So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Kako lahko ustanovitelji vzpostavijo enotno vizijo podjetja med zaposlenimi?

Čas branja: 6 min
03.02.2015  11:56
Z vizijo podjetja je podobno kot s kulturo podjetja - lahko je vezivo, rdeča nit, nevidna energija, ki povezuje ljudi in podjetje v celoto, lahko pa je zgolj mrtva črka na papirju. To, kaj bo, pa je odvisno od mnogih dejavnikov.
Kako lahko ustanovitelji vzpostavijo enotno vizijo podjetja med zaposlenimi?

id-implico-logo

MEKS, sekcija mladih Slovenske kadrovske zveze, pripravlja modularno izobraževanje Implico, na katerem bodo slovenski in tuji strokovnjaki urili mlade podjetnike (in kadrovnike). Več v članku [www.startaj.si]

Kaj sploh je vizija podjetja? Nekaj kar podjetje mora imeti, ker se tako pač spodobi? Čemu služi?

Na vizijo lahko gledamo kot na temelj, na katerem podjetje gradi svoj smisel obstoja. Je povezava med sedanjostjo in prihodnostjo. Predhodi ji seveda poslovna ideja kot taka, z vizijo pa zajamemo dolgoročni razvoj te ideje. Dobra prispodoba za vizijo bi bil lahko tudi kompas.

Predstavljajte si to situacijo: vaše mlado, zagnano podjetje predstavlja barko, ki pluje po oceanu. Ta ocean je včasih mil in prizanesljiv, velikokrat pa pokaže zobe, se razhudi in razburka vodo v ogromne valove. Vaša barka mora tudi v takšnih razmerah vedeti kam pluje. Zgolj občutek za smer ne bi bil dovolj, potrebujete kompas. Kompas, ki vas vodi k cilju, naprej v prihodnost in ta isti kompas, ki vam omogoča vpogled v to, kako daleč od preteklosti ste že pripluli in ali sploh ste na pravi poti. Vizija je tista, ki je v tej zgodbi lahko enačimo s kompasom. Po drugi strani pa je vizija tudi mnogo več kot zgolj kompas. Kaj s tem mislim?

Ni vseeno vedeti zgolj, če ste na pravi poti ali ne. Ne gre samo za cilj, ampak tudi za način kako priti do tja. Sama pot je za mlada podjetja, ki se nahajajo v visoko konkurenčnem okolju, še bolj pomembna - pomembna je sposobnost hitrega odzivanja in prilagajanja. Kdo nam lahko pomaga pri tem? No, pravijo, da ljudje delamo posel. In točno tega ne smemo nikoli pozabiti - mi, naši zaposleni, kolegi, sodelavci, tim ... njih morate prepričati, da smo res vsi na krovu iste barke in da se vsi borimo za isti namen. Vizija lahko pomaga tudi pri tem. Kako? Jasno komunicirana, smiselna in navdihujoča vizija vpliva na zavzetost ljudi, na njihovo pripadnost. Ljudje se z njo poistovetijo, zato jih združuje in spodbuja k proaktivnemu delovanju v svojem okolju. To pa se ne sliši slabo kajne? Nam je sedaj počasi že jasno zakaj je pomembno, da ima podjetje jasno zapisano vizijo, ki jo tudi živi?

Vizija ni sama sebi namen

Je pa tudi z vizijo tako, da je lahko samo ideja, ki brez realizacije ne pomeni nič. Kot je rekel že Guy Kawasaki: »ideas are easy, implementation is hard«. Pomembno je zavedanje, da vizija ne sme biti sama sebi namen in ne sme biti izolirana od dogajanja v podjetju, hkrati pa mora predstavljati dovolj vabljivo podobo prihodnosti, ki jo podjetje lahko doseže s primernim trudom.

Dobro. Torej recimo, da ste uspeli določiti in zapisati svojo vizijo podjetja. Z njo ste zadovoljni, gre v uho, zdi se vam smiselna in pozitivno usmerjena v prihodnost. Kaj sedaj? Kako zaposlene navdušiti nad to vizijo? Nobena skrivnost ni, da je vaše podjetje vaš projekt, vaš »otrok« tako rekoč. Otrok, ki je zahteven, na momente zastrašujoč, ampak ste mu popolnoma predani. Ko bi vsi vaši zaposleni čutili enako. Kako jim lahko pri tem pomagate?

vizija.1422960889.jpg.n.960px.jpg

1.) Najprej: jasna komunikacija.

