So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Kako zaslužiti z Applovo novo strategijo

Čas branja: 6 min
24.11.2014  09:49
Apple postaja bolj odprt za partnerska sodelovanja, ta teden je predstavil orodje za razvoj aplikacij za Apple Watch. To prinaša več priložnosti za posamezne razvijalce in start-upe. Certificiran slovenski trener za Applove tehnologije svetuje, kako jih izkoristiti.
Kako zaslužiti z Applovo novo strategijo

Apple je septembra predstavil novi iphone 6, operacijski sistem iOS8 (katerega del je tudi vmesnik za povezovanje zdravstvenih aplikacij HealthKit), plačilno platformo Apple Pay in pametno uro Apple Watch, katere prodajo bodo začeli prihodnje leto. Novi izdelki so se glede na odzive uporabnikov, strokovne javnosti in predvsem delničarjev izkazali za uspešnice (vrednost Applove delnice se je lani poleti gibala pri 55 dolarjih, trenutno je vredna okoli 114 dolarjev). Vrednost blagovne znamke Apple je Forbes prejšnji teden ocenil na 124 milijard dolarjev, Microsoft na drugem mestu je denimo vreden 63 milijard.

apple-ss.1416521881.jpg.o.600px.jpg
Foto: Shutterstock

V skladu z novo strategijo večje odprtosti bo Apple Watch od začetka odprt za aplikacije tretjih razvijalcev. Podobno kot programski vmesnik HealthKit to olajša delo razvijalcem. Boris Herman jim svetuje, naj natančno opredelijo dodano vrednost svoje aplikacije.

Preobrat v strategiji

Čeprav se večina osredotoča na nove izdelke, je omenjena predstavitev nakazala tudi pomemben obrat v Applovi strategiji: prihodnost tehnološkega velikana se bo odslej manj vrtela okoli naprav, še bolj kot prej bo namreč pomemben ekosistem, ki temelji na kombinaciji programske opreme in storitev, zbiranja in obdelave podatkov ter sodelovanja s partnerji. To pa prinaša več priložnosti za posamezne razvijalce aplikacij in start-upe po vsem svetu.

Spremembo v strategiji med drugim nakazuje HealthKit, programski vmesnik, sicer del osme različice operacijskega sistema iOS, ki je namenjen zbiranju, shranjevanju in nadzorovanemu deljenju uporabnikovih podatkov o telesnih dejavnostih. Rešitev razvijalcem fitnes in medicinskih aplikacij ter naprav omogoča, da preprosto pridobijo dostop do raznovrstnih zdravstvenih metrik uporabnikov, pri tem pa jim ni treba razvijati lastnih orodij za shranjevanje podatkov. »Podjetjem se tako ni več treba ukvarjati z vprašanji, kako ravnati s podatki, jih varno shraniti ali kako zadostiti vsem potrebnim regulativam. Delo z bazami podatkov lahko prepustijo proizvajalcu naprave oziroma operacijskega sistema, torej Applu. HealthKit namreč poskrbi za varno shranjevanje podatkov, pa tudi denimo za prikaz opozorilnih dialogov, ki tretje aplikacije prisilijo, da pred uporabo podatkov pridobi izrecno dovoljenje uporabnika,« pojasnjuje Boris Herman, certificiran strokovnjak na področju Applovih tehnologij (glej okvir na koncu članka).

Izhodišče je identificirana dodana vrednost

Ker se programerjem oziroma razvijalcem aplikacij ter naprav ni več treba ukvarjati z 80 odstotki kode, oblikovanjem podatkovne baze, indeksiranjem in šifriranjem, lahko več časa namenijo tistemu, kar jim, kot pravi Herman, »daje identiteto, in tistemu, zaradi česar v resnici obstajajo«. Priložnosti in možnosti za razvoj novih aplikacij je veliko, a Herman vse tiste, ki se nameravajo s HealthKitom dejavno vključiti v reševanje aktualnih tehnoloških težav v zdravstveni in fitnes industriji, opozarja, da je najpomembneje opredeliti lastno dodano vrednost. »Vprašajte se, kaj je bistvo tega, kar želite narediti, kaj želite spremeniti. Najdite svojo identiteto, identificirajte pa tudi partnerje, ki bodo nosili del bremena. Vedno imejte načrt v primeru katastrofe in zahtevajte maksimalen vložek od vseh članov ekipe,« še svetuje sogovornik.

