So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Jevševar: Ne iščite distributerja, ki zgolj prelaga škatle v skladišču

Čas branja: 2 min
05.11.2014  16:26
Trije uspešni slovenski start-upi so na 17. Start-up Cafeju predstavili, kako so se lotili prodora na tuje trge.
Jevševar: Ne iščite distributerja, ki zgolj prelaga škatle v skladišču

Na današnjem jutranjem dogodku v Kavarni Sputnik so se sogovorniki dotaknili pomembnega izziva v življenju večine start-upov - širitve na tuje trge.

sputnik.1415200996.jpg.n.960px.jpg
Današnji udeleženci 17. Start-up Cafeja (od leve): moderator pogovora Iztok Hočevar, direktor Kooferja Damijan Matičič, področni direktor Kaymu Rok Kragelj in prvi človek Chipola Tadej Jevševar

Jevševar: Iščite partnerje, ki bodo imeli aktivno vlogo

Tadej Jevševar, vodja ekipe Chipolo, ki je na Kickstarterju uspešno zbrala denar za svoj pametni obesek, opozarja, da start-upi ne smejo iskati klasičnih distributerjev, torej »nekoga, ki prelaga škatle po skladiščih«, ampak partnerja z bolj aktivno vlogo, ki bo pomagal tudi pri izgradnji blagovne znamke. Po njegovih besedah imajo vse velike distribucijske hiše svoj oddelek za oglaševanje in veliko povezav ter vsaj eno znamko, ki je uspešna na trgu.

Pri Chipolu se trenutno pripravljajo na praznično sezono. »Gverilsko se pogajamo, da bomo 20. novembra na policah v ZDA, Kanadi, Švici, Italiji in Veliki Britaniji,« dodaja Jevševar. Sicer več kot polovico posla opravijo prek spleta, rast prodaje prek spletne trgovine je na mesečni ravni med 12 in 15 odstotki.

Jevševar pri prodoru na trge držav Evropske unije kot prednost navaja znamko »made in EU«, ki pa po njegovih besedah pri Američanih ne predstavlja bistvene koristi. Kot zanimivost dodaja, da je ameriški distributer pred prodajo želel videti tudi proizvodnjo. »Bili so navdušeni«.

sputnik2.1415201020.jpg.n.960px.jpg

Matičič: Slovenski start-upi imajo več prednosti na razvijajočih se trgih

Za drugačno strategijo širitve na tuje trge pa so se odločili pri start-upu Koofr, ki je razvil programski in uporabniški vmesnik za dostop do različnih vrst hramb podatkov. Prvi človek podjetja Damijan Matičič razlaga, da so imeli na začetku pripravljenih 16 poslovnih modelov, a so po premisleku ugotovili, da jih deset ne bi delovalo. »Na dan, ko smo pisali poslovni načrt za B2C model (prodaja končnim uporabnikom, op. a.) je Dropbox dobil 200-milijonsko investicijo, zato smo se odločili za B2B model (prodaja podjetjem). B2C trg je zasičen s velikimi ponudniki, kot sta Google in Dropbox« pravi sogovornik.

Pri Koofrju so izkoristili znanje in poznavanje mobilnih operaterjev in se umestili kot njihov dobavitelj. Po besedah Matičiča imajo ob kupcih na B2B segmentu več kot 10 tisoč uporabnikov lastne blagovne znamke. Matičič sicer meni, da imajo slovenski start-upi več možnosti na trgih razvijajočih se držav, v isti sapi pa kot največji problem pri prodoru v tujino izpostavlja iskanje pravih partnerjev. »Ljudi ne poznaš, zato se moraš zanašati na partnerje, ki ti pomaga pri internacionalizaciji.«

sputnik1.1415201008.jpg.n.960px.jpg

Kragelj: Rocket Internet nam nudi vso podporo

Spletna trgovina Kaymu.si, ki je pred dnevi uradno odprla svoja virtualna vrata, pa lahko svojo glavno oporo najde kar pri svojemu idejnemu očetu - berlinskemu internetnemu inkubatorju Rocket Internet. Po besedah področnega direktorja za Slovenijo Roka Kraglja slovenska ekipa dobi vso potrebno pravno, računovodsko podporo iz Berlina, oglaševalsko v Parizu, tehnološko pa v Portu. »Rocket nudi podporo in ustaljene procese, ki dokazano delujejo v državah. Nato področne ekipe opravijo potrebno lokalizacijo,« pravi Kragelj.

»Tukaj smo, da ostanemo, v roku leta ali dve moramo biti na prvem mestu. Imamo inovativen poslovni model. Z vsemi neposrednimi in posrednimi konkurenti lahko sodelujemo,« kot eno izmed lastnih prednost navaja Kragelj.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...