So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Ko ljubezen do gibljivih slik preraste v resen posel

Čas branja: 3 min
02.10.2014  12:36  Dopolnjeno: 03.10.2014 09:27
Petčlanska ekipa video produkcijskega podjetja Bright Visuals ne stavi le na poslovne načrte in finančne projekcije, temveč meni, da pri uspehu v prvi vrsti šteje strast do dela, nenehno iskanje priložnosti, pa tudi kanček spontanosti.
Ko ljubezen do gibljivih slik preraste v resen posel

Luka Stanovnik, soustanovitelj podjetja Bright Visuals in kreativna sila ekipe, je skrivnosti video sveta spoznaval že kot osnovnošolec. Za prvo kamero je zaslužil s študentskim delom v avtopralnici, postopoma pa je k ekipi priključeval vse več prijateljev in tako se je občasno ljubiteljsko udejstvovanje skozi leta izoblikovalo v resen posel. »Ljudje so spoznali, da smo mlada in zagnana ekipa. Prvi posel smo tako pridobili prek priporočil ostalih, nato pa se je to razšililo v sodelovanja na projektih z različnimi imeni in podjetji, ki so nas popeljali po celem svetu, od Rusije do JAR, od Kalifornije do Japonske,« opisuje Stanovnik.

bright-visuals.1412242886.jpg.s.960px.jpg bright-visuals.1412242886.jpg.s.960px.jpg
Od leve proti desni: Toni Stanovnik, Rok Lukšič, Luka Stanovnik, Matej Marinko in Dominik Istenič. Foto: Če je marsikaterega večjega in bolj prepoznavnega ponudnika video vsebin gospodarska kriza močno zamajala, je ekipa iz Ljubljane zadnja leta dobro izkoristila. »S krizo so naročniki začeli iskati nove in bolj inovativne rešitve, nekaj, kar smo jim mi lahko ponudili. Hkrati, smo imeli tudi srečo, da smo že v samem začetku poslovanja spoznali, kaj kriza sploh je,« dodaja ob tem.

Projekti so raznoliki

Na leto obdelajo okoli 50 do 60 projektov. Gre za promocijske videe za podjetja, reportaže, pa tudi krajše filme različnih dolžin in žanrov. Od snemanja nekaj urnih dogodkov pa do višjeproračunskih reklam. Na zadnjem snemanju serije televizijskih oglasov smo zaprli industrijsko cono Logatec in dirkali s eksotičnimi avtomobili,« razlaga Stanovnik.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Bright Visuals - Showreel from Bright Visuals on Vimeo.

Naročniki so po besedah Stanovnika raznovrstni - od posameznikov, turističnih agencij, športnih organizacij do večjih podjetij, kot so denimo zavarovalnice, oglaševalske agencije in ponudniki telekomunikacijskih storitev. Kljub temu, da so naročniki vse večji in bogatejši, manjših projektov ne zanemarjajo in si skladno s tem razdelijo delo v ekipi, ki jo sestavljajo še Matej Marinko, Rok Lukšič, Toni Stanovnik in Dominik Istenič.

»Želimo rasti stabilno, nočemo prehitevati dogodkov. Radi bi zgradili trdne temelje, a še vedno ostali agilni in karseda prilagodljivi. Naša vrednost so naši izdelki in kvaliteta teh je glavni kapital za naš ugled,« dodaja sogovornik.

S predpripravami do nižjih stroškov

Ekipa ključ do uspeha vidi v predprodukciji, torej pripravi na snemanje. »Naša prednost je, da lahko veliko naredimo že znotraj ekipe - od režije in scenarija, organizacije, do ostalega producentskega dela in montaže. Na ta način se lažje prilagajamo, stvari hitreje izvajamo.«

Pri Kickstarter videih je pomembna iskrenost

V zadnjih letih, predvsem pa z vse večjo priljubljenosti Kickstarterja, se pri Bright Visuals posvečajo tudi snemanju predstavitvenih filmov, namenjenih potrebam kampanj na platformah za množično financiranje. Med drugim so posneli gradivo za Oivo in Zulu nogavice, v trenutku objave članka imajo v predprodukciji še dva projekta. Ob tem Stanovnik opaža, da se naročniki po navadi ne zavedajo količine dela, ki ga je treba vložiti v izgradnjo dobre kampanije. »Ljudje k nam prihajajo zgolj z idejo, brez sporočila, ki ga želijo komunicirati in včasih celo brez delujočega izdelka. Taki projekti so zelo zamudni, tako za nas kot za naročnika,« pravi.