Apple Watch bo odprt za aplikacije vseh

HealthKit ima potencial, da revolucionira storitve v zdravstveni in fitnes industriji, podobno kot je pred časom ipod revolucioniral glasbeno industrijo. Pomemben nosilec novosti v panogi bo tudi Apple Watch, pametna ura, ki naj bi po napovedih prišla na trg v prvem četrtletju 2015. O sami napravi ni veliko znanega, v prodaji na drobno bo stala okoli 350 dolarjev in bo na voljo v več različicah. Herman meni, da je uspešnost naprave odvisna predvsem od občutka, ko si bo uporabnik napravo nadel in jo začel uporabljati. »Bolj ko bo to naravno in samoumevno, bolj bodo kupci Apple Watch dojemali kot del roke, in ne kot neko na zapestje obešeno napravo,« pravi sogovornik.

Uspeh bo seveda odvisen tudi od programske opreme; Apple je že napovedal WatchKit, programski vmesnik (API) za razvijalce. Herman je prepričan, da bo kar nekaj od prek šest milijonov pri Applu registriranih razvijalcev napisalo aplikacije za Apple Watch.

»Danes se nam še sanja ne, kako nam bodo korenito spremenile pogled in pričakovanja.« V skladu z novo strategijo večje odprtosti bo naprava v nasprotju s prvim iphonom oziroma prejšnjim sistemom, že od začetka odprta za aplikacije tretjih razvijalcev. Tudi Rok Vrbica, direktor podjetja CodeMonkee, ki je razvilo osebno zdravstveno kartoteko za mobilne telefone, opaža, da se Apple vse bolj odpira tretjim razvijalcem aplikacij. »V to so bili tudi prisiljeni, saj je konkurenca na tem področju huda,« poudarja.

Večji dostop do aplikacij B2B

Šef Appla Tim Cook je v nasprotju s svojim predhodnikom Stevom Jobsom tudi bolj pripravljen na sklepanje partnerstev s tretjimi podjetji. Pred meseci je Apple na primer podpisal dogovor o sodelovanju z IBM, v okviru katerega se bosta skupaj odpravila na področje poslovnih uporabnikov. Podjetji bosta sodelovali pri razvoju poslovnih aplikacij, ki bodo temeljile na storitvah podjetja IBM, delovale pa bodo na Applovih mobilnih napravah.

Omenjeno partnerstvo odpira tudi povsem nove priložnosti za start-upe, ki se ukvarjajo z razvojem aplikacij, pojasnjuje Herman. Mlada podjetja so v svet B2B (prodaja podjetja podjetju) na tem področju doslej vstopala le s težavo, ena od omejitev je bila tudi hegemonija Microsoftovega operacijskega sistema, saj večina startupov, ki razvijajo rešitve za končne uporabnike, ni vajena dela v njegovem programskem okolju. Če bo širitev naprav iOS v podjetja potekala sistematsko in nadzorovano z vso tehnološko podporo, si bodo tudi mladi razvijalci aplikacij lahko odtrgali kos korporativnega denarja, napoveduje.

Svoje inovacije skrivajo

Čeprav se odpira novim partnerstvom, pa Apple lastne inovacije še vedno zavzeto skriva. »Le tako lahko Apple razvojnim timom zagotovi neodvisnost od zunanjih elementov in sposobnost kadarkoli spremeniti smer projekta,« razlaga Herman. Apple je v ta namen zgradil tako imenovane črne laboratorije, vredne več milijonov dolarjev. V teh strogo varovanih prostorih se izvaja testiranje vseh vrst brezžičnih tehnologij v različnih razmerah, skupaj z uporabo balističnega gela za simulacijo vpliva človeškega telesa na radijske valove in interferenco. »Za diagnozo morebitnih težav v mobilni napravi uporabljajo računalniško tomografijo, bolj znano po uporabi v medicinskodiagnostične namene, saj odpiranje naprave spremeni njene lastnosti, kot so vpliv sestavnih materialov in položaj anten,« pojasnjuje slovenski strokovnjak.

