So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Boris Herman: Start-upi lahko v zdravstvu med seboj povežejo na videz nepovezljive dele

Čas branja: 4 min
07.11.2014  09:36
S strokovnjakom Applovih tehnologij Borisom Hermanom smo se sprehodili med priložnostmi, ki jih za start-upe, zdravstveni sistem in navadne uporabnike ponuja Applov vmesnik HealthKit.
Boris Herman: Start-upi lahko v zdravstvu med seboj povežejo na videz nepovezljive dele

Konec letošnjega septembra je ameriški tehnološki velikan Apple kot del IOS 8 lansiral HealthKit, programski vmesnik, ki omogoča zbiranje, shranjevanje in nadzorovano deljenje uporabnikovih podatkov o telesnih aktivnostih. Podatki se zbirajo prek povezanih aplikacij in naprav - Applovih ali drugih -, kot so denimo pametni telefoni ali zapestnice, pa tudi prek manšet ali merilnikov sladkorja v krvi, torej pravih medicinskih naprav. Applova rešitev tako omogoča, da uporabnik pridobi bolj natančno in celostno sliko o delovanju svojega telesa, saj lahko med seboj povezuje podatke o denimo krvnem pritisku iz ene aplikacije in podatke o teži iz druge.

Applovi vodilni možje ob tem trdijo, da HealthKit rešuje dva velika problema v zdravstveni industriji. Prvi je ta, da so uporabnikovi podatki še vedno nepopolni in razdrobljeni, drugi pa, da zdravstvene in fitnes aplikacije in naprave med seboj doslej niso bile sposobne komunicirati. S HealthKitom bi Applu tako lahko uspel prvi pravi preboj v zdravstvu, večbilijardni industriji, ki so jo Američani že dolgo imeli na radarju.

id-boris-herman.20141107093318.jpg.c.960px.jpg
"Poiščite lastno dodano vrednost. Vprašajte se, kaj je tisto, kar želite napraviti, spremeniti. Najdite svojo identiteto, to je tisto kar vam nihče ne more odvzeti," pravi Boris Herman, strokovnjak na področju informacijske tehnologije

Razvijalci aplikacij bodo zaradi HealthKita lažje dihali

Poleg tega, da ima HealthKit veliko koristi za navadne uporabnike, bistveno olajša delo tudi programerjem. Ker deluje kot centralna podatkovna shramba podatkov, lahko razvijalci aplikacij na enostaven način pridobijo dostop do raznovrstnih zdravstvenih metrik uporabnikov, pri tem pa jim ni potrebo razvijati lastnih orodij za shranjevanje podatkov.

Tudi Boris Herman, priznani predavatelj in svetovalec na področju Apple tehnologij, razvoja mobilnih aplikacij ter varnosti računalniških sistemov in omrežij, pritrjuje, da HealthKit z ramen razvijalcev, med katerimi je veliko start-upov, prevzema težo operiranja s podatki, ki izvirajo iz človekovega telesa. »Podjetjem se tako ni več potrebno ukvarjati z vprašanji, kako ravnati s podatki, jih varno shraniti ali kako zadostiti vsem potrebnim regulativam. Delo z bazami podatkov lahko prepustijo proizvajalcu naprave oziroma operacijskega sistema, torej Applu. HealthKit namreč poskrbi za varno shranjevanje podatkov, pa tudi denimo za prikaz opozorilnih dialogov, ki uporabnika prisilijo, da izrecno dovoli uporabo podatkov tretjim aplikacijam,« pojasnjuje Herman.

In ker se programerjem oziroma razvijalcem aplikacij ter naprav ni več potrebno ukvarjati z osemdeset odstotki kode, oblikovanjem podatkovne baze, indeksiranjem in šifriranjem lahko več časa namenijo tistemu, kar jim, kot pravi Herman, »daje identiteto in tistemu zaradi česar v resnici obstajajo«.

Za varnost naj bi bilo poskrbljeno

Apple želi uporabnikom ponuditi vrsto aplikacij in naprav, ki lahko ob pravilni in konsistentni uporabi izboljšajo življenja posameznikov. Kljub temu se pri uporabi HealthKita upravičeno zastavlja nekaj resnih vprašanj o zaščiti zasebnih podatkov in morebitnemu pojavljanju zlonamernih aplikacij. Herman miri, da ima Apple na voljo vrsto varnostnih mehanizmov, ki zagotavljajo popolno zasebnost in onemogočajo zlorabe. »Podatki z razliko od podobnih rešitev Googla in Microsofta niso shranjeni v oblaku, ampak izključno v napravi sami. Uporabnik Apple naprave ima poleg tega stoodstotni nadzor nad tem, kateri aplikaciji bo dovolil uporabo,« pojasnjuje sogovornik. Ob tem dodaja, da Applovi strokovnjaki v vsakem primeru temeljito pregledajo vsako aplikacijo, ki se znajde v »trgovini«. Na ta način po Hermanovih besedah uspešno preprečijo vstop »98 odstotkom neprimernih aplikacij«.

