So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Ustvarjalnik pred podpisom pogodbe z ameriškimi investitorji

Čas branja: 4 min
21.10.2014  10:00
Dijaški podjetniški pospeševalnik Ustvarjalnik, ki po slovenskih srednjih šolah mlade uči podjetniških veščin, načrtuje širitev v tujino, pri svojem delu pa bo v prihodnosti še bolj intenzivno sodeloval s podjetji.
Ustvarjalnik pred podpisom pogodbe z ameriškimi investitorji

Potem ko se je ekipa pod vodstvom Matije Goljarja pet tednov kalila v enem izmed najboljših pospeševalnikov za socialne iniciative na svetu Unreasonable Institute in še dodatna dva meseca navezovala stike s potencialnimi partnerji, se iz ZDA vrača z novo vizijo in svežo investicijo. Pogovori z vlagatelji so v zaključni fazi, do uradnega podpisa pa Goljar višine zneska še ne želi razkriti. Pravi sicer, da bodo denar namenili za plače osemčlanske ekipe in financiranje materialnih stroškov.

V prihodnosti se namerava Ustvarjalnik pri opravljanju svojega poslanstva še tesneje povezati s podjetji, med drugim so že pritegnili slovensko podružnico Microsofta. Resno razmišljajo tudi o širitvi v tujini. »V naslednjem letu želimo pilotsko pokriti vsaj še eno državo,« med drugim v pogovoru razkriva Goljar.

goljar-matija5-br.1410594581.jpg.n.960px.jpg
"Spoznal sem, da bolj kot so ljudje v ZDA uspešni, bolj so tudi ponotranjeni. Veliko se ukvarjajo s hobiji in športom. Pomembno je torej, da nisi uspešen zgolj v poslovnem smislu, ampak tudi kot posameznik," pravi Matija Goljar, vodja Ustvarjalnika

Kaj vse se je zgodilo v obdobju, od uvrstitve v Unreasonable institute do danes?

Sedaj še bolje razumemo naše delo. V pospeševalniku smo se začeli obnašati kot podjetje, pred tem smo bili globoko v sebi prostovoljna organizacija. Tudi začeli smo tako, da niti ne vem za datum ustanovitve. Pravim, da bomo ob podpisu pogodbe z investitorji zabeležili tudi naš prvi rojstni dan. Preoblikovali smo se torej v podjetje, v katerem so določeni procesi, vsak ima svojo vlogo, vsi smo se profesionalizirali in zaposlili. To je prineslo dodatne stroške, zato tudi uvajamo dodatne vire prihodkov.

Kaj vas je pospeševalnik naučil?

Unreasonable Institute je verjetno najboljši pospeševalnik za socialne iniciative na svetu. Imajo pettedenski program, ki poteka podobno kot vsi programi v elitnih startup pospeševalnikih. Poudarek je pri iskanju investitorjev in izdelavi načrta za internacionalizacijo. Skupaj z mentorji smo oblikovali vizijo, ki smo jo doma čez poletje tudi preverjali. Že takrat so nas naučili, da investitorji ne bodo nikoli vlagali v trenutno stanje podjetja, ampak v potencial, ki ga lahko doseže. Investitorji ne vlagajo v točke, ampak črte. Zato so nam svetovali, naj pridemo ponovno nekaj mesecev po koncu programa, takrat prikažemo rezultate in vrata investitorjev se nam bodo odprla. In točno to se je tudi zgodilo.

Ob našem drugem obisku smo se želeli srečati s čim več potencialnimi investitorji. Pridobili smo glavnega vlagatelja, ki nam pomaga, da bomo skupaj tudi zaprli rundo financiranja. Večinoma gre za ameriške investitorje.

Za kako veliko investicijo gre?

Pogovarjamo se o znesku, s katerim bomo za dve leti pokrili plačo osmih ljudi in zagotovili materialne stroške za delovanje. Več bo znanega čez nekaj tednov.

Kako se je vmes spremenil vaš poslovni model?

