So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Start-upi: 12 pospeševalnikov, kjer dobite največ znanja in denarja

Čas branja: 7 min
09.01.2015  09:18
Zbrali smo 12 odličnih pospeševalnikov, ki vam z znanjem in denarjem pomagajo hitreje spraviti ideje v denar.
Start-upi: 12 pospeševalnikov, kjer dobite največ znanja in denarja

Pospeševalniki so podjetja, ki start-upom prek mentorstev, izobraževanj, poslovnih prostorov, kontaktov in dostopa do tehnologije pomagajo do hitrejše rasti. Vsak pospeševalnik ima svoje posebnosti. Skupno jim je to, da programi trajajo nekaj mesecev, večina pospeševalnikov ponuja tudi nekaj začetnega kapitala, ki se giblje od 20 tisoč do 200 tisoč evrov. V zameno pridobijo manjši lastniški delež - od pet do 15 odstotkov. Pospeševalniki od zagonskih podjetij pričakujejo velike donose. Najstarejši in najuspešnejši je kalifornijski Y Combinator, ki ga je leta 2005 ustanovil Paul Graham, eden najboljših podjetniških mentorjev na svetu.

shutterstock-203082724.1420742364.png.o.600px.png
Foto: Shutterstock

Slovenske izkušnje:

EUROSENDER v Pro Sieben Sat 1: Največ vredni novi stiki

Eurosender.1420742361.jpg.o.600px.jpg
Foto: osebni arhiv

»Največja dodana vrednost pospeševalnika so novi stiki,« pojasnjuje Jan Štefe (tretji z leve), soustanovitelj start-­upa Eurosender, edinega slovenskega podjetja, ki je bilo doslej sprejeto v program usposabljanja nemškega pospeševalnika Pro Sieben Sat 1 (P7S1). Eurosender je razvil spletno platformo, ki po Štefetovih trditvah omogoča 70 odstotkov cenejše pošiljanje paketov v Evropski uniji. Rešitev združuje povpraševanje strank, podjetje pridobi pogajalsko moč pri velikih kurirskih službah, popuste pa prenese na uporabnike. Kot pravi Štefe, so ob pomoči P7S1 navezali stik z vodilnimi ljudmi pri največjih evropskih kurirjih. »Drugi pospeševalniki so usmerjeni v to, da predvsem zbereš potreben kapital, svetovanja in mreženje so manj pomembni. Ker pa je v ozadju P7S1 velika korporacija, ti lahko v zelo kratkem času najdejo človeka, ki ti bo pomagal in te usmerjal na kateremkoli področju - od trženja, programiranja do pravnih vprašanj,« razlaga Štefe. »Celotno podjetje, ki stoji za pospeševalnikom, je pripravljeno pomagati start-­upu, da doseže rast,« še pravi sogovornik. Štefe mladim slovenskim podjetjem z dobrimi idejami, ki imajo tržni potencial, svetuje, naj poskusijo s prijavo v programe P7S1. Prijave za novo sezono bodo na spletni strani pospeševalnika zbirali do 31. januarja 2015. Prijava je sicer izjemno preprosta, pospeševalnik pa ustrezne kandidate izbere na podlagi potenciala izdelka oziroma storitve ter močne ekipe. »Poslovnega načrta sploh ne zahtevajo,« dodaja Štefe.

OPENPROF.COM v TechPeaks: Zelo dobro moramo vedeti, kaj želimo

posinkovic.1420742360.jpg.o.600px.jpg
Foto: osebni arhiv

»TechPeaks je logično nadaljevanje lastnega razvoja, bodisi kot posameznik bodisi kot ekipa. Zato je ob prijavi v tak program zelo pomembno vedeti, kaj želimo doseči in zakaj se odločamo za sodelovanje,« pojasnjuje Matej Posinković, ustanovitelj OpenProf.com, ki je vzpostavil istoimensko izobraževalno platformo. Sogovornik meni, da je TechPeaks odlična možnost za to, da si zgradimo mednarodno podjetniško socialno mrežo. A hkrati poudarja, da ponuja zgolj to, kar si je posameznik pripravljen vzeti. »Iz izkušnje lahko povem, da je bilo lani v programu kar nekaj udeležencev, ki od tega niso imeli kaj dosti, a je bilo več takih, ki so iz programa iztržili veliko,« dodaja.

