So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Prihajajo prazniki in z njimi priložnosti za povečanje prodaje

Čas branja: 6 min
13.11.2014  14:19  Dopolnjeno: 13.11.2014 14:20
Pred vami je vodnik, kako svojim strankam pričarati prijetno nakupno izkušnjo.
Prihajajo prazniki in z njimi priložnosti za povečanje prodaje

Prihaja veseli december in z njim vse radosti prazničnega časa, vključno s pisano dekoracijo, s katero nam trgovci želijo pričarati prijetno nakupno izkušnjo. Ker pa se vse več Slovencev po nakupe odpravi na splet (po podatkih Eurostata spletno nakupuje polovica Slovencev), se na praznično sezono pripravljajo tudi spletni trgovci in oglaševalci. Za mnenje o trendih, najboljših praksah in posebnosti e-nakupovanja v Sloveniji, smo za mnenje vprašali slovenske strokovnjake s področja trženja in prodaje. Prisluhnili pa smo tudi Googlovemu e-seminarju.

Začnite danes, v tujini je božično obarvan že cel november

Po podatkih Google Trend orodja je vrhunec spletnih iskanj za izraz »BOŽIČNO« skoncentriran med 22. in 28. decembrom. Malo prej doseže vrh iskanje izraza »DARILA« in sicer med 15. in 22. decembrom. Zanimivo je, da za izraz »IGRAČE« največ spletnih iskanj med 1. in 7. decembrom 2014. No, morda ima prste vmes tudi Miklavž. V tujini pa božična mrzlica zadane srca in denarnice ljudi prej kot v Sloveniji.

Nakupno-božične navade po svetu

gregor-pfajfar.1415883950.jpg.n.240px.jpg
Gregor Pfajfar, Ekonomska fakulteta: V Argentini otroci prejmejo darila na dan Treh kraljev šestega januarja in ne na božično jutro

Gregor Pfajfar, strokovnjak za mednarodno trženje in poslovanje z Ekonomske fakultete, je za nas pojasnil razlike v prazničnem trženju med trgi. Na Japonskem, kjer je zgolj odstotek populacije krščanski, božič denimo velja predvsem za komercialni in ne družinski praznil. »Praznik, ki privabi veliko število obiskovalcev v trgovine, je na Japonskem pomemben predvsem za mlajše, še posebej ženske in najstnik,« razlaga Pfajfar.

Podobno kot na Japonskem je tudi na Kitajskem vse večje zanimanje za ta »Zahodni praznik«, čeprav zlasti v centralni Kitajski med starejšimi to velja še vedno kot zgolj trženjska kampanja kako privabiti ljudi v trgovine. Med mlajšimi se pa ta praznik vse bolj uveljavlja in tudi praznuje.

Čeprav je v večini držav v navadi, da si ljudje izmenjajo darila bodisi na božični večer ali se skrivajo v božičnih nogavicah naslednje jutro, temu ni povsod tako, npr. v Argentini otroci prejmejo darila na dan Treh kraljev šestega januarja, pojasnjuje sogovornik.

Trženje božičnih izdelkov v Evropi je medtem podvrženo trendom na severno-ameriškem trgu. »Evropski porabnik preko filmov, oglasov, blogov, spletnih in mobilnih aplikacij, itd. prihaja v stik z ameriškimi navadami in kulturo, kar se kaže tudi v slogu nakupov v predbožičnem času. Enako velja tudi za slovenskega porabnika,« še pravi Pfajfar.

Podrobno o tovrstnih razlikah med državami na [www.startaj.si] mit decembrskih izdatkov: Kupujemo za druge

Vsi vemo, da se denarnice decembra šibijo pod težo izdatkov za obdarovanje bližnjih, redko kdo pa kot praznične izdatke pojmuje še kaj drugega kot darila. Po Googlovih ocenah je več kot 40 odstotkov vseh nakupov decembra opravljenih za posameznika. V to kategorijo sodijo sijajne praznične obleke in modni dodatki, hrana in pijača za veselo-decembrske priložnosti, dekor za ustvarjanje prazničnega vzdušja doma in seveda tudi vedno bolj priljubljeni decembrski oddihi na turističnih destinacijah. Katere pa so najbolj priljubljene »izven-obdarovalne« izbire Slovencev v prazničnem času?