Najboljše start-upe prevzamejo

Poleg o več možnostih za razvoj novih aplikacij marsikatero zagonsko podjetje sanja, da se bo razvilo do te ravni, da bo postalo zanimivo za nakup. Apple je na tem področju v zadnjih letih precej dejaven. Kot primer poudarimo švedsko podjetje C3 Technologies, ki je bil majhen spin off koncerna Saab, ki je razvijal tehnologije mapiranja fotografij, posnetih iz letala, v natančne 3D- modele. Podjetje je bilo ustanovljeno leta 2008, Apple ga je leta 2011 po neuradnih podatkih kupil za 240 milijonov dolarjev. Njihovo tehnologijo so uporabili v novih Apple Maps in v iOS 6 slabo leto pozneje. Pred nekaj tedni je so prevzeli seattelski Union Bay Networks, ki razvija naslednjo generacijo povezovalnih sistemov v oblačnih podatkovni centrih, aprila letos pa so kupili manjše analitično podjetje BookLamp, s pomočjo katerega si želijo povečati konkurenčnost na področju prodaje spletnih knjig. Po navedbah ameriških medijev naj bi za Apple za BookLamp odštel med 10 in 15 milijoni dolarjev. Zadnja Applova »žrtev« je mlado podjetje Prss, ki je razvilo platformo za izdelavo digitalnih revij.

boris-herman.1416521880.jpg.o.240px.jpg

Foto: Saša Kapetanovič

Slovenski um, ki predava o Applovih tehnologijah

Boris Herman je slovenski strokovnjak na področju Applovih tehnologij. Že več let deluje kot tako imenovani mentor

trainer: usposablja ljudi, ki nato usposabljajo druge o uporabi Applovih tehnologij.

S pojavom prvih avtoriziranih Applovih trening centrov je prepoznal priložnost svoje znanje izdatno nadgraditi in ga sistematično prenašati na druge. Sprva se je osredotočil na Apple Pro kreativne programe za montažo videa, grafičnih kompozicij, glasbe in fotografije, zatem pa še na informacijskem področju s poudarki na poznavanju operacijskih sistemov, strežnikov, omrežij ter integracijskih okolij. »V izobraževanje sem vložil veliko časa in energije, saj je treba za vsako vrsto tečaja sprva opraviti izpit na uporabniški ravni, nato pa se še udeležiti enotedenskega tečaja za predavatelje, ponavadi v eni izmed evropskih prestolnic in tam opravljati še en, precej težji izpit,« pojasnjuje.

Po njegovih besedah je imel s tem precej stroškov, predvsem z nakupi gore knjig, plačevanjem izpitov, kotizacijami za tečaje, pa tudi stroški potovanja in bivanja v tujini. Vendar se mu je naložba povrnila. »Če pogledam v svojo zgodovino opravljanja izpitov in prejetih Applovih certifikatov in akreditacij, ima seznam prek sto različnih zapisov. Iskal in našel sem priložnosti za poučevanje po vsej Evropi, nekaj pa tudi v Sloveniji pri novoustanovljenih komercialnih in akademskih Applovih izobraževalnih centrih. S pridom sem izkoriščal sposobnost pokrivanja tako kreativnih kot klasičnih IT-tečajev in uspelo mi je ustvariti za udeležence zanimiv pristop,« dodaja.

Apple izobraževanja in seminarje organizira izključno sam, Hermana pa po vnaprejšnjem dogovoru napotijo na dano lokacijo, tako da ima sogovornik potni list dodobra požigosan in polepljen z vizumi. Del vsakega tečaja Apple Certified Training je za udeležence obvezno poročanje o zadovoljstvu s tečajem, katero vključuje tudi podrobno oceno predavatelja. Pri Apple Trainingu skrbno preberejo vse pohvale in kritike ter si tako ustvarijo mnenje o predavatelju. »Kaže, da sem med skoraj 1.800 aktivnimi predavatelji nekako izstopal, saj me je ob neki priložnosti takratni vodja pri Apple Trainingu povabil na pogovor. Sledilo je uradno povabilo v zelo majhno skupino mentorjev, ki usposabljajo predavatelje oziroma kandidate zanje, proces, skozi katerega sem tudi sam kot kandidat šel tolikokrat prej.«

Herman si šteje v čast, da je spoznal Steva Jobsa. »Prvič sem ga v živo videl leta 2007, pozneje sem bil v istem prostoru z njim še ob dveh priložnostih. Čeprav sem bil zelo nervozen, sem opazil, da do podrobnosti izpiljeno samozavest na odru v intimnejšem okolju nadomesti nekakšna mešanica sramežljivosti in pozornosti. Sogovornika je ob poslušanju vedno intenzivno gledal, verjetno tudi zaradi njegove občutne naglušnosti, a učinek fokusa je bil psihološki in razoroževalen. K sreči je sogovorniku občasno naklonil velik nasmeh, ki ga je ta sprejel kot veliko olajšanje. Kot večina naglušnih ljudi je tudi mnogo bolje bral govorico telesa, kar je po mojem mnenju znal dobro izkoristiti v pogajanjih in pogovorih s sodelavci.«

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...