Nasvet:

Na kaj je treba paziti pri prijavi v pospeševalnik

tori-andraz-xx.1420742359.jpg.o.600px.jpg
Foto: Iztok Hočevar

Svetuje Andraž Tori, soustanovitelj Zemante, ki razvija orodja za blogarje in je kot prvo slovensko podjetje leta 2007 odšla v londonski Seedcamp:

  • prijavo morate prilagoditi željam in zahtevam pospeševalnika;
  • predstavite tudi tiste dosežke, ki morda niso povsem poslovne narave;
  • nekateri pospeševalniki omogočajo, da program opravljate doma, a je bolj priporočljivo, da se preselite tja, kjer so njihovi prostori. Če ostaneš doma, lahko izgubiš veliko koristi, ki jih ponuja pospeševalnik;
  • zelo malo možnosti imate, če ste spin off podjetje, v katerem želi ustanovitelj ohraniti (vsaj) polovični delež;
  • treba je biti popolnoma osredotočen in predan delu v pospeševalniku;
  • treba je imeti prototip, torej nekaj, kar lahko pokažete;
  • dobro predstavite svojo konkurenčno prednost;
  • prednost je tudi, da je ekipa skupaj že dlje časa;
  • razumeti morate vsa tveganja, vlagatelje morate prepričati, da veste, v kakšen posel se spuščate;
  • v prijavi poudarite, kako velik trg napadate in kakšen del lahko odškrnete.

Kje bo letos največ denarja

Ameriški skladi tveganega kapitala, ki so glavni vlagatelji v start-upe, napovedujejo, v katere panoge se bo letos največ vlagalo:

  • programska orodja za analizo velike količine podatkov (big data);
  • mobilne aplikacije za podjetja v specifičnih panogah;
  • programska oprema za zaščito pred napadi hekerjev;
  • orodja za razvoj aplikacij, ki delujejo na različnih napravah in na oblačnih platformah;
  • spletne platforme, ki omogočajo izmenjavo dobrin (ekonomija deljenja);
  • svetilniki (beacon), naprave, ki delujejo na podlagi modrozobe tehnologije in so namenjene lociranju posameznih predmetov znotraj objekta.

Uspešni zgodbi:

Airbnb:

chesky-brian-bl.1420742362.jpg.o.600px.jpg
Foto: Bloomberg

Ena najuspešnejših podjetniških zgodb, ki se je pilila v pospeševalnikih, je Air­bnb, spletna platforma, na kateri uporabniki oddajajo oziroma najemajo stanovanja. Airbnb so v San Franciscu leta 2007 ustanovili Brian Chesky, Joe Gebbia in Nathan Blecharczyk. Za prijavo v enega najelitnejših pospeševalnikov Y Combinator se je trojica odločila po tem, ko so njihovo idejo zavrnili številni vlagatelji. Tudi prvi človek kalifornijskega pospeševalnika Paul Graham je dejal, da je ideja »katastrofalna«, ampak so mu bili všeč ustanovitelji, ki so bili po njegovem mnenju »zelo domiselni«. Leta 2009 se je Graham odločil, da jih sprejme v program, in jim ponudil 20 tisoč dolarjev (16.500 evrov). Po večmesečnem usposabljanju je start-up postal dobičkonosen, kar so očitno opazili tudi vlagatelji. Na tako imenovanem demodnevu, končni predstavitvi pred vlagatelji, jih je sklad Sequoia Capital podprl s 600 tisoč dolarji (okoli 500 tisoč evri). Vse drugo je zgodovina. Air­bnb je s svojo storitvijo navzoč v 34 tisoč mestih v 190 državah, analitiki pa njegovo vrednost ocenjujejo na osem milijard evrov.

Dropbox:

houston-drew1-bl.1420742363.jpg.o.600px.jpg
Foto: Bloomberg

Tudi Dropbox, platforma za shranjevanje podatkov v oblaku, se je kalil v Y Combinatorju. Leta 2007 je prijavo spisal ustanovitelj podjetja Drew Houston, razvijalec, ki programira že od svojega petega leta. V prijavi je zapisal, da bo storil vse za uresničitev svoje ideje. Težava je sicer nastala, ker ni imel nobenega drugega člana v ekipi, Paul Graham pa je zahteval, da najde soustanovitelja. »Bilo je podobno, kot da bi moral v dveh tednih najti nekoga, s katerim bi se poročil,« je pozneje zapisal Houston. Partnerja je sicer našel, to je bil Arasha Ferdowsija, ki je zaradi Dropboxa opustil šolanje. Tudi v Dropbox je prek Y Combinatorja z 1,2 milijona dolarjev (okoli milijon evrov) vložil sklad Sequoia Capital.