Sogovornik sicer meni, da je pri Kickstarter predstavitvah najpomembnejša iskrenost. »Ne smeš izpasti nadut, ljudje morajo namreč prepoznati, da živiš za razvoj izdelka. Poleg tega je pomembna domačnost posnetka, dobro pa je tudi, če ni preveč profesionalen. Kakšna manjša napaka je čisto zaželena,« pojasnjuje.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

"Za vsako ceno poskušamo najti najboljšo rešitev"

»Posla ne pridobivamo z agresivnimi ponudbami, v večini primerov nas namreč naročniki poiščejo sami. Vedno iščemo najbolj kvalitetna razmerja med stroški izdelave videa in proračunom, ki ga ima na voljo naročnik. To se pravi, da za vsako ceno poskušamo najti najboljšo rešitev in jo dostaviti v presežkih,« dodaja Stanovnik.

Podjetje je lani imelo okoli 60 tisoč evrov prihodkov, letos pa se številke nagibajo proti 100 tisoč evrov. Poleg osnovnega posla, to je snemanje video posnetkov pa ima podjetje na voljo tudi izposojo video opreme, kar jim omogoča boljšo izkoriščenost le-te.

V zadnjem času veliko pozornosti namenjajo razvoju svojega celovečernega prvenca. Stanovnik razkriva, da gre za zgodbo o Galu Jakiču, ki je pri 13 letih zbudil hrom, sedaj pa je mlad podjetnik in trikratni paraolimpijec. Snemanje filma načrtujejo za naslednje leto, stroške - ocenjujejo jih na 100 tisoč evrov - pa bi radi pokrili deloma s pomočjo Slovenskega filmskega centra, Kickstarterja in z lastnimi prihodki.

bv-ekipa1.1412242898.jpg.c.960px.jpg bv-ekipa1.1412242898.jpg.c.960px.jpg
Foto: "Film je kot startup"

»Dlje časa smo iskali projekt, ki nam bi dvignil globalno prepoznavnost, projekt iz katerega bi se učili novih snemalnih tehnik, projekt, na katerem nas lahko dela večje število ljudi in projekt, ki ne bo tipična storitvena dejavnost. Z Galovim filmom smo vse to spravili na skupni imenovalec in resnično verjamemo v to zgodbo. Poleg tega je to nekakšen spin-off oziroma startup znotraj našega podjetja, saj je postopek produkcije precej podoben vodenju zagonskega podjetja. Potrebuješ produkt, ki ga imajo ljudje radi nato pa ga moraš dobro distribuirat in iztržit,« ob tem dodaja Stanovnik.

Ekipa veliko pozornosti namenja tudi izobraževanju. Poleg tega, da se poskušajo iz vsakega projekta, ki se ga lotijo, čim več naučiti, širijo znanje tudi navzven. Tako so organizirali že več filmskih delavnic, v naslednjem letu pa bodo skupaj z različnimi organizacijami - med njimi je tudi dijaški pospeševalnik Ustvarjalnik - vodili program moderne video produkcije.

Vseskozi iščejo ljudi za projektno delo

Kot omenjeno, je ekipa za zdaj petčlanska. Stanovnik ob tem sicer poudarja, da trenutno ne zaposlujejo, ponujajo pa veliko projektnega dela. Tako so vedno odprti za nove kadre, predvsem montažerje in kreativce.

Skok v Silicijevo dolino odprl nove priložnosti

Mlade fante - v povprečju so stari 23 let - pri delu bolj kot računanje o zaslužkih vodi strast. Na ta način so je jim odprla marsikatera vrata, prek Matevža Petka, prvega človeka startupa Povio, tudi v Silicijevo dolino in nato preko investitorja Paula Bragiela naprej v Los Angeles, kjer so v začetku leta preživeli tri mesece. Petek je bil prav takrat eden od udeležencev svetovno znanega pospeševalnika Y Combinator, ekipa Bright Visuals pa je zanj posnela predstavitveni video. Dober glas se očitno hitro širi naokoli, tako so v tehnološki meki snemali še za Bellabeat, slovensko - hrvaški startup, in kanadsko podjetje BatteryBox. Nato so odšli v Los Angeles in tam snemali epizode o soseskah z različnimi YouTube zvezdami in sodelovali z glasbeno založbo Atlantic Records, preko katere so bili celo na snemanju novega videospota raperskega zvezdnika Wiz Khalife.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Stanovnik zaključuje: »Neprestano se nam dogaja tisoč in ena zanimiva stvar zato smo vodenje podjetja prilagodili temu. Mogoče ne delamo po receptih, ki jih učijo v šolah, kajti podobno, kot na vseh drugih področjih so tudi tam pravila pogosto zastarela in neživljenjska. Zato ohranjamo odprte oči in koncentracijo v smislu pregovora - ne osredotočaj se preveč na rdečega Ferrarija, da ne zamudiš rumenega Lamborghinija in delamo trdo, a vedno s srcem in po zdravi pameti.« To se jim očitno tudi obrestuje.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...