So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Ko ljubezen do gibljivih slik preraste v resen posel

Čas branja: 3 min
22.10.2014  22:30
Petčlanska ekipa video­produkcijskega podjetja Bright Visuals ne stavi le na poslovne načrte in finančne projekcije, temveč meni, da pri uspehu štejejo predvsem strast do dela, nenehno iskanje priložnosti, pa tudi kanček spontanosti.
Ko ljubezen do gibljivih slik preraste v resen posel

Luka Stanovnik, soustanovitelj podjetja Bright Visuals in kreativna sila ekipe, je skrivnosti videosveta spoznaval že kot osnovnošolec. Za prvo kamero je zaslužil s študentskim delom v avtopralnici, postopoma pa je k ekipi priključeval vse več prijateljev in tako se je občasno ljubiteljsko delovanje z leti izoblikovalo v resen posel. »Ljudje so spoznali, da smo mlada in zagnana ekipa. Prvi posel smo tako pridobili prek priporočil drugih, nato pa se je to razširilo v sodelovanja pri projektih z različnimi imeni in podjetji, ki so nas popeljali po vsem svetu, od Rusije do JAR, od Kalifornije do Japonske,« opisuje Stanovnik.

bright-visuals.1414012240.jpg.o.600px.jpg
Ekipa Bright Visuals (z leve proti desni): Toni Stanovnik, Rok Lukšič, Luka Stanovnik, Matej Marinko in Dominik Istenič Foto: Jan Pirnat

Medtem ko je marsikaterega večjega in bolj prepoznavnega ponudnika videovsebin gospodarska kriza močno zamajala, je ekipa iz Ljubljane zadnja leta dobro izkoristila. »S krizo so naročniki začeli iskati nove in bolj inovativne rešitve, nekaj, kar smo jim mi lahko ponudili. Hkrati smo imeli tudi srečo, da smo že v začetku poslovanja spoznali, kaj kriza sploh je,« dodaja.

Projekti so raznoliki

Na leto naredijo od 50 do 60 projektov. Gre za promocijske videe za podjetja, reportaže, pa tudi filme različnih dolžin in žanrov, od snemanja nekajurnih dogodkov do višjeproračunskih reklam. »Na zadnjem snemanju serije televizijskih oglasov smo zaprli industrijsko cono Logatec in dirkali z eksotičnimi avtomobili,« razlaga Stanovnik.

Naročniki so po Stanovnikovih besedah raznovrstni - od posameznikov, turističnih agencij, športnih organizacij do večjih podjetij, kot so zavarovalnice, oglaševalske agencije in ponudniki telekomunikacijskih storitev. Čeprav so naročniki vse večji in bogatejši, manjših projektov ne zanemarjajo in si skladno s tem razdelijo delo v ekipi, ki jo sestavljajo še Matej Marinko, Rok Lukšič, Toni Stanovnik in Dominik Istenič.

»Želimo rasti stabilno, nočemo prehitevati dogodkov. Radi bi zgradili trdne temelje, a še vedno ostali agilni in čim bolj prilagodljivi. Naša vrednost so naši izdelki in kakovost teh je glavni kapital za naš ugled,« dodaja sogovornik.

S predpripravami do nižjih stroškov

Ekipa ključ do uspeha vidi v predprodukciji, torej pripravi na snemanje. »Naša prednost je, da lahko veliko naredimo že znotraj ekipe - od režije in scenarija, organizacije do drugega producentskega dela in montaže. Tako se lažje prilagajamo, stvari hitreje izvajamo.«

Pri videih za Kickstarter je pomembna iskrenost

V zadnjih letih, predvsem pa z vse večjo priljubljenostjo Kick­starterja, se pri Bright Visualsu posvečajo tudi snemanju predstavitvenih filmov, namenjenih potrebam kampanj na platformah za množično financiranje. Med drugim so posneli gradivo za prenosni polnilnik za telefone oivo in nogavice zulu, v trenutku objave članka imajo v predprodukciji še dva projekta. Ob tem Stanovnik opaža, da se naročniki ponavadi ne zavedajo količine dela, ki ga je treba vložiti v graditev dobre kampanje. »Ljudje k nam prihajajo zgolj z idejo, brez sporočila, ki ga želijo prenesti, in včasih celo brez delujočega izdelka. Taki projekti so zelo zamudni, tako za nas kot za naročnika,« pravi.