Rok-kragelj.1415884085.jpg.n.240px.jpg
Rok Kragelj, Kaymu.si: Ljudje še vedno radi »obdarujejo« tudi sebe

Rok Kragelj, področni direktor spletnega tržišča Kaymu.si, komentira trende spletne prodaje: »Že konec oktobra je bil pri nas viden velik porast obiska v kategoriji igrač, oblačil in opreme za otroke. Kljub temu, da kupovanje daril pomeni obdarovanje družine in prijateljev, lahko rečemo, da ljudje še vedno radi »obdarujejo« tudi sebe. Zato je prodajno vse močnejša tudi kategorija moških in ženskih oblačil ter modnih dodatkov.

V navalu subkulture zdravega življenja pa beležimo veliko povpraševanje tudi v kategoriji prehrane v segmentu super živil. Med mikro-trendi na naši strani je zelo popularen ponudnik Perunika, ki nudi opremo za šport in prosti čas, ki je izrazito »moška«, do neke mere celo vojaška. Zagotovo lahko trdimo, da je ta prodajalec dobro serviral tržno nišo daril, ki razveselijo moške in uspel zgraditi blagovno znamko, ki je ciljnim kupcem zelo všeč. V prazničnem času bo naše oglaševanje temeljilo na e-mail marketingu in Facebook oglasih, ki sta dva ključna oglasna prostora za nabor novih uporabnikov.«

matjaz-gacnik-1-1-.1415884029.jpg.n.240px.jpg
Matjaž Gačnik, Collegium Mondial Travel: Že nekaj let spremljamo porast trenda novoletnih potovanj

O priljubljenih turističnih destinacijah, ki jih Slovenci radi obiščemo decembra je Matjaž Gačnik, direktor prodaje pri Collegium Mondial Travel na Modial Groupu, izpostavil naslednje: »Pri Collegium Mondial Travel ciljamo predvsem na mlade potnike, ki so željni zabave in novoletne sprostitve s sovrstniki. V ponudbi imamo pripravljenih 15 različnih destinacij po Evropi. Že nekaj let spremljamo porast trenda novoletnih potovanj, predvsem na destinacije Beograd, Budimpešta in Bratislava. Menimo da so te destinacije najbolj zaželene prav zaradi nižje cene paketa (hotel, prevoz), dobrih zabav, okusne hrane in poceni pijače. Med bolje prodajanimi destinacijami so tudi Pariz, Azurna obala, Praga, Krakow in slovenski oddihi v toplicah ali na smučišču. V predbožičnem času so zelo obiskani predbožični izleti na Dunaju, Salzburgu in v Bratislavi. Večino naših potnikov pridobimo z oglaševanjem na FB in Google, ter z direktnim nagovarjanjem potencialnih potnikov na raznoraznih dogodkih za mlade. Na FB dnevno oglašujemo in predstavljamo vse naše destinacije, prav tako pa se poslužujemo tudi nagradnih iger in širjenjem zabavnih ter zanimivih vsebin.»

Božično obarvan Facebook

id-zan-bagaric.20141113141359.jpg.n.240px.jpg
Žan Bagarič, BSmart: Ko kupec uspešno odda naročilo, mu prikažite posebno ponudbo za nekatere ostale izdelke

Žan Bagarić, direktor najhitreje rastoče marketinške agencije Bsmart, ki se je pred kratkim preselila v najvišje nadstropje Kristalne palače, svojim slovenskim in mednarodnim naročnikom pomaga pospeševati prodajo v prazničnem času s pomočjo Facebook oglaševanja in komuniciranja. V Bsmartu so na podlagi dobrega poznavanja trga pripravili naslednji sklop nasvetov za oglaševanje na Facebooku:

Konec novembra in celotni december opažamo povečanje stopnje nakupov na spletu.

Za pospeševanje prodaje vam priporočamo, da na facebooku komunicirate različne praznične akcije. Namesto visokih popustov vam v tem obdobju raje priporočamo:

- darilo presenečenja ob vsakem nakupu,

- možnost darilnega zavijanja,

- ko kupec uspešno odda naročilo, mu prikažite posebno ponudbo za nekatere izdelke, če jih takoj doda k svojemu naročilu - s tem lahko povečate povprečno vrednost naročila

Proti koncu decembra pa na FB komunicirajte tudi, do katerega dneva je potrebno oddati naročilo, da izdelek prejmejo še pred božičem. Slednje bo namreč zanimalo veliko kupcev.

Kaj Google priporoča oglaševalcem?

