So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Prvi slovenski ekološki parfum z geografskim poreklom

Čas branja: 3 min
05.01.2015  10:09
Dišave Davorke Požgan vas popeljejo na sprehod po cvetočih prekmurskih travnikih ali pokljuških smrekovih gozdovih
Prvi slovenski ekološki parfum z geografskim poreklom

Oblikovalka Davorka Požgan dela ekološke dišave iz rastlin, ki jih sama nabira po Sloveniji. Za prvo linijo dišav pripravlja embalažo in išče vlagatelja za čim hitrejši vstop na trg. Izziv vidi v ekoloških dišavah iz rastlin, značilnih za posamezne pokrajine nekdanje Jugoslavije.

eko-embalaza-za-parfume2-ih.1419794644.jpg.o.600px.jpg
Tako kot parfumi je tudi embalaža ekološka. Obe embalaži za večkratno uporabo je izdelal Dejan Pfeifer iz studia Drevo, leva je iz akacijevega lesa, desna pa iz smrekovega.

Zadnja leta so Davorko Požgan rastline tako prevzele, da te od pomladi do jeseni v naravi nabira, potem pa jih kar tam z izvirsko vodo destilira v hidrolate in eterična olja. Tiste, ki so iz iste pokrajine, sestavi v dišavo.

Ime po pokrajini

Parfumi so popolnoma naravni, zato ne povzročajo alergij in drugih nevšečnosti. Vsak govori svojo zgodbo in ima ime, povezano s svojo pokrajino. Poimenovala jih je Adria, Pokljuka, Mura, Kras ...

Parfume loči glede na letni čas in pokrajino, kjer nabira dišavnice. Vsaka steklenička dobi svoje geografsko poreklo, denimo Pokljuka 6/2014 in Bled 8/2014. Dišave sestavlja iz tradicionalno pridelanih čistih eteričnih olj, smole, tinktur ..., ki jih pridobiva iz različnih delov rastlin, tudi korenin, plodov, lišajev, lubja.

Za ljubitelje zdravega življenja

Davorka Požgan je predvidevala, da bodo takšne ekološke dišave zanimale zlasti gospe, a navdušujejo vse več mladih, ki skrbijo za svoje počutje in zdravje. Primerne so za ljudi, ki prisegajo na zdravo življenje, in tudi za turiste, kot spominki.

Dišava kot spominek in protokolarno darilo

»Prodajo bi rada razširila v trgovine z zdravo hrano in kozmetiko, s turističnimi spominki in izdelki slovenskih rokodelcev, saj bi lahko gost nekomu prinesel dišavo Bled, ne le poslal razglednice,« načrtuje Davorka Požgan. Želi si, da bi njene ekološke dišave in druge inovativne izdelke slovenskih rokodelcev podarjali tudi kot protokolarno in poslovno darilo.

Prodaje bi se rada lotila čim prej, a mora najprej pridobiti papirje in ekološki certifikat za dišave.

Išče vlagatelja za vstop na trg

Ker sama vsega ne zmore financirati, razmišlja o vlagatelju. »Iskati ga še nisem začela, ker moram dokončati poslovni načrt, do zdaj pa sem se ukvarjala s proizvodnim procesom,« pojasnjuje. Za večjo proizvodnjo potrebuje večji, vsaj tisočlitrski destilator, ki je predrag, da bi si ga sama kupila.

Upa, da bo letos uredila vse za začetek spletne prodaje in da bo s svojimi dišavami prodrla na police prvih trgovin z zdravo hrano in naravno kozmetiko.

Prvi odziv je bil več kot dober

pozgan-davorka12-ih.1419794643.jpg.o.600px.jpg
Čez deset let se vidim v podjetju, ki prodaja ekološki življenjski slog iz Slovenije od parfumov in kozmetike do hrane in mode, saj bi rada v poslu združila vse svoje ljubezni. O svoji viziji pravi oblikovalka Davorka Požgan.

Svoje poslovne ideje se je lotila po metodologiji vitek start-up. Najprej je svojo idejo aprila preverila na Start-up vikendu, kjer je bilo zanjo veliko zanimanja. Tam je našla mentorja Natašo Zajc iz luksemburško-slovenskega poslovnega kluba LSBC in Gregorja Sakoviča iz sklada za financiranje projektov socialnega podjetništva Sklad 05. Z nasveti jo usmerjata pri razvoju ekološke kozmetike z geografskim poreklom.

Socialno podjetje

Svoj posel bi rada nadgradila v socialnem podjetju, da bi za nabiranje rastlin zaposlila še koga. Slovensko tradicijo vključuje tudi pri embalaži. »Prototipe embalaže za parfume je oblikoval Dejan Pfeifer iz arhitekturno-oblikovalskega studia Drevo, v prihodnje pa bi rada sodelovala tudi s pečarji, steklarji in drugimi rokodelci, ki ustvarjajo iz naravnih materialov, kot sta koruzno ličje in slama,« pravi Davorka Požgan. Vztraja le pri do okolja prijazni embalaži za parfume, kot sta glinena posodica in opletena steklenička.

Za dišavami še kozmetika

Zadnja leta ves čas izpopolnjuje znanje o rastlinah in tehnikah predelave, raziskuje denimo uporabo zdravilnih rastlin v aromaterapiji. Ponudbo bo razširila z naravno ekološko kozmetiko za nego obraza in telesa. Kreme, tonik za obraz, mazilo za ustnice in zobno pasto si že sama dela. Uporablja, kot poudarja, le najboljše sestavine, ki jih sama nabere in predela. »A za vstop na trg potrebujem vlagatelja, ki bi mi pomagal financirati vse papirje in ekološki certifikat za vsak kozmetični izdelek,« razlaga Davorka Požgan. Do junija obiskuje polletno šolo podjetništva Yes Start in pripravlja poslovni načrt, novih idej pa ji ne manjka.

Prodajala bo slovenski življenjski slog

»Čez deset let se vidim v podjetju, ki prodaja ekološki življenjski slog iz Slovenije od kozmetike, parfumov do hrane in mode, saj bi rada v poslu združila vse svoje ljubezni,« svojo vizijo razkriva Davorka Požgan.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...