Airbnb in Dropbox sicer pomenita 75 odstotkov vrednosti celotnega portfelja pospeševalnika.

Y Combinator

Država: ZDA

Kraj: Mountain View, Silicijeva dolina

Vrednost naložbe v start-up: 120 tisoč dolarjev (okoli sto tisoč evrov)

Lastniški delež, ki ga pridobi pospeševalnik: sedem odstotkov

Trajanje programa: tri mesece, od januarja do marca in od junija do avgusta

Selitev v kraj pospeševalnika: da

Usmerjenost: večinoma podjetja s programskimi rešitvami

Lastništvo: več zasebnih vlagateljev

Slovenski start-upi, ki so bili v pospeševalniku: Povio, Bellabeat (slovensko­hrvaški start-up)

Spletna stran: [www.ycombinator.com]

Tech Stars

Država: ZDA

Kraji: Austin, Boulder, Chicago, New York, Boston, Seattle, London

Vrednost naložbe v start-up: 118 tisoč dolarjev (okoli sto tisoč evrov)

Lastniški delež, ki ga pridobi pospeševalnik: od sedem do deset odstotkov

Trajanje programa: tri mesece, skozi vse leto v različnih mestih

Selitev v kraj pospeševalnika: ni obvezno

Usmerjenost: v tehnološke start-upe, predvsem internetne; ne vlagajo v podjetja, ki so omejena na lokalne trge, in biotehnološke start-upe.

Lastništvo: več zasebnih vlagateljev

Slovenski start-upi, ki so bili v pospeševalniku: Databox (prej Zeppelin)

Spletna stran: [www.techstars.com]

Seedcamp

Država: Velika Britanija

Kraj: London

Vrednost naložbe v start-up: 50 tisoč evrov, s katerimi ekipa pokrije stroške bivanja v Londonu, ponujajo tudi možnost vložka nad sto tisoč evrov v poznejših fazah.

Lastniški delež, ki ga pridobi pospeševalnik: od osem do deset odstotkov

Trajanje programa: tri mesece

Selitev v kraj pospeševalnika: ni nujno

Usmerjenost: v vse vrste start-upov

Lastništvo: več zasebnih vlagateljev

Slovenski start-upi, ki so bili v pospeševalniku: Zemanta, vox.io, oust.me

Spletna stran: [seedcamp.com]

Pro Sieben Sat 1

Država: Nemčija

Kraja: München, Berlin

Vrednost naložbe v start-up: 25 tisoč evrov

Lastniški delež, ki ga pridobi pospeševalnik: pet odstotkov

Trajanje programa: tri mesece, dvakrat na leto

Selitev v kraj pospeševalnika: ni obvezno

Usmerjenost: priporočljivo je, da ima start-up delujoč prototip; vlagajo predvsem v start-upe s področja oglaševanja, spletne trgovine, medijev, zdravja in financ.

Lastništvo: nemški medijski konglomerat Pro Sieben Sat 1

Slovenski start-upi, ki so bili v pospeševalniku: Eurosender

Spletna stran: [www.p7s1accelerator.com]

Wayra

Države: Argentina, Brazilija, Čile, Kolumbija, Mehika, Peru, Venezuela, Nemčija, Irska, Španija, Češka, Velika Britanija

Kraji: Buenos Aires, Sao Paulo, Santiago, Bogota, Lima, Ciudad de Mexico, Caracas, Madrid, London, München, Praga, Dublin

Vrednost naložbe v start-up: 40 tisoč evrov v obliki storitev

Lastniški delež, ki ga pridobi pospeševalnik: od sedem do deset odstotkov

Trajanje programa: od šest do 12 mesecev

Selitev v kraj pospeševalnika: ni obvezno.

Usmerjenost: v start-upe, ki razvijajo tehnološke inovacije na področju interneta.

