So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Inovativnost delovnega vsakdanjika

Čas branja: 3 min
19.01.2015  10:41
Nosilci vsakodnevno pomembnih družbenih inovacij niso ljudje z naslovnic. Nosilci so tisti, ki »običajne delovne obveznosti« opravljajo z izjemno in nadpovprečno odličnostjo, energijo in ustvarjalnostjo.
Inovativnost delovnega vsakdanjika

Inovacije leta, hitra rast, superstar podjetniki. Po številu črk in pikslov in navzočnosti v medijski agendi se zdijo kot standardi. Če jih ne dosegamo, bi se morali počutiti neuspešni. Pa vendar so, statistično gledano, izjeme. Le okoli deset odstotkov invencij se prebije do prototipa, odstotek do produkta na trgu, do globalne uspešnosti pa samo še stotina. V delovnem vsakdanjiku večine nimajo prevladujočega vpliva in večinoma žal ne oblikujejo naše družbe in našega podjetniškega okolja. Pravzaprav se jih veliko odseli v tržno ali davčno ugodnejša okolja, še preden postanejo zvezde, ampak to je druga zgodba.

Kot ste ugotovili, danes ne bomo govorili o radikalni inovativnosti, ki s tektonskimi premiki spreminja celotne panoge. Ampak o mnogo manjših, a veliko pomembnejših inovacijah za naš vsakdan. Družbenih inovacijah. Srečujemo jih ob vsaki delovni uri kot majhne kaplje, ki se stekajo v strugo in sooblikujejo tok naše poslovne plovbe.

Nosilci vsakodnevno pomembnih družbenih inovacij niso ljudje z naslovnic. Nosilci so tisti, ki »običajne delovne obveznosti« opravljajo z izjemno in nadpovprečno odličnostjo, energijo in ustvarjalnostjo.

Družbene inovacije so nove ideje, ki učinkovito odgovarjajo na potrebe družbe in ustvarjajo nove družbene odnose ter sodelovanja (Mulgan). Teorija družbenih inovacij poudarja tri ključne dimenzije: nove kombinacije starih elementov, mehko prehajanje med mejami organizacij in ustvarjanje dobrih novih odnosov med prej ločenimi posamezniki in skupinami (Nambisan). Nosilci vsakodnevno pomembnih družbenih inovacij niso ljudje z naslovnic. Nosilci so tisti, ki »običajne delovne obveznosti« opravljajo z izjemno in nadpovprečno odličnostjo, energijo in ustvarjalnostjo. Tega nimajo v pogodbi ali opisu delovnih nalog. Brez tega bi uradno prav korektno opravili tistih svojih osem ur. Tako ne delajo zato, ker bi se sami radi znašli na naslovnicah. Delajo tako, ker jim ni vseeno, ker resnično verjamejo v mantro »making the world a better place« (narediti svet boljši), ki se jo v svetu biznisa tako pogosto zlorablja. Ne najdemo jih samo med socialnimi podjetniki, člani neprofitnih organizacij in civilno iniciativo. Najpomembnejši so tisti, ki jih srečamo na vseh delovnih mestih in ravneh. Ko sprejmemo klic, ko odpremo e-pošto ali pisarno v oblaku. Tudi tam, kjer jih kategorično ne pričakujemo.

Celo med pričakovano manipulatorskimi tržniki, ki promovirajo blagovne znamke. Pa tega ne naredijo s propagiranjem materialnih vrednot ali luksuznih življenjskih slogov, temveč z družbeno odmevnimi projekti podprejo neprofitne organizacije, mlade glasbenike ali kreativce. Ne zato, ker morajo, ampak ker jim ni vseeno.

Celo med javnimi uslužbenci, ki pričakovano grejejo stolčke in »odpapirijo« nujne delovne naloge v uradnih urah. A se dodatno potrudijo in v evropskih razpisih iščejo možnosti, da uresničijo izjemen projekt, ki ljudi uči o miru. Ker jim ni vseeno.

Celo med zaposlenimi, ki pričakovano iščejo samo plačo in pazijo, da jih hudobni kapitalisti ne izkoriščajo. Pa ostanejo še kakšno uro ali pa raziskujejo v prostem času in v službo prižarijo z odlično idejo, kaj ko bi to naredili danes drugače. Ker jim ni vseeno.

Celo med pričakovano vzvišenimi direktorji, ki imajo čas samo za zelo dobičkonosne zadeve, sicer se jim pa fatalno mudi na golf. Pa se odrečejo kakšnemu slow foodu in pomagajo neizkušenemu mlademu podjetju, ki ima izjemen produkt in željo po uspehu, pa si je neizkušeno zamislilo pogubno pot. Ker jim ni vseeno.

Celo med pričakovano mrhovinarskimi novinarji, ki poskušajo s senzacionalizmom ali negativizmom višati stopnjo branosti. Pa raje podprejo pozitivne zgodbe, soustvarjajo rastoče okolje in stvari, pomembne za prihodnost. Ker jim ni vseeno.

Ne nazadnje tudi med pričakovano zadrtimi davčnimi uradniki. Ki pomagajo »ta pridnim«, ki želijo izpeljati vse pravilno, pa jim v lovljenju naslednje največje ideje ne uspe. Tako pripomorejo k razvoju novih idej. Pa jim ne bi bilo treba. A jim ni vseeno.

To so tisti ljudje, ki gradijo naše poslovno okolje v kakovostno in inovativno. To so tisti ljudje, ki so odločilni za zdrave temelje rastočega poslovnega okolja in družbe. Okolja brez tisoč goljufij, desetih odvetnikov, petih neplačanih računov, dveh pretrganih pogodb in milijonov izgubljenih neproduktivnih ur. Tisti, ki ne hodijo v službo, ampak hodijo ustvarjat vrednost. Tisti, ki ne škodujejo sebi in drugim, ampak koristijo splošni blaginji. Te je pomembno ceniti, saj se trudijo narediti bolje in več. Ker jim ni vseeno. Spodbujati jih je treba, da bi postopoma prerasli iz izjem v večino. In z njimi zdravo poslovno okolje. Spomnite se na to, kako pomembni so, ko jih boste srečali v poslovnem vsakdanjiku. Prepoznali jih boste po tem, da vas ob iskrenem stisku roke iskreno pogledajo v oči in se nasmehnejo, ker mislijo s prijaznostjo resno, in ne zato, ker so se tega naučili na tečaju poslovnega bontona ali govorice telesa. Držijo se tega, kar ste se dogovorili, ker verjamejo v integriteto, in ne zato, ker je to dobro za ugled. Delajo stvari, ker jih veselijo, in ne zato, ker so dobro videti v CV. Delajo inovativno, ker jim ni vseeno. Small things matter! Big time! (Majhne stvari veliko štejejo.)

Komentarji izražajo stališča avtorjev, in ne nujno tudi organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva Financ.

Mija Lorbek je soustanoviteljica start-upa Uniki.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...