Prvi in najbolj ključni korak pri implementaciji vizije se zdi logičen in enostaven. A je še kako pomemben, zlasti za zaposlene na nižjih ravneh hierarhije, ki se jim velikokrat niti sanja ne, kaj bi jim tisti »na vrhu« radi sporočili. To pa vpliva na zavzetost in produktivnost. Zaposleni preprosto potrebujejo občutiti smisel svoje vloge v podjetju ter njene vpletenosti v višje cilje podjetja, da lahko čutijo pomembnost svojega dela in da res dajo vse od sebe.

Vsekakor pomaga, da pri komuniciranju uporabimo čim več različnih metod oz. kanalov, da bi na ustrezen način dosegli ljudi in uspešno »prevedli« sporočilo. Elektronska pošta, socialna omrežja, tudi navadna sporočila ... zakaj pa ne? Toda včasih je potrebno več kot zgolj uporaba komunikacije preko različnih medijev, da bi povezali osebne cilje zaposlenih s cilji podjetja. Nekateri ljudje potrebujejo to, da so nagovorjeni, spet drugim zaležejo zgolj jasno navedena dejstva - in nasloviti moramo znati obe skupini ljudi. Nekatere bo prepričal govor karizmatične osebe, za nekatere skeptike pa bo bolj pomembna informacija o tem, kakšna so dejstva v prid predlaganemu ter kaj bodo imeli oni od tega.

2.) Razložite »zakaj«

Zakaj je vizija pomembna? Kaj se bo zgodilo, če ne dosežemo zastavljene vizije? Kaj se bo zgodilo, če jo dosežemo? Kako je povezana z vrednotami in poslanstvom podjetja? Kako bomo z njeno pomočjo zagotovili službe, bonuse? Kako bo vizija pripomogla h konkurenčnosti podjetja? Kako lahko vizija postane skupna deljena vizija vseh notranjih deležnikov? Vedoželjne glave želijo odgovore na vsa ta vprašanja.

Zaposleni si ne želijo delati samo za podjetje in njegov poslovni ter finančni uspeh - vedno je poleg tudi »WIFM« faktor - »what is it in for me« (kaj imam jaz od tega). Zaposlene zanima kako bodo ob svojem delu za podjetje povečali tudi svoje plače, koristi, profesionalni razvoj. Tukaj pa nastopi vloga vodstva, ki se mora dobro zavedati kako bo zastavljena vizija pozitivno vplivala na zaposlene in kako bo izpolnitev vizije vodila tudi k bolj izpopolnjenemu življenju zaposlenih.

Komuniciranje vizije podjetja je priložnost, da navdušimo zaposlene, razložimo naše »bitke« in da povemo zgodbo. Je pa to lahko tudi izgubljena priložnost, če ne uspemo zaposlenih na ta način spodbuditi k akciji, ukrepanju. Kaj pomaga pri spodbujanju k ukrepanju?

3.) Spodbujanje k ukrepanju

Edini način, na katerega lahko dosežemo oz. izpolnimo našo vizijo, so zaposleni. Nedavna raziskava Ameriškega združenja za izobraževanje in razvoj je pokazala, da obstajajo trije razlogi, zaradi katerih ljudje ostajajo v podjetju:

• priznanje, pohvala

• karierni razvoj

• finančne nagrade

Za to, da bi uspeli zadržati ljudi, ohranjati njihovo zadovoljstvo ter ob tem negovati poslovno strategijo so pomembne naslednje sestavine:

• zaposlenim je potrebno omogočiti možnosti, da prispevajo, da imajo možnost vplivanja ter da so za to prepoznani, pohvaljeni

• skupna, deljena želja po uspehu podjetja

• občutek povezanosti ter ujemanja vrednot posameznika z vrednotami podjetja

Vodstvo podjetja ter njegovi vodje morajo vedeti kako bo vizija podjetja naslovila vse skrbi »vojakov«, ki bodo bili to bitko za njih. Pomembno je najti način za vključitev zadovoljstva zaposlenih in njihovo uspešno zadrževanje v podjetju v samo vizijo le-tega. Tako bo vizija lahko zaživela v podjetju.

Dotaknili smo se vprašanja zakaj. Kaj pa vprašanje »kako«?

