za spremljanje koruzne vešče, ki po svetu vsako leto povzroči milijardno škodo
 Efos - prvi na svetu z elektronskimi pastmi proti škodljivcem

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Njihovi kupci spremljajo že skoraj 30 vrst škodljivcev. Do zdaj so prodali več kot 400 elektronskih pasti pod lastno znamko Trapview, zlasti za jabolčne zavijače in druge nočne metulje, testirajo pa rešitev za podlubnike. Letos bodo podvojili prodajo.

matej-stefancic5-xx.1424640080.jpg.o.600px.jpg
"Z naročili nam poleg ZDA dobro kaže tudi v Avstraliji, Novi Zelandiji in Braziliji." Matej Štefančič, direktor Efosa Foto: Mateja Bertoncelj

»Pridelovalci se jezijo, da novi pesticidi ne delujejo. A če jih pravočasno uporabimo, delujejo. Kdaj je pravi čas, pa določimo s pomočjo naše rešitve,« pravi Matej Štefančič, direktor Efosa. Razvili so napravo in programsko opremo, ki posnetke v pasti ulovljenih žuželk pošlje strežniku za obdelavo slik. Sistem tako ugotovi, koliko je škodljivcev, in poskrbi, da so odločevalci še isti dan obveščeni, naj ukrepajo, denimo s škropljenjem.

Najprej so prodajali elektronsko past za jabolčnega zavijača. Prodali so jo v več kot 30 držav. Z modifikacijami ohišja in elek­tronike ter različnimi načini privabljanja škodljivcev povečujejo ponudbo, pravi Štefančič.

Svetovni prvaki

Njihovi kupci spremljajo že skoraj 30 vrst škodljivcev, dodaja. »Z najboljšim avtomatskim sistemom za spremljanje škodljivcev in prodanimi 400 elektronskimi pastmi smo prvi na svetu,« zagotavlja Štefančič.

Pri prodaji, ki teče počasneje, kot so pričakovali, so se do lani zanašali na avstrijskega partnerja, ki je njihov solastnik. A ker preboja ni bilo, so pred pol leta prodajo vzeli v svoje roke. »Sami se dogovarjamo s ključnimi kupci in jih učimo uporabljati našo rešitev, s tem pa jim pomagamo pri spremljanju škodljivcev in trajnostni pridelavi hrane,« razlaga Štefančič.

Prodajajo sami in prek multinacionalk

Za prodor v tujino gradijo mrežo distributerjev, v ZDA pa imajo prodajno podjetje. Prodajajo tudi prek multinacionalk, ki proizvajajo sredstva za zaščito rastlin in zatiranje škodljivcev, kot sta Dupont in Adama. Neposredno ali prek partnerjev pa sodelujejo tudi z drugimi velikimi multinacionalkami.

Vse pasti prodajajo pod svojo znamko Trapview, ki je včasih povezana z znamko multinacionalk. Svojo znamko so zaščitili doma in v ZDA, bodo jo še v Evropi. »Odpiramo nov trg, zato moramo opozoriti na potrebo po naših pasteh,« dodaja Štefančič.

Lani so prodajo povečali za 25 do 30 odstotkov. Računali so na večjo rast, a avstrijski partner ni prodal toliko, kot so se dogovorili.

Prodaja je težja od razvoja

Teže je ohranjati rast prodaje kot razvijati nove izdelke. »Močnejši smo v razvoju kot v prodaji, ki smo jo v svoje roke prevzeli šele pred pol leta,« pravi Matej Štefančič. Opaža, da kar nekaj časa traja, da se novost uveljavi na trgu. »Prvo sezono spoznajo našo elektronsko past, drugo sezono jo prvič preizkusijo,« dolg prodajni cikel opiše sogovornik.

Letos uporabo pasti širijo na druge vrste škodljivcev, kot so podlubniki in muhe. Kupcem zaračunajo napravo, pa tudi letno vzdrževalnino, ki zajema tehnično podporo, tehnične posodobitve in napredne funkcije aplikacije.

Letos bodo podvojili prodajo

»Že imamo toliko naročil, da bomo letos podvojili prodajo,« zadovoljno pravi Štefančič. Italija je trenutno njihov največji trg, a jo bodo ZDA letos najverjetneje prehitele. »Dobro nam kaže tudi v Avstraliji, Novi Zelandiji in Braziliji,« pravi Štefančič.

Z inštitutom za hmeljarstvo in pivovarstvo ter oddelkom za biologijo biotehniške fakultete v Ljubljani razvijajo past za spremljanje koruzne vešče, ki vsako leto po svetu povzroči za več kot milijardo dolarjev škode. Ker koruzne vešče ni mogoče uspešno spremljati zgolj s feromoni, so razvili svetlobno vabo. »Z novostmi želimo pokriti zanimive tržne niše,« razlaga Štefančič.

Visoko izobražena ekipa se je že ukvarjala z IT-sistemom na področju okolja in zdrave hrane. Neki projektni partner jim je omenil težave pridelovalcev z žuželkami, pa so zagrizli v razvoj rešitve. S tem se ukvarjajo od leta 2009.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...