Deloitte-ova raziskava, ki so jo slovenski Googlerji iz Dublina predstavili na spletnem seminarju, ni presenetila s podatki, da se Evropejci najpogosteje odločamo za nakup na podlagi ugodne cene (49 odstotkov vprašanih), skoraj toliko jih ceni predvsem veliko izbiro, nikakor pa ne gre zanemariti tudi želje po prijetni in učinkoviti nakupni izkušnji, ki jo je izpostavilo 42 odstotkov sodelujočih v raziskavi. Komunicirati dodano vrednost, ki jo ciljni kupci cenijo, je vedno najboljša smernica za oblikovanje oglasov, ki vodijo v odlične konverzije. Poleg tega pa Googlova ekipa oglaševalcem priporoča tudi naslednje:

- Ponovno trženje preko Analyticsa- ker uporabniki informacije o produktih iščejo dlje, poskrbite, da bodo vaši seznami za ponovno trženje nastavljeni tako, da bodo zajeli tudi kupce, ki so si vašo ponudbo ogledovali v novembru. Porabnik, ki je si je že ogledal kakšen izdelek na vaši strani, bo bolj verjetno s pomočjo opomnika preko oglasa končal nakup. Še najbolj pa funkcionira ponovno trženje pri porabnikih, ki so že imeli izdelke v košarici, če jim ga lahko še boj približate.

- Klicne in lokacijske razširitve oglasov (gumb za klic, povezava z zemljevidom)- s pomočjo katerih vas bo kupec lažje in bolj učinkovito kontaktiral ali obiskal, še posebno bo to cenil, ko do spleta dostopa preko mobilnih naprav.

- Mobilno oglaševanje, ki je globalno v velikem porastu, po IBM-ovih napovedih naj bi to praznično sezono do oglasov vsak drugi kupec dostopal preko mobilne naprave.

- Callouts na oglasih - je nova funkcija, s katero lahko oglaševalec poda uporabniku več informacij v sklopu oglasov na iskalniku (posebej priporočljivi v prazničnem času so naslednji »calloutsi« božična darila, posebna ponudba, prazniki, božična razprodaja, darilni kuponi, itd.)

- Odštevanje - z oglasi lahko odštevate do praznika. Odštevanje tipa »še 3 dni do Božičkovega popusta« se lahko avtomatizira v programu AdWords.

Namig o barvah za vaše praznične oglase

anze-voje.1415884058.jpg
Anže Voje, Merkur: Najbolj prefinjen letošnji trend predstavljajo zlati in beli okraski v kombinaciji z ekstravagantno črno jelko

Seveda pa ni popolnega prazničnega oglaševanja brez praznične kreative. Božički, jelenčki, smreke, lučke- vse kar vam srce poželi in diši po cimetu, pomaranči in vaniljini. Za navdih pri izbiri najbolj modnih barv božične sezone 2015 smo povprašali Merkur. Največji slovenski tehnični trgovec je znan po tem, da vsako leto naredi raziskavo trendov in oblikuje vedno dobro sprejete kombinacij božičnih barv, ki bodo kraljevale v slovenskih domovih.

Anže Voje, vodja odnosov z javnostmi v Merkurju, pojasnjuje: »V Merkurju smo letos ponudbo praznične dekoracije zaokrožili v pet raznolikih sklopov, kupci pa lahko že ob ogledu postavitev v trgovskih centrih dobijo številne ideje, kako doma poskrbeti za čarobno vzdušje. Sladko igriva (belo-rdeče-zeleno-modra) kombinacija z močnimi in čistimi barvami spominja na brezskrbne otroške dni. Belo drevo s srebrno, svetlo modro in kančkom vijolične barve bo v vaš dom prineslo ledeno svežino in elegantno minimalistično vzdušje.

Najbolj prefinjen letošnji trend predstavljajo zlati in beli okraski v kombinaciji z ekstravagantno črno jelko. Za vse, ki prisegajo na naravne materiale in tople barve, je prava izbira rustikalna rdeče-zlata-oranžna kombinacija, ki kar prikliče vonj po cimetu, pomarančah in ognju v kaminu. Vedno pa je popularna tudi klasična rdeče-zlata-bela kombinacija - torej tradicionalno s pridihom nostalgije.« Naj torej tudi vaši oglasi očarajo praznično razpoložene kupce z veselimi barvnimi kombinacijami.

Vse pa ne diši po cimetu

V decembrskem času pa žal v Sloveniji ni vse samo praznično. Lanski december je sicer po podatkih SURSA realni prihodek od prodaje v trgovinah na drobno upadel. Z gospodarsko rastjo, ki smo jo generirali letos pa upamo, da bo ta december za spletne in fizične trgovce uspešen mesec, saj bo to prineslo veliko veselja v številne slovenske družine.

Pa srečno prodajo in odlične poslovne rezultate vam želimo!

bozic.1415884184.JPG.o.600px.jpg

bozic-1.1415884166.JPG.o.600px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...