Ljudje se učimo na mnogo različnih načinov. Navadno si uspemo zapomniti zgolj okrog 10 % informacij, ki jih preberemo, 20 % tega kar slišimo, 30 % tega kar vidimo, 50 % tega kar vidimo in slišimo, 70 % tega o čemer razpravljamo, 80 % tega kar doživimo ter 95 % tega kar delimo in komuniciramo z ostalimi.

To je dobro vedeti, ko govorimo o komuniciranju vizije s strani vodij. Ni torej dovolj zgolj pasivno deljenje informacij - naloga vodstva je, da prevede vizijo v smiseln klic po ukrepanju, akciji, kar vključuje aktivne diskusije, učenje, mentoriranje, »coaching« in »team building«. To omogoča vsem nivojem organizacije, da izrazijo vizijo podjetja in da soustvarjajo načine, na katere lahko prispevajo k uresničitvi vizije preko individualnih ter timskih ciljev.

Kako lahko to dosežemo? Začeti je potrebno z najvišjim vodstvom. Ključno je, da obstaja konsenz o usklajenosti vizije z organizacijskimi vrednotami, poslanstvom, cilji ter strategijo. Vodstvo nato to prenaša na svoje time in tako ustvarja možnosti za odprt dialog ter postavlja individualne in timske cilje smiselno okrog vizije.

Za zagon vizije v življenje je potrebna aktivna vključenost, ne samo pasivno branje ali deljenje. Vključimo vizuale, ki bodo opominjali na vizijo in na to, kako jo dosegamo. Vključimo slike, tabele, grafe - vse kar nakazuje na to, kam gremo in kako daleč smo že na poti do tja.

Vodstvo lahko narekuje tempo ter ustvarja potrebno energijo. Lahko nas vodi v pravo smer ter motivira, da bi bilo delo narejeno. Prava moč vodstva pa je v tem, da ustvarja strast, delegira in mobilizira čete, da na poti do doseganja skupne vizije izkazujejo navdušenje ter trdo delo.

4.) Ustvarjanje strasti do vizije

Strast je tista, ki bo zaposlene vodila naprej tudi v težkih časih, ki jim bo dala zagon za premagovanje ovir ter bo poskrbela za to, da ob vsem trdem delu ne pozabimo tudi na zabavo in dobro voljo.

Tu je nekaj predlogov kako lahko ustvarjamo strast - strast do vizije same:

• Kreirajmo vznemirjenje, motivacijo in skupno prispevanje okrog vizije z jasnim izražanjem zgoraj omenjenega WIFM faktorja ter z vabljenjem k akciji, ki bo naredila razliko.

• Vzpodbujajmo sodelovanje in prispevanje k doseganju vizije.

• Sporočajmo vizijo pogosto in na različne načine - preko sestankov, neformalnih druženj, časopisov, elektronskih sporočil, plakatov ...

• Kažimo vizuale, ki nakazujejo na doseganje vizije, njen vpliv ter smiselne korake na poti do tja.

• Uskladimo cilje podjetja z vizijo; uskladimo individualne in timske cilje s cilji podjetja.

• Razmislimo o bonusih, pohvalah ter kariernem razvoju, ki bodo spodbujala izpolnitev ciljev, ki obenem prispevajo k izpolnjevanju vizije.

• Pogovarjajmo se. Vzemimo si čas za komunikacijo s ključnimi ljudmi in ključnimi timi.

• Ne pozabimo na ustrezno praznovanje pomembnih mejnikov na poti do cilja.

In zaključek?

Ne bi se želela ponavljati ali zveneti klišejsko, a tako je - naši najpomembnejši viri v podjetju so naši zaposleni. Oni bodo tisti, ki bodo odločili ali je vizija le mrtva črka na papirju ali pa je to nekaj, kar resnično živi z njimi v podjetju. Od načina, kako bo vizija prenesena v realnost, je odvisno ali bo v podjetju prisotno navdušenje ali pa odpor. Če nam uspe zaposlenim pomagati pri projekciji ideje prihodnosti podjetja, h kateri bodo prispevali in imeli ob tem tudi sami koristi, smo naredili prave korake k vzpostavitvi enotne vizije, ki temelji na skupnih vrednotah. Zdaj veste, da ne gre za misijo nemogoče, zatorej akcija!

id-edisa-avdic

O avtorici:

Edisa Avdić je Recruitment Manager za Slovenijo, B&H in Rusijo - Atlantic Grupa

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...