So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Razvili klimatsko napravo, ki je za 90 odstotkov bolj varčna

Čas branja: 2 min
11.12.2014  14:18
Air Tower, inovacija slovenske ekipe Cooling Inno, je pasivna klimatska naprava, ki tekom dneva shranjuje presežno toploto in jo ponoči sprosti.
Razvili klimatsko napravo, ki je za 90 odstotkov bolj varčna

Vodja ekipe Rok Lončarič pravi, da gre za inovativno rešitev, ki bo drastično spremenila svet: »Stroški hlajenja poslovnih stavb samo v EU znašajo 22 milijard letno in te bi lahko bistveno znižali. Politika EU gre v smer energetske učinkovitosti stavb, na tržišču pa bodo v prihodnjih letih prevladale najboljše in najenostavnejše rešitve. Zato smo oblikovali neslišno, enostavno prenosljivo notranjo klimatsko napravo, ki ne potrebuje zunanje enote in jo lahko takoj pričnete uporabljati v prostoru.«

Po besedah ekipe naprava omogoča enako ugodje kot klasične klimatske naprave, a ne škoduje zdravju, je bolj ekološka in varčnejša.

Njihove glavne stranke so večja podjetja s potratnimi poslovnimi prostori, pogosto z veliko steklenih površin. Doslej so prodali 30 naprav. Potencial pa start-upovci vidijo tudi v hotelskih kompleksih, bolnišnicah in drugih javnih stavbah. Lončarič razkrije konkretne cilje: »V mesecih do poletja nameravamo prodati 500 naprav.«

air-tower.1418303691.jpg.c.960px.jpg

Znižujejo porabo energije za hlajenje za 90 odstotkov

Trenutno so poleg Slovenije prisotni še v Italiji, dogovarjajo pa se tudi s španskimi partnerskimi podjetji. Tričlanska ekipa ocenjuje, da je trg za notranjo pasivno klimatsko napravo (po prodajni ceni 350 evrov + DDV) ogromen. Načrtujejo vstop predvsem na mediteranska tržišča - v Italijo, Španijo, Hrvaško, Izrael in Grčijo. To bodo storili s poudarjanjem svoje konkurenčne prednosti - znižanja porabe elektrike za hlajenje objektov za vsaj 90 odstotkov, pri čemer za delovanje naprav ne potrebujejo skoraj nobene energije. Zaradi tega naj bi se vložek v nakup Air Towerja povrnil v treh do petih letih.

Pasivno hlajenje - naslednja velika stvar v panogi

Ideja za pasivno klimatsko napravo Air Tower blagovne znamke Cooling Inno je nastala pri trženju nemških stropnih plošč na italijanskem trgu. Idejni oče Cooling Inna je namreč ugotovil, katere pomanjkljivosti imajo te plošče in statično hlajenje, pa drugi strani pa zaznal veliko zanimanje za pasivno hlajenje - priložnost za naslednjo veliko stvar v hlajenju. V okviru podpornega programa za start-upe, Go:Global Slovenija pod okriljem Tehnološkega parka v Ljubljani so člani ekipe s pomočjo nasvetov Tomaža Juga in drugih mentorjev prišli do končnega koncepta notranje pasivne klimatske naprave Air Tower.

air-tower1.1418303766.jpg.c.960px.jpg

Med 10 najboljšimi inovacijami na svetu

Januarja 2014 se je Rok Lončarič skupaj z dolgoletnim prijateljem Srečkom Kneževićem in njegovim sodelavcem Tomažem Potrčem nato lotil izdelave prototipov nove klimatske naprave. Med izdelavo prototipov so iskali podizvajalce za proizvodnjo posameznih notranjih delov ter si pripravljali teren za prva testiranja produkta v poletnih mesecih. Imeli so pet enomesečnih testiranj produktov v trgovinah, poslovnih prostorih, stolpnicah in hotelih ter pridobili ogromno podatkov s terena. Pred kratkim so na Slovenskem forumu inovacij prejeli nagrado za najboljšo inovacijo start-up podjetja ter bili izbrani med 10 najboljših inovacij na svetovnem kongresu pametnih rešitev (Smart City Expo) v Barceloni, kjer so tudi razstavljali. Do sedaj so v razvoj investirali več kot 60 tisoč evrov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...