So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Podjetništvo je lahko bližnjica do zaposlitve

Čas branja: 2 min
23.10.2014  09:41
Spoznajte štiri podjetniške študentske ideje, ki iščejo pot na trg
Podjetništvo je lahko bližnjica do zaposlitve

Službe ne padajo z neba, ugotavlja vse več mladih. Zato številni že med študijem aktivno iščejo karierne priložnosti in zbirajo prepotrebne izkuš­nje, nekateri pa poskušajo uresničiti kar svojo lastno podjetniško idejo - nekaj takih smo včeraj obiskali na Podjetniški areni.

V okviru Študentske arene, največje izobraževalno-sejemske prireditve za mlade v Sloveniji, od torka do danes poteka projekt Arena podjetništva. Štiri ekipe ob pomoči izkušenih mentorjev dijaškega pospeševalnika Ustvarjalnik, predavatelji ter drugi motivatorji preizkušajo orodja za uresničitev lastne podjetniške ideje in obenem usvajajo potrebne veščine.

samperl-gregoric-rus-xx.1414001949.jpg.o.600px.jpg
Karin Rus, Miha Gregorič in Dijana Šamperl načrtujejo stojnico s palačinkami. »V Ljubljani ni mogoče, da bi po potrebi tudi sredi noči dobil palačinke,« menijo. Iz pogovorov so ugotovili, da želja po njihovi storitvi obstaja. Razmišljajo tako o stalni kot mobilni lokaciji. »Možnosti je veliko, moramo pa še ugotoviti, katera bo najbolje delovala,« dodajajo.

"Pri podjetništvu gre za reševanje težav. Ni nujno, da ustvariš milijonski start-up, bolj pomembno je, da v življenjskih problemih prepoznaš priložnost." Podjetniški mentor Nik Lorbeg

»Pri podjetništvu gre za reševanje težav. Ni nujno, da ustvariš milijonski start-up, bolj pomembno je, da v življenjskih problemih prepoznaš priložnosti,« meni podjetniški mentor Nik Lorbeg. Na delavnicah tako mladi oblikujejo svoje prve poslovne načrte, na podlagi katerih ugotavljajo, kdo so njihovi kupci, iščejo učinkovite prodajne poti in načrtujejo sestavo stroškov.

»Start-upi se zaradi svoje majhnosti lažje prilagajajo, saj nimajo veliko izgubiti. Svetujemo jim, naj ne predvidevajo, ampak gredo raje med ljudi, jih sprašujejo in se od njih učijo,« razlaga sogovornik, ki ob tem dodaja, da je podjetnik »nekdo, ki prime stvari, si umaže roke in išče rešitve«.

Organizatorji Podjetniške arene, med katerimi je poleg Ustvarjalnika še ekipa Proeventa, so letos sicer našteli manjše števili sodelujočih. Medtem ko je bilo lani okoli deset ekip, so letošnjo priložnost izkoristile štiri, ki pa so po ocenah mentorjev bolj zagnane in pripravljene na delo.

Študentske ekipe smo včeraj zmotili pri delu in se pozanimali, kaj pravzaprav ustvarjajo.

stojanovic-premuzic-lorber-xx.1414001947.jpg.o.600px.jpg
Ekipa, ki jo sestavljajo Ines Stojanovič, Peter Premužič in Klemen Lorber, razvija platformo, kjer bo uporabnik lahko na enem mestu dostopal do predavanj, delavnic in seminarjev na temo samorazvoja, kot so motivacijski tečaji ali podjetniški in trženjski krožki. V treh dneh želijo preveriti, kakšnih dogodkov se ljudje radi udeležujejo. »Imamo že veliko virov, za dva meseca vnaprej bi lahko napovedali vsaj 50 dogodkov,« razlagajo.

Ko potrebujete soigralca za športno igro

Ena izmed ekip je podjetniško priložnost prepoznala med amaterskimi športniki. V ta namen razvijajo mobilno aplikacijo I Am In, ki uporabniku na podlagi njegove lokacije pomaga najti športne površine in morebitne soigralce. »Dopust želite namesto poležavanja na plaži preživeti bolj aktivno, zato prek aplikacije organizirate športno igro in k njej povabite tudi druge. Če vam ne uspe privabiti dovolj soigralcev, pa se lahko v vsakem primeru pridružite tudi drugi ekipi,« razlagajo Damir Radončić, Blaž Virant in Luka Florjanc.

Sogovorniki sicer priznavajo, da konkurenca na tem področju že obstaja, naj­očitnejša je v Facebooku in aplikaciji Four­squre, a namenskih rešitev na trgu še ni. Analiza je medtem tudi pokazala, da potreba po tovrstnih aplikacijah obstaja. Ekipa se trenutno posveča dizajnu izdelka, testno različico pa bi po njihovih ocenah trgu lahko ponudili že v pol leta.

Individualizirani turistični paketi

Tudi turizem je priložnost za inovativne in do uporabnika prijazne rešitve. Ekipa HolidayBuddy je svojo tržno nišo prepoznala v ponujanju individualiziranih turističnih paketov, ki bi temeljili na pristnem doživetju Slovenije. »Turista bomo spremljali že od njegovega prvega povpraševanja, ga pričakali v Sloveniji in poskrbeli, da se bo med obiskom čim bolje počutil,« poudarja Aleš Pogačnik, član ekipe, v kateri so še Miha Berglez, Klemen Čoha in Veronika Maver. Konkurenčno prednost bodo po lastnih besedah gradili na sodelovanju s ponudnikih slovenske kulinarike in na splošno tistih, ki predstavljajo našo kulturno dediščino. Ciljajo na angleško govoreče trge in premožnejše stranke, pozneje pa načrtujejo širitev tudi na druge segmente kupcev. Sogovorniki so sicer prepričani, da je motivacije za podjetništvo med mladimi premalo. »Veliko mladih tudi misli, da so podjetniki ljudje, ki želijo na hitro zaslužiti, pozabljajo pa, da pravzaprav rešujejo težave ljudi,« še dodajajo.

pogacnik-berglez-maver-coha-xx.1414001948.jpg.o.600px.jpg

Foto: Blažej Kupec

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...