Sogovornik sicer meni, da je pri predstavitvah na Kickstarterju najpomembnejša iskrenost. »Ne smeš biti videti nadut, ljudje morajo namreč prepoznati, da živiš za razvoj izdelka. Poleg tega je pomembna domačnost posnetka, dobro pa je tudi, če ni preveč profesionalen. Kakšna manjša napaka je čisto zaželena,« pojasnjuje.

»Za vsako ceno poskušamo najti najboljšo rešitev«

»Posla ne pridobivamo z agresivnimi ponudbami, večinoma nas namreč naročniki poiščejo sami. Vedno iščemo najbolj kakovostna razmerja med stroški izdelave videa in proračunom, ki ga ima na voljo naročnik. To se pravi, da za vsako ceno poskušamo najti najboljšo rešitev in jo dostaviti v presežkih,« dodaja Stanovnik.

Podjetje je lani imelo okoli 60 tisoč evrov prihodkov, letos pa se številke nagibajo proti sto tisoč evrom. Poleg osnovnega posla, to je snemanja videoposnetkov, ponujajo tudi izposojo videoopreme, kar jim omogoča, da je ta bolje izkoriščena.

V zadnjem času veliko pozornosti namenjajo razvoju svojega celovečernega prvenca. Stanovnik razkriva, da gre za zgodbo o Galu Jakiču, ki se je pri 13 letih zbudil hrom, zdaj pa je mlad podjetnik in trikratni paraolimpijec. Snemanje filma načrtujejo za prihodnje leto, stroške - ocenjujejo jih na sto tisoč evrov - pa bi radi pokrili deloma s pomočjo Slovenskega filmskega centra, Kickstarterja in z lastnimi prihodki.

Ekipa veliko pozornosti namenja tudi izobraževanju. Poleg tega, da se poskušajo iz vsakega projekta, ki se ga lotijo, čim več naučiti, širijo znanje tudi navzven. Tako so organizirali že več filmskih delavnic, v prihodnjem letu pa bodo skupaj z različnimi organizacijami - med njimi je tudi dijaški pospeševalnik Ustvarjalnik - vodili program moderne videoprodukcije.

Vseskozi iščejo ljudi za projektno delo

Kot omenjeno, je ekipa za zdaj petčlanska. Stanovnik sicer poudarja, da trenutno ne zaposlujejo, ponujajo pa veliko projektnega dela. Tako so vedno odprti za nove kadre, predvsem montažerje in krea­tivce.

Skok v Silicijevo dolino prinesel nove priložnosti

Mlade fante - v povprečju so stari 23 let - pri delu bolj kot računanje zaslužkov vodi strast. Tako so se jim odprla marsikatera vrata, prek Matevža Petka, prvega človeka start-upa Povio, tudi v Silicijevo dolino in nato prek vlagatelja Paula Bragiela naprej v Los Angeles, kjer so v začetku leta preživeli tri mesece. Petek je bil prav takrat eden od udeležencev svetovno znanega pospeševalnika Y Combinator, ekipa Bright Visuals pa je zanj posnela predstavitveni video. Dober glas se očitno hitro širi naokoli, tako so v tehnološki meki snemali še za Bellabeat, slovensko-hrvaški start- up, in kanadsko podjetje Bat­teryBox. Nato so odšli v Los Angeles in tam snemali epizode o soseskah z različnimi zvezdami Youtuba in sodelovali z glasbeno založbo Atlantic Records, prek katere so bili celo na snemanju novega videospota raperskega zvezdnika Wiz Khalife.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...