So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Veste, od kod izvira kava, ki jo pijete?

Čas branja: 3 min
20.10.2014  09:39
Neprofitna zadruga Buna gre s sveže praženo kavo, pri kateri je ključno poznavanje njenega porekla in nakup surovin v sistemu pravične trgovine, v kampanjo na platformo Indiegogo.
Veste, od kod izvira kava, ki jo pijete?

Zadrugo Buna so maja letos zasnovali Tine Čokl, Živa Lopatič in Rene Suša ter si ob ustanovitvi zastavili dve glavni področji delovanja - osveščanje in razvoj izdelkov, ki so narejeni po načelih Buna. Načela Buna pa so poznavanje porekla, zagotovljena kakovost, preglednost in odgovornost do okolja. Prvi izdelek, ki so ga naredili po teh načelih je sveže pražena kava, ki pride do njih prek sistema pravične trgovine, pražijo pa jo v Sloveniji, ji dodajo razrez cene in jo pakirajo v ponovno uporabljeno embalažo. Njihovo kavo trenutno dnevno že pije 300 ljudi. Ker pa želijo krog svojih kupcev še razširiti, so pripravili kampanjo množičnega financiranja.

buna.1413790646.jpg.n.960px.jpg
Živa Lopatič

Kampanja Buna. Skodelico zavedanja, prosim!

S sveže praženo kavo ta teden pričenjajo kampanjo "Buna. Skodelico zavedanja, prosim!" na platformi Indiegogo. S kampanjo želijo delovanje zadruge in načela Buna predstaviti širši javnosti. Zbrana sredstva v kampanji pa želijo nameniti za vzpostavitev pražarne in prostora za razvoj izdelkov narejenih skladno z načeli Buna ter za nakup potrebne opreme, ki jo želijo delili tudi s tistimi, ki bodo želeli razvijati svoje izdelke po načelih Buna. Novim podjetnikom bodo pomagali tudi s svojim znanjem in izkušnjami.

Na platformi Indiegogo so si zastavili raztegljivi cilj. »Začeli bomo s pet tisoč evri in poskušali zbrati vse do 30 tisoč evrov. S pet tisoč evri bomo uredili pravičnotrgovinsko certificiranje za naše izdelke in razširili nabor surovih kavnih zrn, ki jih uporabljamo zdaj. Obrnili se bomo na majhne proizvajalce kave, ki so vključeni v sistem pravične trgovine, in jih nagovorili neposredno. Z 12 tisoč evri bomo nadaljevali s predavanji o pomembnosti poznavanja porekla izdelkov in začeli razvijati nove izdelke, narejene skladno z načeli BUNA. Poleg tega bomo lahko BUNA kavo razširili po Sloveniji v sosednje države,« svoje cilje razlagajo snovalci. Če uspejo zbrati 30 tisoč evrov pa nameravajo prenoviti opremo za praženje in najeti večji postori, kjer bi lahko izdelovali še druge izdelke po načelih BUNA in pripravljali izobraževanja o pravični trgovini in etičnem poslovanju.

Koncept BUNA

»Koncept Buna je nastal z namenom, da bi se uporabniki izdelkov in storitev ob nakupu večkrat vprašali, od kod nekaj prihaja, kako je bilo narejeno, kako je sestavljena cena, ki jo plačajo za izbrano storitev ali izdelek, ter kakšen vpliv ima na okolje,« pravijo v zadrugi.

Poleg izdelave kave organizirajo tudi srečanja, ki so namenjena predstavitvi delovanja pravične trgovine na primeru kave. Pripravili so jih že več kot 30, namenjena pa so dijakom, osnovnošolcem, društvom, organiziranim skupinam in širši javnosti. Svojim kupcem tudi jasno povedo, od kje prihaja kava, ki jo pijejo. »Surova zrna prihajajo iz mehiške pokrajine Chiapas in etiopske pokrajine Sidama. Ob tem pa še dodajajo : »Smo edini ponudnik sveže pražene kave, ki prihaja iz sistema pravične trgovine, nismo pa edini ponudnik pravičnotrgovinske kave. Na policah večjih in manjših trgovin lahko namreč zasledite kavne vrečke z znakom pravične trgovine. Od njih se razlikujemo predvsem po tem, da je naša kava neizmerno bolj sveža, ker skrbimo za to, da do končnega pivca pride v obdobju do treh tednov od praženja.«

"Na dan popijemo 1,4 milijarde skodelic kave po celem svetu. Kavo pijemo vsi, ne glede na raso, religijo ... Pa o njej ne vemo nič."

Kje kupiti BUNA kavo

Trenutno največ kave prodajo prek kavarne Cafe Čokl, ki je tudi največji promotor njihove kave, saj tam pivci poleg kave, dobijo tudi informacije o kavi. Kava BUNA je za nakup za domov v Ljubljani na voljo tudi v pravični trgovini 3MUHE. Kupite pa jo lahko tudi v Radovljici v 18sedem3, v Murski Soboti v Bauti Biža in Pr' Gavedarjo v Kranjski Gori. Poleg Cafe Čokl v Ljubljani, lahko BUNA kavo pijete še v okrepčevalnici Luda in v Zieferblatu ter v Murski Soboti v Bauti Biža. Deluje pa že tudi spletna prodaja na spletni strani www.buna.si.

»Ocenjujemo, da bomo letos s prodajo kave dosegli številko pet tisoč od prodaje kave, vendar predvidevamo, da se bo ta številka s kampanjo množičnega financiranja spremenila,« menijo v zadrugi Buna.

buna1.1413790628.jpg.n.960px.jpg
Rene Suša in Tine Čokl

Zadruga kot enakovreden način sodelovanja

Ker so bili ustanovitelji trije, so se odločili za oblikovanje zadruge, ker menijo, da lahko v njej delujejo enakovredno. »Poleg tega smo se zgledovali po vseh manjših proizvajalcih vključenih v sistem pravične trgovine, ki se združujejo v zadruge z namenom skupnega nastopa na trgu,« še dodajajo ustanovitelji.

V okviru zadruge se združujejo tudi različna znanja in zmožnosti, hkrati pa se lahko vsak osredotoči na tisto, kar najbolje zna in počne. Takšno sodelovanje bistveno izboljša položaj članov na trgu, razlagajo sogovorniki. »V zadrugo člani niso vključeni pasivno, s kapitalskim vložkom, ampak v njej delujejo aktivno. Zato so tudi profita ustvarjenega z delovanjem zadruge deležni vsi člani in ne samo lastniki kapitala,« so prepričani v zadrugi BUNA. Slabosti zadruge v Sloveniji pa vidijo predvsem v tem, ker ni pogosta oblika združevanja in kot taka ni del ustaljene praske ustanavljanja podjetij. Posledično to prinaša veliko birokratskih zapletov, ki spremljajo registracijo in tudi samo delovanje.

Sveže pražena kava - razrez cene

za 100 g sveže pražene kave v EUR

nepražena kava 0,36

transport v Slovenijo 0,36

oprema in prostor 0,58

praženje kave 0,32

pakiranje kave 0,22

stroški poslovanja 0,81

trgovinska marža 40 % 1,00

DDV 9,5 % 0,35

Cena brez embalaže 4,00

Embalaža (povratna) z DDV 1,00

poštni stroški po ceniku Pošte Slovenije

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...