V lanskem šolskem letu so bili edini prihodki Ustvarjalnika s strani šol oziroma države in podjetij. Ker se bomo letos profesionalizirali, smo morali poiskati nove vire prihodkov. Zato še bolj intenzivno nagovarjamo podjetja. Kako? Poslovni izzivi, s katerimi se mladi ukvarjajo na naših podjetniških krožkih, bi lahko bili vezani tudi na posamezno podjetje iz regije. Podjetja bodo lahko predstavila težave, s katerimi se soočajo in zato tudi ustrezno sofinancirala krožek. Že sedaj lahko najavim sodelovanje z Microsoftom Slovenije, ki bo pokril tri tovrstne krožke. In takih podjetij je v Sloveniji zelo veliko. Na ta način oblikujemo tako imenovano »koalicijo voljnih«. Gre za skupnost podjetij, ki bodo vstopila takrat, ko bo zatajila država. Tudi če letos od tega ne bodo imela monetarne koristi, pa bodo v prihodnosti imela stik do bolj usposobljenih kadrov. Gre za spreminjane miselnosti med mladimi. V roke jim dajemo vrsto veščin, ki jim bodo prišle prav na vsakem koraku, ne samo v podjetništvu. Vzporedno z organiziranjem krožkov prirejamo tudi dogodke, start-up vikende, konference in poletne tabore.

Kakšen pa je odziv mladih in pa šol?

Interesa je med mladimi veliko, odziv je odličen. A šole na žalost še vedno ne prepoznajo pomena podjetništva, nekatere v našem programu celo vidijo kritiko njihovega dela. Ampak to nikakor ni naš namen. V šolah vidimo našega najbolj naravnega partnerja. Problem šolskega programa je, da so premalo praktični in premalo življenjski. Želimo pomagati, zato se namenoma pozicioniramo kot obšolska dejavnost.

Kakšne so lanske številke?

Lani se je na naše podjetniške krožke vpisalo okoli 1100 srednješolcev iz 53 šol, program jih je končalo nekaj manj kot 650. Na zaključni konferenci je bilo predstavljenih 17 dijaških start-upov. Kot dijaški start-up označujem vsako mladinsko podjetniško iniciativo, ki je samostojno zaslužila vsaj en evro. Štirje start-upi so taki, ki bodo zagotovo v zelo kratkem dobili investicijo. Nekateri so že dobili ponudbe, pa so jih zavrnili. A glavni cilj ekip je, da projekt izpeljejo do konca in se naučijo, da bodo iste stvari uspeli narediti znova in znova. Računamo, da bomo vsako leto opolnomočili vsaj 500 mladih, ki bodo z nami tudi ostali. Upam, da bo to zametek generacije, ki bo Slovenijo postavila na pravo mesto.

Kaj pa načrti za širitev v tujino?

Naša osemčlanska ekipa je sposobna postaviti temelje za širitev v tujino. Letos nameravamo v prvi vrsti potovati in iskati potencialne partnerje. Že v naslednjem letu pa imamo v načrtu z izvajanjem pilotskega projekta pokriti vsaj še eno državo. Tudi investitorji so nam povedali, da bodo v našo sposobnosti repliciranja znanja verjeli šele z uspešnimi delom v tujini. Ciljamo pa predvsem na države s podobnimi razmerami na področju brezposelnosti med mladimi.

V ZDA ste bili skupno tri mesece. Kako ste doživeli državo?

Najbolj presenečen sem nad tem, s kakšnim veseljem sem se vrnil domov. Standard življenja je v Sloveniji veliko višji. Pa smo živeli v Bolderju, mestu, ki v ZDA velja za kraj z najvišjim standardom življenja. Bolder je po mojem mnenju naslednji veliki podjetniški epicenter. Veliko ljudi se tam ukvarja s športom, vse skupaj je malce bolj sproščeno. Spoznal sem, da bolj kot so ljudje v ZDA uspešni, bolj so tudi ponotranjeni. Veliko se ukvarjajo s hobiji in športom. Pomembno je torej, da nisi uspešen zgolj v poslovnem smislu, ampak tudi kot posameznik.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...