So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Svet Facebooka se za podjetja spreminja

Čas branja: 4 min
11.11.2014  13:57
Facebook je bil včasih zastonj, danes ni več, še vedno pa je poceni
Svet Facebooka se za podjetja spreminja

facebook-ss.1415651227.jpg.o.600px.jpg
Foto: Shutterstock

Facebook (FB) je za podjetja, zvečine ga uporabljajo kot trženjski kanal, vse manj brezplačen, v prihodnje pa bo, kot kaže, v celoti plačljiv. Kako se prilagoditi oziroma kakšno strategijo si postaviti na FB?

Foto-Uros-Cimzar.1415651230.jpg.o.240px.jpg
Uroš Čimžar, iz Klara: "Zavedati se je treba, da privrženci Facebooka niso popolnoma naši, saj dostop do njih vedno nadzira Facebook."

Doseg objav na FB-straneh podjetij vztrajno upada že zadnji dve leti, pravi Uroš Čimžar iz spletne agencije Klaro. Letos so spremembe algoritma in zmanjšanje povprečnega dosega pod pet odstotkov krepko prizadeli podjetja, za katera je bil FB glavni prodajni kanal, vendar je to posledica tvegane strategije teh podjetij v preteklosti. Zavedati se je treba, da privrženci Facebooka niso popolnoma naši, saj dostop do njih vedno nadzira Facebook.

Enako velja za sledilce na Twitterju in za druga družabna omrežja. Vsaka trženjska strategija, ki popolnoma temelji na kanalu, ki ga ne nadzorujemo, je seveda zelo tvegana, opozarja Čimžar. Svetuje, da je za zdaj še vedno najbolj smiselno, če od naših privržencev na družabnih omrežjih poskušamo pridobiti tudi elektronski naslov in si s tem omogočimo neposreden dostop do njih.

lenardic-jaka-xx.1415651226.jpg.o.240px.jpg
Jaka Lenardič, ENKI: "Velika verjetnost je, da bo FB poskusil konkurirati iskalnikom tako, da bo rezultate razvrščal glede na preference naših prijateljev. To bi utegnil biti zanimiv poslovni model, saj bomo verjetno vsi raje izbrali restavracijo, ki jo priporočajo prijatelji, kot pa tisto, ki jo Google. Če se to uresniči, bo uporaba FB obvezna za vse, ki želijo resno nastopati na trgu." Foto: Ines Capturing Moments

Oglasna zasičenost

V spletni agenciji ENKI opažajo vse večjo oglasno zasičenost, ki postaja moteča za uporabnike, kar se kaže v pojavnosti novih omrežij, ki odgovarjajo na pričakovanja mladih. Po drugi strani bo razvoj vsebinskega oglaševanja, kot meni Jaka Lenardič, »počasi nadvladal nad klasičnim promocijskim prijemom, česar se veselimo in tudi upoštevamo pri razvoju vseh poslovnih modelov v agenciji. Primer je Zaobljuba.si, ki združuje mnoge sestavine klasične spletne pojavnosti in trendov družabnih omrežij.«

Dobra vsebina

FB se zaveda, da je za dolgoročni poslovni uspeh izjemno pomembno, da ostaja zanimiv za svoje uporabnike. In takšen bo lahko le, če bo vsebina, ki se pretaka po njem, za uporabnike privlačna, je prepričan Matic Grobelšek iz družbe Appssolut. Privlačno vsebino, na katero se uporabniki dobro odzivajo, Facebook nagrajuje s tem, da ji povečuje doseg.

Torej, če podjetje zna pripraviti vsebino, ki privlači njegovo ciljno občinstvo, potrebuje razmeroma manj denarja za zakupe oglasov. Dejstvo pa je, da za dosego ciljev podjetij (blagovnih znamk) na Facebooku potrebujemo oboje: privlačno vsebino in znanje, kako ciljno oglaševati na Facebooku.

Kdo in kako naj uporablja FB

V agenciji ENKI so se od FB oddaljili že pred časom, razen ko ga uporabijo kot podporni kanal kampanjam. Če začnete računati dodatno vrednost, boste hitro ugotovili, da je vložek preprosto prevelik, opozarja Lenardič.

Mamljivost FB je, ker podjetja lahko sama upravljajo predstavitvene strani - menedžerji, ki le redko računajo oportunitetne stroške, naloge naložijo zaposlenim (ti praviloma nimajo ne izkušenj ne strategije komuniciranja prek družabnih omrežij, pogosto pa pri delu ne uživajo, kar začutijo sledilci), kot strošek pa vodijo izključno plačila zunanjim izvajalcem za razvoj aplikacij in zakup oglasnega prostora.

