So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Vaša želja, virtualnega asistenta ukaz

Čas branja: 3 min
18.11.2014  11:18
Perpetuum mobile
Vaša želja, virtualnega asistenta ukaz

Prejšnji teden smo doživeli zanimivo predstavitev novega izdelka podjetja, za katero nihče ni pričakoval, da bi sploh lahko bilo aktivno na tem področju. Gre za majhno napravo v obliki cevi, ki izpolnjuje vaše govorne ukaze. Podjetje, ki je izdelalo to novost, ni Google, Apple ali kateri drugi tehnološki velikan, ampak največja spletna trgovina na svetu Amazon.

Pri Amazonu se očitno že zavedajo, da je za uspešno spletno trgovino potrebno več kot zgolj vlaganje v klasično oglaševanje in trike, ki spodbujajo konverzije. Amazon Echo, kot so poimenovali virtualnega asistenta, je zgolj eden izmed nepričakovanih korakov. Spletna trgovina je z vidika Amazona namreč samo zadnji korak, do katerega podjetje svoje stranke pripelje s pogumnimi projekti, kot je Echo.

Osebni asistent, ki izpolni želje

Amazon Echo je nekakšen osebni virtualni vodnik. Uporabniki mu posredujejo ukaze, ki jih nato izpolni. Med te sodijo na primer sestavljanje opomnikov, seznamov za nakupe v trgovini, predvajanje želene glasbe in poizvedovanja o različnih temah, na katere je možno najti odgovor z brskanjem po spletu. Echo vam v vsakem trenutku posreduje odgovor v avdioobliki. S tehničnega vidika je uporabna sposobnost razumevanja ukazov na večje razdalje. Echo prepozna vaš govor tudi, če ste v drugi sobi in so v prostoru še drugi zvoki, na primer prižgana televizija ali (pre)glasni otroci.

Amazon Echo - za zdaj je na voljo le v ZDA po 199 dolarjev oziroma 99 dolarjev za člane - je že postal sinonim za prihodnost računalnikov in uporabniških vmesnikov, ki bodo temeljili na glasovnih ukazih in umetni inteligenci. Vendar pa v bitki za prevlado na trgu ni sam.

apple-siri-xx.1415909445.jpg.o.600px.jpg
Z vsako novo razvojno stopnjo operacijskega modela postaja Siri bolj humana.

Prva je bila Siri

Mediji in splošna javnost so postali pozorni na govorne ukaze kot postopek pridobivanja informacij s predstavitvijo virtualne asistentke Siri. Izdelek podjetja SRI International, ki ga je nato prevzel ameriški Apple, je uporabnikom naprav iOS na voljo že tri leta, od predstavitve modela iphone 4S v letu 2011. Z vsako novo razvojno stopnjo operacijskega modela postaja Siri bolj humana. Sprva je šlo zgolj za razmeroma nerodno orodje, s katerim ste lahko namesto vnosa iskalnega pojma pridobili informacije z govornim ukazom. Danes omogoča Siri tudi izvajanje konkretnih aktivnosti. Tako uporabnikom omogoča pošiljanje sporočil do določenih naslovnikov, iskanje primernih restavracij v bližini ali opravljanje nakupov aplikacij, knjig in glasbe. Najbolj zanimivo pri tem je razumevanje konteksta. Rezultati vaših povpraševanj so namreč posledica preteklega vedenja, nakupov, obiskov določenih lokacij in podobno.

Kjer je zabava, je z zamudo tudi Microsoft

Podobno deluje Microsoftova interpretacija digitalne asistentke Cortane. V tem trenutku je težko napovedati, ali se bo projekt Microsoftu obrestoval. Ne nazadnje je podjetje znano po tem, da se hitro odloči za razvoj produktov, ki se obnesejo pri konkurenci, pogosto brez dovolj tehtnega premisleka o lastnih zmožnostih. Tako imamo med drugim iskalnik Bink, ki naj bi bil konkurenca Googlu, pa Zune, ki naj bi bila konkurenca Applovemu ipodu ter celotnemu ekosistemu z iTunes.

