So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Štirje miti o inovativnosti

Čas branja: 2 min
16.12.2014  09:45
Nihče ni prišel do uspešne inovacije čez noč s točke nič, čeprav se nekateri radi tako pohvalijo. Pač zveni bolj epsko.
Štirje miti o inovativnosti

Najbrž ste opazili, da so zadnje čase inovacije priljubljena tema. Eden izmed glavnih vzrokov je vsekakor nujnost inoviranja za uspeh sodobnega podjetja na svetovnem trgu. Vendar ob bogatem poznavanju in dobri praksi na eni strani - na drugi strani kroži veliko napačnih pojmovanj in urbanih mitov.

Prvi mit izhaja že iz samega bistva pojmovanja, kaj inovativnost je in kaj ni. Žal vse briljantne domislice in ideje niso inovacije. So kvečjemu kreacije ali invencije. Po definiciji je inovacija namreč tista novost ali izboljšava, ki rezultira v uporabi na trgu (Rabe 2006: 12). Torej izjemna ideja na papirju, odličen prototip na domači polici ali priznanje na razstavi inovacij ne štejejo. Šteje izdelek na polici trgovine ali naročena storitev, torej tisto nekaj, kar nekdo potrebuje. Vse drugo spada v kategorijo vaje v slogu. Na tej točki pridemo do boleče resnice - dobro idejo je dobiti precej lahko, v primerjavi s tem, kako jo je težko prodati.

Drugi mit je prevladujoča predstava, da so inovacije le inovativni produkti. Pri nas glavnino slave še vedno poberejo tehnološke inovacije. Medtem njihova pomembnost za uspeh po svetu upada, narašča pa pomembnost inoviranja poslovnih modelov. Inovacije poslovnih modelov so v zadnjem času najpomembnejše, saj so »popolnoma spremenile celotne panoge in preusmerile milijarde dolarjev« (Johnson in drugi 2010, 48-51). To seveda ne pomeni, da tehnološke inovacije niso pomembne, je pa treba vse bolj upoštevati tudi druge. Teoretiki ločujejo številne tipe inovacij glede na stopnjo novosti na trgu: inkrementalne, dodatne, radikalne, prebojne, procesne, tehnološke, vrednostne, družbene, poslovne... Svoje možnosti za uspeh maksimiziramo, če naštete tipe inovacij kombiniramo.

Tretji mit je »aha moment« oziroma prepričanje, da inovacija ni rezultat dolgoročnega truda, temveč se pojavi v trenutku genialnega prebliska brez predhodnega truda. To nikakor ni res, saj je pot do inovacije izjemno dolga in zahtevna. Od ideje, prek raziskav, razmišljanj, prototipov, izboljšav, testiranj in vnovičnih lansiranj. Če se mogoče na videz že zdi, da pride odlična zamisel v trenutku, je to kvečjemu učinek dobe inkubacije, ki je prejšnje izkušnje, raziskave in razmišljanja umešala v pravilni koktajl in v trenutku »postavila na mizo«. Nihče ni prišel do uspešne inovacije čez noč s točke nič, čeprav se nekateri radi tako pohvalijo. Pač zveni bolj epsko.

Četrti mit je, da so inovativni le genialni posamezniki, preostala večina pa ne. To nikakor ne drži. V ugodnih razmerah in ob pravi motivaciji je lahko inovativen prav vsakdo. Kar ne pomeni, da resnično bo. Rahločutna bilka inovacije potrebuje plodno zemljo in redno zalivanje. Torej na eni strani potrebuje pravo kombinacijo okolja z ustreznim inovativnostnim vodenjem, ustrezno organizacijsko kulturo, nagrajevanjem, interdisciplinarnim timom, sodelovanjem z okolico, zaposlovanjem talentiranih, inoviranjem poslovnih modelov in možnostjo eksperimentiranja.

Na drugi strani pa potrebuje življenjsko silo, torej redno zalivanje z motivacijo. Najpomembnejša je torej želja, da narediš nekaj boljšega, kar naredi razliko. Nekaj, kar nekdo potrebuje in mu bo izboljšalo življenje. Nekaj, kar bo prineslo napredek. Glavna motivacija niso visoka plača, prijetni delovniki, varne zaposlitve, dolgi odmori za malico in kramljanje ob kavici. Je ogromno dela, tveganja, učenja in truda. So vikendi in prazniki, laptopi na dopustu. Slaba novica je, da drugače ne gre. Dobra novica je, da je nagrada izjemna. To dokazujejo tudi tista odlična domača podjetja, ki s trudom in inoviranjem na vseh ravneh uspešno zmagujejo tekmo za tekmo na svetovnem trgu. Veselimo se njihovih uspehov in navijajmo zanje, kot znamo tako dobro za naše športnike. It is wild out there!

Komentarji izražajo stališča avtorjev, in ne nujno tudi organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva Financ.

Mija Lorbek je soustanoviteljica start-upa Uniki.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...