Lastništvo: španski telekom Telefonica

Slovenski start-upi, ki so bili v pospeševalniku: SQWIZ, JollyDeck, Peekster, iHelp

Spletna stran: wayra.co

Axel Springer Plug & Play

Država: Nemčija

Kraj: Berlin

Vrednost naložbe v start-up: 25 tisoč evrov

Lastniški delež, ki ga pridobi pospeševalnik: pet odstotkov

Trajanje programa: tri mesece, trikrat na leto

Selitev v kraj pospeševalnika: da

Usmerjenost: v digitalne start-upe

Lastništvo: nemški medijski konglomerat Axel Springer SE in pospeševalnik Plug & Play

Slovenski start-upi, ki so bili v pospeševalniku: LinkedAge

Spletna stran: [www.axelspringerplugandplay.com]

LAUNCHub

Država: Bolgarija

Kraj: Sofija

Vrednost naložbe v start-up: do 200 tisoč evrov

Lastniški delež, ki ga pridobi pospeševalnik: ni znano.

Trajanje programa: tri mesece

Selitev v kraj pospeševalnika: ni obvezno.

Usmerjenost: v start-upe, ki imajo dodelano rešitev.

Lastništvo: evropski mehanizmi za spodbujanje podjetništva, EIF in EC

Slovenski start-upi, ki so bili v pospeševalniku: Enolyse, Modra Jagoda, Cashila

Spletna stran: [launchub.com]

Go:Global in GeekHouse

Država: Slovenija

Kraj: Ljubljana

Vrednost naložbe v start-up: 200 tisoč evrov v sodelovanju s Slovenskim podjetniškim skladom (SPS) oziroma 50 tisoč evrov (za GeekHouse)

Lastniški delež, ki ga pridobi pospeševalnik: okoli 12 odstotkov dobi SPS, zasebni vlagatelj mora prispevati najmanj 40 tisoč evrov.

Trajanje programa: štiri mesece

Podjetja morajo biti ustanovljena v Sloveniji.

Usmerjenost: v podjetja s potencialom za globalno rast, med pogoji je tudi, da je start-up z inovativno idejo do prijave v pospeševalnik že ustvaril najmanj 50 tisoč evrov prihodkov.

V programu GeekHouse pa podjetja pridobijo vso temeljno znanje o gradnji start-up podjetja po najsodobnejših »vitkih in agilnih« metodologijah.

Lastništvo: SPS in Iniciativa: start-up Slovenija

Spletna stran: [www.goglobal.si] in [www.geekhouse.si]

Startupbootcamp

Države: Nemčija, Danska, Nizozemska, Španija, Izrael, Turčija, Velika Britanija, Singapur

Kraji: Amsterdam, London, Dublin, Berlin, Eindhoven, Haifa, Köbenhavn, Barcelona, Istanbul

Vrednost naložbe v start-up: 15 tisoč evrov v gotovini

Lastniški delež, ki ga pridobi pospeševalnik: osem odstotkov

Trajanje programa: tri mesece

Selitev v kraj pospeševalnika: da

Usmerjenost: v internetna podjetja in internet stvari

Lastništvo: skladi tveganega kapitala

Slovenski start-upi, ki so bili v pospeševalniku: Bellabeat (slovensko-hrvaški start-up)

Spletna stran: [www.startupbootcamp.org]

StartLabs

Država: Srbija

Kraja: Beograd (prva faza) in San Francisco (druga faza)

Vrednost naložbe v start-up: 50 tisoč dolarjev (dobrih 41 tisoč evrov)

Lastniški delež, ki ga pridobi pospeševalnik: od 10 do 15 odstotkov

Trajanje programa: šest mesecev

Selitev v kraj pospeševalnika: da

Usmerjenost: v start-upe, ki delujejo na področjih spletne trgovine, interneta in mobilne tehnologije.

Slovenski start-upi, ki so bili v pospeševalniku: CarLock

Spletna stran: [startlabs.co]

TechPeaks

Država: Italija

Kraj: Trento

Vrednost naložbe v start-up: 25 tisoč evrov gotovine in brezplačni prevoz, namestitev, delovni prostor in nadomestilo za stroške bivanja

Lastniški delež, ki ga pospeševalnik pridobi: ne zahtevajo lastniškega deleža.

Trajanje programa: štiri mesece

Selitev v kraj pospeševalnika: da

Usmerjenost: v posameznike in podjetja, ki delujejo po vitkih metodah razvoja rešitve.

Lastništvo: organizacija TrentoRise

Slovenski start-upi, ki so bili v pospeševalniku: OpenProf.com

Spletna stran: [techpeaks.eu]

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...