Vendar pa Cortana obljublja dobrodošlo konkurenco, saj razvijalcem aplikacij ponuja več svobode pri integraciji v svoje aplikacije in s tem še večjo popularizacijo storitev digitalnih asistentov.

google-now-xx.1415909447.jpg.o.600px.jpg
Virtualni osebni asistent Google Now vam posreduje informacije, ne da bi vam bilo treba karkoli storiti.

Google Now

Najresnejši kandidat za učinkovitega virtualnega vodnika je v tem trenutku Google Now. Podjetje se zaveda, da uporabniki prek mobilnih naprav ne uporabljajo iskalnikov v takšnem obsegu kot na klasičnih računalnikih. Zato je potrebna alternativa iskalniku Google, saj se danes največji premiki v IT-industriji dogajajo na mobilnih in drugih pametnih napravah.

Google Now deluje podobno kot Siri ali Cortana, z eno pomembno razliko. Uporabnikom olajša upravljanje z vnaprejšnjim predvidevanjem o povpraševanih vsebinah. Na podlagi vaše e-pošte, spletnih nakupov, koledarja, lokacije in drugih informacij lahko Google Now predstavi vse potrebne podatke, ne da bi kot uporabnik karkoli storil. Če se odpravljate na letališče, so vam takoj na dosegu informacije o trenutnem stanju točnosti poletov, o vremenu in razmerah na cestah do letališča. Podobno velja za vse druge primere, ki jih lahko predvidevamo. Naj nam je to všeč ali ne, ljudje vsakdanje življenje preživljamo po precej ustaljenih in predvidljivih tirih.

Tehnične igračke za uporabnike, vir informacij za podjetja

Storitve, kot so Siri, Amazon Echo, Cortana in Google Now, niso le naslednji korak komuniciranja z računalniki, ampak tudi izjemno pomembna trženjska poteza za podjetja. Vzemimo za primer Amazon Echo. Kakšen razlog bi lahko imelo podjetje, ki se ukvarja s spletno prodajo, da predstavi virtualnega asistenta za vaš dom? Upoštevati je treba, da Amazon danes ni več le spletna knjigarna, ampak prodaja tako rekoč vse, kar si lahko zaželite. Echo je z vidika podjetja glavni vir informacij o vaših navadah in vsakdanjem življenju, na katerega nato še zgolj prilagodijo ponudbo podjetja. Zato ni presenetljivo, da je ena izmed predstavljenih funkcij naprave Amazon Echo možnost sestavljanja nakupovalnih listkov, ki se vam nato ob obisku prodajne lokacije prikažejo na vašem pametnem telefonu. S poznavanjem vaših navad se bo ustvaril svet, pri katerem klasično oglaševanje več ne bo imelo nobene vloge. Ponudba se bo oblikovala izključno na podlagi vaših potreb in navad.

Opisano se na prvi pogled zdi srhljivo, vendar je po drugi strani neizogibno. Kljub temu pa obstajajo pomembne razlike. Podjetja, katerih glavni vir prihodkov je oglaševanje, imajo neprimerljivo večjo motivacijo, da o vas izvedo na prvi pogled še tako nepomembne informacije. Enako velja za podjetja, ki prodajajo potrošno blago, ki zahteva večjo frekvenco nakupovanja. Po drugi strani je pri podjetjih, katerih glavni vir prihodkov so trajni izdelki in niso vezana na oglaševanje, položaj drugačen. Pri teh je zaupnost in neuporaba osebnih informacij lahko dolgoročna konkurenčna prednost.

Vse omenjeno nas lahko pripelje do sklepa, da bomo za zaščito zasebnosti v prihodnje morebiti pripravljeni plačevati za spletne storitve, ki so danes dostopne brezplačno.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...