So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Kako sta se šefa Hood Burgerja opekla in hitro pobrala

Čas branja: 3 min
13.01.2015  16:54
Anže Miklavec (ZkotZ) in Til Pleterski (Hood Burger) o izzivih na začetku podjetniške poti
Kako sta se šefa Hood Burgerja opekla in hitro pobrala

Podjetji Hood Burger in ZkotZ sta dva uspešna predstavnika slovenske startup scene.

Ustanovitelja Hood Burgerja Til Pleterski in Klemen Ptičak sta prihodke od peke hamburgerjev v treh letih povišala na prek pol milijona evrov. Trenutno imata eno okrepčevalnico na Viču v Ljubljani. Lani sta poskusila tudi z odprtjem nove enote v Šiški, a jima ni uspelo. Pa to vidita kot neuspeh? "Ne. Morda sva poskusila prehitro, nisva dovolj načrtovala, a na napakah se moramo učiti," pravi Til Pleterski in pristavlja, da že letos načrtujejo odprtje nove enote na Rudniku.

Podobno tudi Anže Miklavec iz podjetja ZkotZ, ki je pred kratkim na platformi Kickstarter s projektom kavne skodelice Goat Story zbralo za skoraj pol milijona dolarjev naročil, pravi, da je potrebno vztrajati. "Potrebno je poskušati in verjeti v proizvod," pravi. Podjetje ZkotZ je do zdaj prodajalo steklenice iz okolju prijaznih materialov, po besedah Miklavca so lani ustvarili za 600 tisoč evrov prihodkov.

id-pleterski-pticak.20150113164439.jpg.n.600px.jpg
Ustanovitelja okrepčevalnice Hood Burger, Klemen Ptičak (levo) in Til Pleterski, sta pred vstopom na trg testirala različne lokacije in recepture hamburgerjev.

anze-miklavec.1419937278.jpg.n.960px.jpg
Anže Miklavec, direktor podjetja ZkotZ, ki je s skodelico v obliki kozjega roga goat mug navdušilo Kickstarter, meni, da je brez marketinške kampanje na Kickstarterju težko uspeti.

S pomočjo omenjenih podjetnikov in Boruta Borštnika, ki vodi Zavod Mladi podjetnik, smo oblikovali nekaj nasvetov za tiste, ki vas mika podjetniški svet.

1. Če idejo 'kupi' vaš brat, ne pomeni, da jo bo tudi trg

Izdelek, ki ga želite prodati na trgu, je seveda dobro prej preizkusiti. A družina morda ni vedno najboljša izbira, saj vas morda le ne želijo razočarati. "Midva sva seveda začela z družino, a njihove ocene so lahko zelo subjektivne. Poiskati moraš potencialne stranke in proizvod poskusiti prodati njim. Midva sva zato kupila sva žar in idejo preizkusila na lokaciji pred enim od ljubljanskih lokalov. Tam sva ugotovila, da je to to," razlaga Pleterski.

2. Ne podcenjujte pomena mreženja

Direktor Zavoda mladi podjetnik Borut Borštnik svetuje, naj startupovci pot do uspeha začnejo z branjem podjetniških portalov in knjig, kot so Delaj vitko avtorja Asha Mauryja, Lean Startup, 4-hour work week. "Hkrati naj se začnejo udeleževati različnih dogodkov s podjetniki v glavni vlogi, pomembna so tudi neformalna druženja, kjer imajo začetniki priložnost, da izkušenejše podjetnike povprašajo o konkretnih problemih," razlaga.

V naslednji fazi, ko podjetnik že ve, kaj bo delal, pa pride v poštev obiskovanje konkretnejših podjetniških tečajev in programov. "To se potem še nadgradi z vklopom v coworking okolje, kjer lahko začutiš pravi podjetniški utrip, hkrati pa na enem mestu dobiš vse: informacije, izkušnje, prostor za nemoteče delo," dodaja.

3. Brez prihrankov gre, a težje

V zadnjem času je slovenska startup scena doživela nekaj uspehov na Kickstarterju, a do denarja na tak način pride le malo podjetij. Po besedah Miklavca so za ta vir financiranja primerni predvsem nišni proizvodi, ki nagovarjajo le majhen del tržišča.

Bančna posojila so za startupe nedostopna, kam torej po denar? Ustanovitelja Hood Burgerja sta do zdaj vlaganja financirala iz zaslužkov od prodaje. "Na začetku sva imela vsak po nekaj sto evrov. V prvem obdobju sva testirala lokacijo in recepte ter zaslužila za prva vlaganja, za financiranje prvega lokala pa sva nato pridobila tudi zasebnega vlagatelja," pravi Pleterski.

Za nadaljnjo širitev nameravata - poleg pomoči omenjenega vlagatelja - najeti tudi banč­no posojilo. "Tako hitro se ne da zaslužiti, da bi lahko z lastnimi sredstvi financiral tako naložbo," pravi.

4. Napake izkoristite v svoj prid

Še tako dober podjetnik kdaj sprejme napačno odločitev. Pomembno je, da ga to ne ustavi. Kot razlaga Pleterski, sta s Ptičakom pred časom lokaciji na Viču v Ljubljani dodala še Šiško. A iz različnih razlogov okrepčevalnice tam nista mogla ohraniti. Pa to vidita kot neuspeh? "Ne. Morda sva poskusila prehitro, nisva dovolj načrtovala, a na napakah se moramo učiti. Letos, predvidoma spomladi, bomo poskusili na lokaciji na Rudniku, še vedno pa je v načrtu tudi razvoj franšiznega produkta," pravi podjetnik.

Pristavlja, da sta se iz napačne odločitve naučila, da je potrebno več pozornosti posvetiti kadrom. "Peka hamburgerjev morda zgleda preprosta, a je v resnici precej kompleksna, prav detajli pri peki nas razlikujejo od konkurence. Nove zaposlene moramo sistematično vpeljati v sistem ter jih usposobiti tudi za samostojno vodenje restavracije," pravi.

Podobno o 'neuspehih' razmišlja Miklavec: "Mi hkrati razvijamo veliko projektov, a nekateri tudi ne uspejo. Potrebno je poskušati in verjeti v proizvod."

5. Posvetujte se z bolj izkušenimi

Borštnik je prepričan, da se mora podjetnik vseskozi prilagajati razmeram in razvijati različne veščine. "Če imaš znanje, kako narediti tehnični produkt, ne veš pa, kako ga prodati, najdi nekoga, ki ti bo pri tem pomagal. Ne pojdi z glavo skozi zid. Pred velikimi koraki se posvetuj z bolj izkušenimi," pravi.

borstnik-borut-ih.1393447278.jpg.n.960px.jpg
Direktor Zavoda mladi podjetnik Borut Borštnik svetuje, naj se podjetniki na začetku svoje poslovne poti med drugim zakopljejo v branje strokovnih knjig

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...