Toda dejstvo ostaja, da so programerji zelo spretni, aplikacija pa lahko kljub potrditvi kasneje spremeni svoj namen. »Če uporabniki opozorijo na določene nepravilnosti, Applova ekipa še enkrat pregleda kodo, razvijalca pozove k spremembam ali pa v primeru zlonamerne aplikacije izkoristi 'kill switch'. V sedmih dneh nikjer na svetu aplikacije tako ni več možno uporabljati,« razlaga Herman.

Uporaba v bolnišnicah: obetajo se temeljite spremembe

Na vprašanje, kako lahko prednosti HealthKita pri svojem delovanju izkoristijo tudi zdravstvene ustanove, Herman odgovarja, da Applova rešitev sicer ne omogoča neposredne povezave med bolnico in uporabnikom, ampak deluje kot vmesna povezava. Prva na svetu je v začetku oktobra svojo lastno aplikacijo na HealthKit platformo »priključila« ameriška Mayo Clinic. Kot so takrat v sporočilu za javnost zapisali pri svetovno priznani zdravstveni ustanovi, bodo z »nadgradnjo zdravniki pridobili več informacij o zdravju pacientov, uporabnik pa bo lahko prek aplikacije neposredno kontaktiral zdravstveno ekipo in urejal srečanja«.

Herman uporabo Applovih rešitev v zdravstvenih zavodih sicer vidi kot kombinacijo delovanja več tehnologij na enkrat. »Predstavljajte si, da ima bolnik pri postelji majhno napravo, ki s pomočjo sistema iBeacons zazna mikrolokacijo v prostoru. Ko zdravnik pristopi do postelje, njegova IOS naprava to zazna in izpiše vse potrebne podatke o bolniku. Po možnosti se lahko poveže tudi z ostalimi napravami, ki merijo stanje pacientov,« razlaga. Po njegovih besedah bi zdravnik lahko tako učinkoviteje izkoristil svoj čas in se bolje posvetil pacientu. »Pri sebi bi imel potrebno metriko. Znal bi postavljati prava vprašanja. Ali pacient jemlje antibiotike, kako to vpliva na njegovo temperaturo in izločanje tekočine,« kot primer navaja Herman.

Izzivi v zdravstveni industriji kot priložnost za start-upe

Zdravstvena industrija, ki ne velja za najbolj dovzetno pri sprejemanju inovacij, se v zadnjem obdobju vendarle odpira uporabi novih tehnologij. Herman ob tem sicer opozarja, da se v zadnjih desetih letih ni spremenila zgolj tehnologija, ampak tudi način ravnanja s pacienti. »Nerealno je pričakovati, da moramo zgolj uvesti novo tehnologijo, pa se bo vse spremenilo. Slediti moramo spremembam, predvideti trende in ob tem poskrbeti za varnost podatkov in ljudi,« recept do uspeha razkriva strokovnjak z dolgoletnimi izkušnjami s področja informacijskih tehnologij.

Izzivi medtem še vedno obstajajo. »Medicinske naprave v bolnišnicah med seboj še vedno niso sposobne komunicirati. Tukaj informacijski sistemi ne bodo pomagali, 'krivi' so namreč proizvajalci naprav. Digitalni rentgeni, ki jih uporabljajo stomatologi, so denimo drugačni od tistih, ki jih uporabljajo za slikanje pljuč. Proizvajalci medicinskih naprav želijo vse spraviti pod svojo streho. To je njihov poslovni model. Njihova pravica je namreč, da poskušajo pridobiti čim več strank. Pri tem sicer ne omejujejo prenosa podatkov, ampak proizvajalci se sami s tem ne bodo ukvarjali. Enako kot ne moremo pričakovati od slovenske davčne uprave, da bo pripravila podatke za angleške kolege,« razlaga Herman.

Prav omenjeno nesposobnost integracije različnih naprav sogovornik označuje za enega glavnih problemov, ki pa ga po njegovem mnenju lahko uspešno rešijo start-upi. »Mlada podjetja imajo ideje, kako povezati na videz nepovezljive stvari, bodisi s partnerstvi s proizvajalci naprav bodisi z zdravstvenimi ustanovami.«

Priložnosti je torej veliko, Herman pa vsem tistim, ki se že ali pa se nameravajo aktivno vključiti v reševanje aktualnih tehnoloških težav v zdravstveni industriji, svetuje naslednje:

- Poiščite lastno dodano vrednost. Vprašajte se, kaj je tisto, kar želite napraviti, spremeniti. Najdite svojo identiteto, to je tisto kar vam nihče ne more odvzeti.

- Identificirajte idealne partnerje, ki bodo nosili del bremena.

- Vedno imejte načrt v primeru katastrofe. Kje je vaša šibka točka?

- Stalno ocenjujte svoj položaj in cilje, ki jih želite doseči.

- Zahtevajte maksimalen vložek od vseh članov ekipe.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...