So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Intervju: V Münchnu si želijo več mladega talenta iz Slovenije

Čas branja: 3 min
09.12.2014  10:15
Pogovor z direktorjem nemškega start-up pospeše­valnika Pro Sieben Sat 1
Intervju: V Münchnu si želijo več mladega talenta iz Slovenije

»V podjetništvu nikoli ni preprosto, ampak ne odnehajte. Morate biti vztrajni, se pogovarjati z ljudmi in jih obveščati o svojem obstoju. Delo je torej težko in dolgotrajno, ampak se splača,« nam je povedal prvi človek nemškega pospeševalnika Pro Sieben Sat 1 Jens Pippig.

Pippig, švedski podjetnik, ki že vrsto let živi in dela v Nemčiji, vodi enega izmed najuspeš­nejših evropskih pospeševalnikov za mlada podjetja. Pospeševalnik, sicer del isto­imenskega medijskega konglomerata, mladim ekipam ponuja trimesečne mentorske programe. V njem se je kalilo tudi slovensko podjetje Eurosender. Pippig je bil v svoji karieri osem let svetovalec pri družbi McKinsey & Company v Berlinu, vložil je v dve uspešni podjetji in vseskozi nabiral izkušnje na področju spletne trgovine, zasebnega kapitala in prodaje na drobno. S Pippigom smo se pogovarjali o programih münchenskega pospeševalnika, lastnostih nemških vlagateljev in o tem, ali bomo sploh kdaj dobili evropski Google.

jens-pippig.1418063681.jpg.o.600px.jpg
Želimo si več start-upov iz vzhodne in južne Evrope. Menim, da se tam skriva zelo veliko talenta, ki bi ga rad videl tukaj, v Nemčiji, in ga tukaj tudi gojil. Jens Pippig, direktor pospeše­valnika Pro Sieben Sat 1 Foto: Pro Sieben Sat 1

Kakšen je profil start-upov, v katere vlaga Pro Sieben Sat 1 (P7S1)?

Zanimajo nas raznovrstni start-upi. Preden jih sprejmemo v program usposabljanja, je sicer dobro, da že imajo delujoč prototip. Nismo osredotočeni na posamezne panoge, je pa res, da največ vlagamo v start-upe s področja oglaševanja, spletne trgovine, medijev, zdravja, financ in analitike.

Kaj jim ponujate?

Start-upi, ki so sprejeti, dobijo 25 tisoč evrov semenskega kapitala, pisarne v Münchnu ali Berlinu in trimesečno pomoč številnih mentorjev, tako iz P7S1 kot zunanjih. Mladim ekipam tudi omogočamo, da se na sklepnem dogodku predstavijo pred vlagatelji. V zameno dobimo pet odstotkov lastniškega deleža.

Kaj je treba imeti za dober pospeševalnik?

Najpomembnejša je dobra ekipa, ki je predena delu. Ni dovolj, da korporacija, kot je denimo naša, ustanovi podjetje in mu doda ime »pospeševalnik«. Ekipa je tista, ki mora resnično verjeti v start-upe in jim na vsak način pomagati. Ustanoviti pospeševalnik in pridobiti prve start-upe pod svojo streho je vedno preprosto. Ampak start-upi se med seboj pogovarjajo in prej ali slej se morebitno slabo delo pospeševalnika razve.

Menite, da bodo pospeševalniki v prihodnosti bolj usmerjeni v posamezne industrije?

Taki pospeševalniki že obstajajo in bodo tudi v prihodnosti. To je dobro. Ampak treba je poskrbeti, da imaš kljub temu dovolj veliko širino pri delu. Sicer je težko najti primerne ekipe. Če se preveč omejiš, se celo lahko zgodi, da pospeševalnik preprosto ne prejme dovolj prijav.

Za pospeševalniki velikokrat stojijo medijske hiše in veliki telekomi. Zakaj?

Zato, ker so te industrije navadno bolj inovativne. Medije in telekome navadno zanima prodaja končnim uporabnikom, podobno kot start-upe.

Eurosender, ki je razvil platformo za poceni pošiljanje paketov znotraj Evropske unije, je prvi vaš start-up iz Slovenije.

Na splošno si želimo več start-upov iz vzhodne in južne Evrope. Menimo, da se tam skriva zelo veliko talenta, ki pa ga je težko izslediti, saj se start-upi iz regije manj pojavljajo na mednarodnih konferencah. Tega talenta bi rad videl več tukaj, v Nemčiji, in ga tukaj tudi gojil.

Kaj zanima nemške vlagatelje pri start-upih?

Pomembno je, da podjetju raste število kupcev in da so obeti dobri. Nemški vlagatelji tudi cenijo dobro tehnologijo, ki je za rešitvami. V nasprotju s prejšnjimi leti pa niso več tako zainteresirani za kopije izdelkov ali storitev, ki že obstajajo. Imeti je treba inovacijo.

Kaj bi morali start-upi upoštevati pri izbiri vlagateljev?

Start-upi morajo pametno izbrati svoje vlagatelje. Poleg potreb po kapitalu bi se morala mlada podjetja osredotočiti na strateško sodelovanje z vlagatelji, ki vključuje tudi pomoč pri mreženju. Ekipe morajo presoditi, kakšni so motivi morebitnih vlagateljev, preden jih spustijo v lastniško sestavo. Glavno vlogo v razmerju ima hitra in učinkovita komunikacija. Kako bo ta potekala, se morajo vlagatelji in start-upi dogovoriti že na začetku sodelovanja.

Kaj ste se sami naučili kot podjetnik?

V podjetništvu nikoli ni preprosto, ampak ne odnehajte. Redko se zgodi, da dobiš idejo, razviješ izdelek, ga predstaviš vlagateljem, nato pa ga vsi pokupijo. Moraš biti vztrajen, se pogovarjati z ljudmi in jih obveščati o svojem obstoju. Delo je torej težko in dolgotrajno, ampak se splača.

Bomo kmalu dobili evropski Google?

Verjetno ne, vsaj ne v smislu tehnološke rešitve. Ameriška podjetja imajo navadno več zmogljivosti na tem področju. Bomo pa tudi v Evropi videli veliko dobrih podjetij in milijardne odkupe.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...