So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

S pametnimi telefoni prihaja mobile showrooming

Čas branja: 3 min
29.10.2014  12:11
Pametni telefoni omogočajo, da je ponudba spletnih trgovin vedno na dosegu roke. Ob obisku fizičnih prodajnih lokacij lahko tako hitro preverite, ali morda ni izdelek na spletu dostopen po nižji ceni.
S pametnimi telefoni prihaja mobile showrooming

Mobile showrooming je pojav, ko obiskovalci fizične prodajne lokacije izkoriščajo le za preverjanje izdelkov, ki jih nato naročijo pri cenejših spletnih ponudnikih. Knjigarne, ponudniki elektronike in bele tehnike ter ponudniki športne opreme so tisti, ki jih pojav najbolj prizadene, saj je ponudba na spletu velika in s tem so tudi cene konkurenčnejše.

Lea-Benedejcic-3-1-.1414434590.jpg.c.600px.jpg
Lea Benedejčič, Mimovrste: Pripravljamo mobilno aplikacijo, ki bo omogočala primerjavo cen izdelkov v trgovinah s cenami enakih izdelkov v naši ponudbi Mimovrste.

Obsežno raziskavo fenomena je opravila Univerza Columbia in natančno analizirala najpogostejše aktivnosti, ki jih uporabniki ob obisku fizičnih prodajaln izvajajo s pomočjo pametnih telefonov. Mobile showrooming v tem trenutku izvaja 21 odstotkov vseh uporabnikov; 52 odstotkov od teh jih preverja cene, medtem ko natančno polovica brska po spletnih straneh ali aplikacijah, kjer uporabniki objavljajo svoja mnenja o posameznem izdelku. Velik pomen pri nakupovanju imajo tudi prijatelji, saj kar 39 odstotkov vseh uporabnikov, ki ob nakupovanju uporabljajo pametni telefon, po telefonu ali v SMS-sporočilu povpraša za mnenje nekoga, ki ga dobro pozna.

Marsikateri poznavalec trgovske panoge bo ob tem pomislil, da je mobile showrooming nekaj, kar počnejo mlajši uporabniki. A raziskava je pokazala, da je samo 26 odstotkov vseh uporabnikov mlajših od 30 let. Starostne skupine 30-39, 40-49 in 50-59 let so enakomerno zastopane z deleži od 20 do 26 odstotkov.

Zanimive izsledke ponuja tudi globlja raziskava značajskih značilnosti posameznikov, pri katerih je pametni telefon nadomestil vlogo prodajalca v trgovini. Več kot 60 odstotkov je takšnih, ki jim je pomembna nakupovalna izkušnja - od obiska prodajalne, izbiranja posameznega izdelka do končnega nakupa, za katerega pa ni nujno, da se opravi v fizični prodajalni. V tej skupini so tudi uporabniki, ki ne sodijo med cenovno občutljivejše in so pripravljeni za višjo vrednost tudi več plačati. Za trgovce je to slaba novica, saj mobile showrooming ni le orodje za cenovno občutljive kupce, ampak zajema kupce ne glede na kupno moč.

QR-koda-ss.1414434591.jpg.o.600px.jpg
Mobile showrooming izvaja 21 odstotkov vseh uporabnikov; 52 odstotkov jih preverja cene, medtem ko polovica brska po spletnih straneh ali aplikacijah, kjer uporabniki objavljajo mnenja o posameznih izdelkih.

Nasveti za kupce

Primerjava cen ni bila še nikoli preprostejša, zato je priporočljivo, da ob obisku prodajalne preverite, kakšne so cene enakega ali podobnih izdelkov pri drugih ponudnikih. Pri tem ni nujno, da so to spletne trgovine, ampak tudi konkurenčne fizične prodajne lokacije. Zato si na pametni telefon shranite aplikacije in povezave do najpomembnejših spletnih trgovin ter preostalih podjetij, ki poleg izdelkov navajajo cene. Največ je možno prihraniti pri nakupih elektronskih izdelkov, bele tehnike in knjig v tujih jezikih. Zadnje so pri ponudnikih, kot je na primer Amazon, najverjetneje cenejše.

Pri spletni trgovini Mimovrste se učijo iz dobrih praks v tujini in v tem trenutku pripravljajo aplikacijo, ki bo po besedah Lee Benedejčič, direktorice podjetja, ponujala »boljšo uporabniško in nakupovalno izkušnjo na mobilnih napravah ter preprosto in hitro naročanje izdelkov kar prek mobilnega telefona. Aplikacija je trenutno v končni fazi testiranja in načrtujemo, da jo bomo uporabnikom predstavili še pred novim letom. Nova mobilna aplikacija Mimovrste bo poleg lažjega brskanja in nakupovanja na mobilnih napravah omogočala tudi preverjanje informacij s skeniranjem črtnih kod izdelkov v trgovini. Aplikacija bo uporabniku takoj posredovala podatke o tem, ali imamo pri Mimovrste=) skenirani izdelek na voljo in kakšna je njegova cena v naši spletni trgovini.«

Nasveti za trgovce

Možnosti, ki jih lahko izkoristijo trgovci, so skoraj neomejene. Prvo navodilo za vse pri tem pa je, naj se vsekakor izogibajo ukrepom, ki bi uporabnikom preprečevali uporabo pametnega telefona v nakupnem procesu. Hudo lekcijo za takšno početje je dobila ameriška veriga prodajaln Best Buy, ki je z namenom, da bi kupcem preprečila ogledovanja konkurenčnih ponudb, zamenjevala standardne črtne kode na izdelkih z lastnimi. Tako so uporabnikom preprečevali skeniranje črtnih kod in pridobivanje ponud od konkurence. Trženjskim direktorjem v podjetju je bil brskalnik Google očitno povsem neznan. Rezultat takšnega ukrepa je bila negativna publiciteta v medijih, kot je Forbes, in posmehovanje zaradi kratkoglednosti odgovornih v podjetju.

Uporabnike je treba spodbujati k mobile showroomingu. Eden izmed ukrepov je ponujanje brezplačnega dostopa do brezžičnega omrežja. Tako sta brskanje po spletu ali uporaba aplikacij za uporabnika brezplačna. Pri tem je pomembno, da trgovec kupce privablja na lastne spletne strani ali aplikacije. Trgovska veriga Debenhams, ki ponuja vse od mode, pohištva do elektronike, uporabnikom ponuja dodatne ugodnosti, če pri nakupovanju uporabijo njihovo mobilno aplikacijo.

Pri tem je pomembna tudi organizacija v podjetju. Trgovci morajo vzpostaviti službo, ki bo nadzirala gibanje cen pri tekmecih. Po besedah Nataše Bogataj, vodje trženja v Big Bangu, njihov komercialni oddelek vsak dan spremlja spletne cene in jih tudi dnevno korigira. »Tako so naše cene vedno dobre.« Kakšni posebni protiukrepi pa se jim v tem trenutku še ne zdijo potrebni. Mogoče tudi zaradi delovanja podjetja na mobilnem prodajnem kanalu. Tako se je v Big Bangu obisk spletne strani prek tablic in pametnih telefonov v primerjavi z lani podvojil in znaša že 20 odstotkov obiskovalcev, pojasnjuje sogovornica. Zanimanje morebitnih kupcev, ki prek pametnega telefona obiščejo aplikacijo ali mobilno stran trgovca, pa je dobra priložnost, da jih prepričajo za nakup in ne spodijo k tekmecem.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...