So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Z učenjem podjetništva do bolj učinkovitega šolskega sistema

Čas branja: 3 min
17.12.2014  12:46
Program Moje podjetje, ki se izvaja po slovenskih srednjih šolah, je letos naletel na še boljši odziv. Dijaki morajo v okviru programa ustanoviti pravo podjetje, vložiti denar, razviti izdelek ali storitev, se predstaviti in prodajati.
Z učenjem podjetništva do bolj učinkovitega šolskega sistema

Preteklo šolsko leto so na šestih slovenskih srednjih šolah po nekajletnem premoru ponovno izvedli program Moje podjetje, ki ga organizira Junior Achivement Slovenija (Zavod za spodbujanje podjetnosti med mladimi).

V lanskem šolskem letu je bilo registriranih 13 dijaških podjetji, za letos še poteka registracija, a koordinator projekta Anton Kokalj upa, da bodo končali z vsaj 20 sodelujočimi šolami in vsaj 30 dijaškimi podjetji. »Poskušamo rasti organsko, ne prehitro, čeprav je zanimanje precej veliko,« pojasnjuje Kokalj.

Najboljša ekipa se predstavi v tujini

Poleg tega načrtujejo tudi izvedbo treh regionalnih in enega državnega tekmovanja ter udeležbo najboljšega podjetja na evropskem sejmu. Letos se ga je udeležilo dijaško podjetje Donum Dulce z ljubljanske škofijske gimnazije, ki je izdelovalo naravno kozmetiko.

Program Moje podjetje sicer poteka v okviru projekta Dosežki mladih - Mlada podjetja Evrope, že desetletja ga izvajajo v več evropskih državah pa tudi v Ameriki in Aziji.

dijaki-gzs5-xx.1399575956.jpg.n.960px.jpg
Del dijaškega podjetja Donum Dulce, ki je izdelovalo naravno kozmetiko in se kot zmagovalno dijaško podjetje lani udeležilo mednarodnega sejma v Estoniji

Kaj je dijaško podjetje

Tako imenovano »dijaško podjetje« je sicer čisto pravo podjetje, ki ga v okviru programa ustanovi skupina dijakov v spremstvu učitelja mentorja in podjetnika prostovoljca v skladu z metodami, ki jih program predlaga. »Priporočena je pravna oblika delniške družbe, kjer morajo biti vsi dijaki delničarji in prevzeti odgovornost v družbi in se tam tudi zaposliti. Pomembno je, da dijaki skupaj sprejemajo odločitve, mentor je neke vrste spodbujevalec, podjetnik pa svetovalec,« razlaga Kokalj.

Dijaki morajo voditi vse segmente, ki jih zahteva podjetje - od kadrovske politike, finance, proizvodnjo do marketinga. Podjetje mora tudi zbrati denar, ga vložiti v izdelek ali storitev, pripraviti sejem, na katerem se predstavijo, na koncu zaprejo podjetje in skličejo skupščino ter razdelijo dobiček oziroma ugotovijo poslovni uspeh.

Katere veščine pridobijo dijaki

Kokalj pravi, da program omogoča pridobitev raznovrstnih veščin, predvsem podjetniških, kot so analiza uporabnosti in izvedljivosti idej, izračun točke preloma, timsko delo, vključno s timskim dogovorom o načinu dela, osnovne pojme o finančnem vidiku kot je prodaja delnic in vodenje osnovnih finančnih operacij, pisanje prošnje za službo z življenjepisom v ustreznem formatu, marketing, proizvodnja, prodaja, poznavanje osnovne davčne zakonodaje, poznavanje druge področne zakonodaje glede na izdelek, ustne in pisne predstavitve, priprava poslovnega načrta ter zaprtja podjetja.

Profesor podjetništva na novomeški gimnaziji Janez Gorenc o tem, zakaj je pomembno sistematizirano učenje podjetništva v srednjih šolah. "Podjetništvo vzgaja resnost, odgovornost, vztrajnost," pravi.

"Zdajšnji način izobraževanja temelji na konceptu pomnjenja, reprodukcije in pozabljanja snovi. Ni povsod tako, tudi vsi predmeti ne temeljijo na tem principu, toda dejstvo je, da novopečeni študentje samo leto in pol po maturi, kot so pokazale raziskave, pozabijo 85 odstotkov vse snovi, ki so se jo naučili. Kakšna izguba energije in časa!

Seveda se te pomanjkljivosti večina ljudi v šolstvu zaveda in jo skuša odpravljati na vse mogoče načine. Eden najboljših načinov za večjo učinkovitost izobraževanja je vsekakor podjetništvo. Dijaki se po eni strani s praktičnim pristopom, z delom, naučijo znanj, ki jih rabijo za razvijanje svojega podjetja/startupa (vse faze) in se jih na ta način bistveno bolj zapomnijo, po drugi strani se zaradi nenehnega spopadanja z nepredvidljivimi situacijami učijo tovrstnega ravnanja v kasnejšem življenju (česar šola s svojo čedalje večjo predvidljivostjo ne počne ravno najbolje), poleg tega pa dijaki vseskozi vidijo smisel v stvareh, ki se jih učijo, saj jih uporabljajo pri gradnji podjetja.

Pri zdajšnjem modelu šolanja ima marsikateri predmet težave pri osmišljanju snovi, ki se tam poučuje. Lahko bi govoril tudi o tem, da podjetništvo vzgaja resnost, odgovornost, vztrajnost (!), vendar je pomembno tudi to, da pri dijakih razblini predstavo, da je podjetnik lahko le nekdo v poslovni obleki s kufrom (tipičen MBA-jevec), pač pa jim pokaže, da je podjetnik v bistvu umetnik in da profil tukaj ni važen.

Podjetništvo se mora povezovati z vsemi predmeti, saj se prav pri vseh predmetih lahko najde snov, ki bi bila primerna za povezovanje s podjetništvom (in tujim jezikom in računalništvom), toda žal je takega povezovanja relativno malo (vsaj moja izkušnja), še z izvenšolskimi znanstvenimi projekti se ne povezujemo dovolj (razen častnih izjem).

Situacija je boljša na strokovnih šolah, toda nam mora biti v interesu prodor podjetništva v vse šole, tudi (ali predvsem) v gimnazije, kot je pred kratkim poudarila kolegica. V ZDA so zelo močne iniciative, ki direktno povezujejo podjetništvo s šolami in jim pomagajo iskati izvirne rešitve za pouk, ki bo koristil tako šolam kot gospodarstvu. Education Entrepreneurs je iniciativa znotraj UP, ki združuje Startup weekend in podobne iniciative. Njihov cilj je spraviti podjetniški način razmišljanja v izobraževanje. Veliko pove dejstvo, da ga sponzorirata zakonca Gates.

Verjamem, da se tudi slovenski šolski sistem ne bo mogel izogniti tej revoluciji in verjamem, da lahko Junior Achievement in učitelji v njem igrajo osrednjo vlogo njej."

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...