So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Archa Inženiring opremlja muzeje po Evropi

Čas branja: 3 min
02.02.2015  12:33
Prva naročila že imajo tudi v ZDA, še posebno pa bodo veseli, ko bodo večji projekt dobili tudi v Sloveniji
Archa Inženiring opremlja muzeje po Evropi

V mladem podjetju Archa Inženiring iz Ajdovščine razvijajo in izdelujejo opremo za muzeje, depoje in razstave. Naročila dobivajo z vseh koncev Evrope, prva so že dobili tudi iz ZDA. Letos načrtujejo dvakrat več prihodkov kot lani, ko so znašali 876 tisoč evrov.

Delajo največ prostostoječih, stenskih in miznih muzejskih vitrin višje kakovosti in s kontrolirano aktivno ali pasivno mikroklimo. Naredijo jih po želji strank - kustosov in arhitektov. V dogovoru z njimi za eksponate, ki bodo na ogled v vitrinah, izberejo tudi primerno razsvetljavo.

Po naročilu delajo tudi opremo za depoje, kjer muzeji shranjujejo umetniška dela. Za depoje naročajo kovinske omare, predalnike in izvlečne mreže, na katere obesijo slike. »Za depojsko opremo iz kovine bomo pridobili še ustrezne certifikate, s katerim se bomo lahko prijavljali na več javnih naročil v tujini,« pravi arhitekt Boštjan Štolfa.

muzej-na-Makedonija-3.1422825068.jpg.o.600px.jpg
Archa Inženiring opremlja muzeje po Evropi. Izdelali so vitrine tudi za muzej o Makedoniji v Skopju (na sliki). Doma pa so do zdaj dobili le eno naročilo - za demontažo opreme v Gorenjskem muzeju v Kranju.

Iz Alukomna na svoje

V ekipi so še trije strojni inženirji, Peter Čevnja, ki je tudi direktor podjetja, Andrej Kobal in Tomo Godnič, ter komercialistka Anita Petelin. Preden so oktobra 2013 odprli podjetje Archa Inženiring, so muzejsko opremo že več let načrtovali v podjetju Alukomen iz Komna. Ko je to podjetje pristalo v stečaju, so šli na svoje.

Ujeli so se z nemškim partnerjem Studiostopa iz Gummersbacha, ki je že prej po Evropi iskal naročila za Alukomen. »Brez tega partnerja, ki živi za ta posel in nas ves čas obvešča o primernih javnih razpisih, bi se težko prebili do naročil iz tujine, saj je majhna verjetnost, da bi posel zaupali mlademu podjetju brez referenc,« priznava Andrej Kobal.

Nemški partner jim je hitro pripeljal prvi posel - demontažo opreme v muzeju sodobne umetnosti MAK Museum na Dunaju. Po več manjših projektih so začeli prevzemati tudi »resnejša« naročila, vredna več kot sto tisoč evrov. Z novimi posli so širili tudi ekipo. Zdaj poleg petih solastnikov zaposlujejo še štiri sodelavce v sestavi.

V tujini sta cena in kakovost glavni merili

Tri mesece po ustanovitvi podjetja so dobili prvo večje naročilo, in sicer za Norveško narodno knjižnico v Oslu. »Na tujih javnih razpisih sta glavni cena in kakovost, pri nas pa razpišejo tako stroge pogoje, da se mlado podjetje ne more prijaviti, ker ne more predložiti bilance za tri leta, čeprav ima zahtevane reference v tujini,« opažajo.

Da izhajajo iz Alukomna, jim je pri dobaviteljih na začetku bolj škodilo kot koristilo. »Sprva so bili nezaupljivi in so zahtevali celotno predplačilo za vse, kar so nam dostavili, zdaj pa že partnersko sodelujemo,« pravijo. Če je le mogoče, poiščejo slovenske dobavitelje. Materiale in sestavne dele, ki jih pri nas ni, pa uvažajo.

Najuspešnejši so na javnih razpisih v Nemčiji. »Včasih se nanje namesto nas prijavita naša dobavitelja Šiško steklarstvo iz Novega mesta in Koped iz Sežane,« priznavajo. V tujini se o opremi pogovarjajo z arhitekturnim birojem, ki pripravi načrte in razpisne pogoje, četudi je plačnik občina ali muzej. Že v razpisu natančno določijo mere in če ni kakšnih posebnosti, v Archa Inženiringu kar na podlagi razpisne dokumentacije pripravijo risbe opreme. Ko jih arhitekturni biro potrdi in podpiše, gredo v izdelavo, sestavljeno opremo pa dostavijo na objekt.

Tuji projekti

Skoraj za vsako naročilo razvijejo kaj novega. Trenutno so najbolj ponosni na prvo vitrino EchoArcha, ki so jo razvili za najstarejši muzej igrač v Sonnenbergu v Nemčiji. K večjim referencam štejejo še depojsko opremo za Dalíjev muzej v španskem Figueresu, muzejsko opremo za malteški poštni muzej v Valletti, pravoslavni samostan Zograf na grški gori Mont Atos, katedralo Svetega Salvadorja v španskem Oviedu ... Porta Nigra in Kaisertherme v nemškem Trierju, ki sta pri Unescu zaščitena kot spomenika kulturne dediščine, pa so opremili s podstavki za makete, podesti in klopmi za obiskovalce iz vlaknocementnih plošč. Manjša naročila so imeli še v Franciji, Švici in Makedoniji, na Portugalskem, Poljskem in Hrvaškem.

Lani so imeli za dobrih 800 tisoč evrov naročil, dvakrat več pa jih pričakujejo letos. Veseli so, da so prek nemškega posrednika dobili partnerja v ZDA. Z njegovo pomočjo so se prijavili na razpise v Marylandu, Pensilvaniji in Ohiu. Letos se jim odpira še Poljska, želijo pa si v Veliko Britanijo, ki je trenutno velik trg za muzejsko opremo. Njihova velika želja je kakšen projekt v Sloveniji, da bi partnerjem lahko doma pokazali svojo opremo.

Iščejo večje prostore

Z rastjo naročil jim zdajšnji poslovni prostori postajajo premajhni. Razmišljajo o najemu ali nakupu večjih prostorov. V Ajdovščini je kar nekaj primernih prostorov, a so v stečajni masi ali na slabi banki DUTB.

Vlagajo v certificiranje in analizo sprejemljivih materialov. Potegujejo se za ODDY-test, najvišji standard za materiale, ki so vgrajeni v vitrine in ga je uvedel British Museum. Razvijajo nove aluminijaste profile, drsne sisteme za odpiranje ...

Kratki dobavni roki, ki trajajo od osem do deset tednov, in prilagodljivost so njihove prednosti pred tekmeci. Teh imajo največ v osrednji in severni Evropi.

Prihodnost vidijo v povezovanju s partnerji, ki dobavljajo razsvetljavo in multimedijsko opremo, da bodo poleg notranje opreme lahko ponudili še več.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...