»Tistim, ki uporabljajo takšno prakso, vsekakor svetujem, naj o njej resno premislijo. Uporabo priporočam vsem tistim, ki prek FB strateško premišljeno nagovarjajo ciljne skupine in gradijo lojalnost ter izkoriščajo prednosti dvosmerne komunikacije s kupci. To deluje in blagovnim znamkam dviguje moč in vrednost.«

Ciljane oglaševalske akcije

Po besedah Uroša Čimžarja Facebook še vedno omogoča učinkovito izvedbo izredno natančno ciljanih oglaševalskih akcij, kar bo v prihodnosti primarni način uporabe za podjetja. Z uporabo možnosti, kot so retargeting, custom audiences in lookalike audiences, je FB-oglaševanje odličen kanal, kako do novih kupcev.

Za končne porabnike

Gotovo je FB kot komunikacijski in trženjski kanal zanimiv zlasti za podjetja, ki prodajajo svoje izdelke in storitve končnim porabnikom, pa meni Grobelšek. Pri zasnovi osnovne komunikacije na Facebooku se vedno vprašamo, ali so objave relevantne za mojo ciljno skupino in ali so dovolj izvirne. Kaj to pomeni?

Naj bodo objave zabavne, nasveti (vsebina z dodano vrednostjo) ali kombinacija obojega, vselej naj bodo povezane z nami in našo dejavnostjo. Dajte uporabnikom dovolj razlogov, da se k vam in vaši strani na FB vračajo. Le nenehna neposredna prodaja in samohvala k temu gotovo ne pripomoreta - prej nasprotno, to uporabnike odvrne.

Odgovorite si na vprašanje

Vprašajte se, kaj moram sporočati svojemu ciljnemu občinstvu (katero je to), da me bo prepoznalo kot kompetentnega ponudnika, kot nekoga, h kateremu se radi vračamo, ker nas razume, nam prisluhne in nam zna tudi dobro svetovati.

1. Kdo je moj idealni kupec in kakšne so njegove potrebe?

2. Kaj želim z aktivnostmi na FB doseči (krepiti zavedanje o moji znamki oziroma podjetju, zbirati podatke o možnih strankah, povečati promet v svoji spletni trgovini, povečati obisk na prodajnih mestih ...)?

3. Koliko sredstev imam na voljo in koliko časa sem pripravljen in zmožen vlagati?

Hitrih rešitev ni. Facebook je tek na dolge proge, a dobri primeri kažejo, da se vztrajnost in pravo delo obrestujeta, doda Grobelšek.

Razočarani z veliko »prijatelji«

Razne spletne agencije podjetjem brez jasne trženjske strategije in ciljev nabirajo prijatelje in všečke. Ko jih zberejo, pa ne vedo, kaj naj z njimi počnejo oziroma kako od njih imeti kakršnokoli korist. Seveda so temu primerno zatem podjetja tudi razočarana. In kaj lahko naredijo?

»Podjetja, ki so kupovala všečke, s tem spremembami niso nič izgubila, saj všečki že pred tem niso bil nič vredni. Všečki kot samostojna metrika so popolnoma neuporabni in nimajo poslovnega smisla. Moj nasvet je, naj podjetja na 'izgubljen' denar gledajo kot na vložek v izobraževanje ter naj ob naslednji takšni priložnosti ne iščejo več bližnjic in ne nasedajo ponudbam, ki so predobre, da bi bile resnične,« odgovarja Uroš Čimžar.

Izguba energije

Predvsem je izguba energije, če so razočarani, pa pravi Jaka Lenardič. Naj poskusijo iz tega potegniti čim več pozitivnega in se prilagodijo novi realnosti. Včasih je bilo zastonj, danes ni več, še vedno pa je poceni. Naj postavijo konkretne cilje, nato pa poiščejo partnerje, ki jim pomagajo do odlične strategije uporabe družabnih omrežij, nujno v povezavi z vsemi drugimi komunikacijskimi aktivnostmi podjetja. Če imajo veliko »prijateljev«, naj jim prisluhnejo in svojo zgodbo gradijo tako, da jim bo všeč. V tem je prava moč. Omrežje pa še zdaleč ni mrtvo.

Koliko stane FB

Cenik oziroma strošek podjetja na Facebooku je odvisen od številnih variant. Cena za vključevanje porabnikov (engagement) je odvisna, ali jo plačamo po všečku, po sharu ..., od vrste vključevanja, vrste naročnika, privlačnosti vsebine, ciljne skupine ... Pri vsem tem je lahko razlika tudi desetkratna.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...