So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Kakšne so razlike v prazničnem trženju med državami

Čas branja: 3 min
13.11.2014  14:38
Gregor Pfajfar, strokovnjak za mednarodno trženje in poslovanje z Ekonomske fakultete, je za nas pojasnil razlike v prazničnem trženju med trgi.
Kakšne so razlike v prazničnem trženju med državami

gregor-pfajfar.1415883950.jpg
Gregor Pfajfar, Ekonomska fakulteta Ljubljana

Božič je eden od največjih praznikov za pripadnike krščanske vere. Vendar pa bi bilo razmišljanje, da se praznuje zgolj med kristjani, povsem napačno, saj božični duh skupaj s prakso poklanjanja daril in prenašanja dobrih želja živi v marsikateri državi širom sveta. Vzemimo za primer Japonsko, kjer zgolj 1% populacije pripada krščanski veri, Božič velja predvsem za komercialni, a ne družinski praznik. Praznik, ki privabi veliko število obiskovalcev v trgovine, je na Japonskem pomemben predvsem za mlajše, še posebej ženske in najstnike, saj se je Božič medijsko uveljavil kot praznik, ki naj bi ga podobno kot Valentinovo preživeli z najdražjo osebo, zaradi česar so plišaste igrače in nakit najbolj pogosto božično darilo na Japonskem.

Podobno kot na Japonskem je tudi na Kitajskem vse večje zanimanje za ta »Zahodni praznik«, čeprav zlasti v centralni Kitajski med starejšimi to velja še vedno kot zgolj trženjska kampanja kako privabiti ljudi v trgovine. Med mlajšimi se pa ta praznik vse bolj uveljavlja in tudi praznuje, vključujoč lokalne posebnosti npr. božično drevo se imenuje drevo luči, dekorativni element so pogosto papirnate svetilke, itd. Čeprav je v večini držav v navadi, da si ljudje izmenjajo darila bodisi na božični večer ali se skrivajo v božičnih nogavicah naslednje jutro, temu ni povsod tako npr. v Argentini otroci prejmejo darila na dan Treh kraljev šestega januarja.

Razlike se kažejo tudi v državah, ki so pretežno muslimanske. Vzemimo za primer Iran, kjer je med lokalnimi kristjani v navadi tako imenovani »mali post« med prvim in petindvajsetim decembrom (za razliko od »velikega posta«, ki poteka šest tednov pred Veliko nočjo), ko se vzdržijo zaužitja mesa, jajc in mlečnih izdelkov. Podobno je veljalo v tradicionalni pravoslavni Rusiji, kjer se podobno kot v ostalih pravoslavnih državah Božič praznuje sedmega januarja, s to posebnostjo da naslednje jutro otroci hodijo od hiše do hiše z zvezdo v rokah in pojejo božične pesmi, za kar od odraslih prejmejo sladkarije. Sladki bomboni, skriti v papirnato kreacijo v obliki živali, imenovano Pinata, katero otroci razdrejo z udarjanjem nanjo z leseno palico, so prav tako pomemben sestavni del devetdnevnega praznovanja Božiča v Mehiki. Nenazadnje, pa se razlike kažejo tudi v simboliki npr. namesto božične jelke se v Indiji uporabljajo palme bananovca ali manga; na Japonskem obstaja tradicionalna božična torta z jagodami in sladko smetano, medtem ko v Angliji za dobro vzdušje poskrbi tradicionalni božični puding. Zaključimo lahko, da so običaji zelo različni po svetu, ampak povsod predstavljajo večjo prodajo in intenzivnejše trženje trgovcev.

Trženje božičnih izdelkov v Evropi je (tako kot tudi v primeru nekaterih drugih praznikov, npr. Valentinovo, Halloween (noč čarovnic), itd.) podvrženo trendom na severno-ameriškem trgu. Evropski porabnik preko filmov, oglasov, blogov, spletnih in mobilnih aplikacij, itd. prihaja v stik z ameriškimi navadami in kulturo, kar se kaže tudi v slogu nakupov v predbožičnem času. Enako velja tudi za slovenskega porabnika. Vzemimo za primer enostaven izdelek kot je adventni venček: še pred slabimi dvajsetimi leti je bil to izdelek, ki je sameval na trgovskih policah in ni privabil veliko zanimanja, medtem ko si danes vsak želi z njim popestriti svoj dom in tako predstavlja hit predbožične prodaje. Podobno v skladu s trendi trženja vse bolj pridobivajo na pomenu trženjske kampanje, ki vključujejo aktivnega porabnika v proces trženja npr. QR kode postajajo nepogrešljiv del izdelkov, saj preko njih lahko porabnika s pametnim telefonom hitro preusmerimo na spletno trgovino, dodatne popuste ali ga na ta način vključimo v nagradno igro. Zlasti v predbožičnem času tovrstni trženjski prijemi še bolj zaživijo v kombinaciji z družbenimi omrežji npr. 12 dni Božiča, pospeševanje prodaje s tematskim darilom vsak dan, če se porabnik vsak dan prijavi na Facebook stran podjetja; delitev predbožičnih idej in nasvetov preko vaše prisotnosti na družbenih omrežjih, itd.

Trgovci z božičnim dekorjem se s tem področjem ukvarjajo praktično celo leto. Krog od naročila izdelka do zadovoljnega kupca se začne z obiskom večjega sejma v začetku leta. Za večino evropskih trgovcev je ključnega pomena obisk sejma »Christmasworld«, ki vsako leto poteka konec januarja oziroma začetek februarja v Frankfurtu in privabi preko 900 razstavljavcev in več kot 30.000 poslovnih obiskovalcev iz celega sveta. Ta sejem velja v Evropi za zanesljivega pokazatelja inovativnih trendov in novih izdelkov za vse praznične priložnosti v tistem letu, zaradi česar predstavlja nepogrešljiv vir informacij tudi za notranje opremljevalce prostorov, aranžerje izložbenega prostora, tržnike, itd. V globalnem merilu največji sejem z božičnim dekorjem in darili predstavlja »Canton Fair (China Import and Export Fair)«, ki poteka dvakrat letno (spomladi in jeseni) v mestu Guangzhou na Kitajskem. Na 1,1 mio m2 površine razstavljajo podjetja iz vsega sveta, kar se od leta 2012 dopolnjuje tudi z elektronsko poslovno platformo e-cantonfair.com. Trgovci tako izdajo naročila bodisi na sejmu ali običajno v marcu oziroma v aprilu, kar pomeni, da morajo izdelki zapustiti Kitajsko najkasneje v prvem tednu septembra, če trgovci želijo te izdelke postaviti na prodajno polico v sredini oktobra, kar je običajna praksa v Evropi. Ključno sporočilo tržnikom in trgovcem z božičnimi izdelki torej je: Začnite zgodaj in planirajte vnaprej. Božični prazniki so povezani s pozitivnimi (družinskimi) emocijami in v kolikor trženjska kampanja temelji na tem, je pot do zadovoljnega porabnika že na pol napravljena.«

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...