So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

S sestavljanjem električnih koles prodirata v tujino

Čas branja: 4 min
02.10.2014  11:07
Starejše generacije dosledno naročijo e-kolo z blatnikom, prtljažnikom in košaro, mladi zmeraj brez blatnika, družine pa se pogosteje odločajo za cenovno ugodnejšo predelavo koles.
S sestavljanjem električnih koles prodirata v tujino

Manica Maček in Branko Jovićević, podjetnika iz Slovenske Bistrice, sta zaznala tržno nišo - sestavljanje električnih koles - in od letošnjega aprila pod blagovno znamko Electrom z njimi osvajata domači in tuji trg.

Electrom1.1412195553.jpg.o.600px.jpg
»Prednost najinih e-koles je višja kakovost, ki jo kot vrednoto postavljava na prvo mesto. Kolesa so priročna, ker jih je mogoče hitro in preprosto zložiti, pa tudi zaradi teže, ki odvisno do modela znaša od 18 do 22 kilogramov,« pravita Manica Maček in Branko Jovićević. Foto: Maja Čebulj

850-1.700 evrov je cena električnih koles znamke Electrom.

700 evrov stane predelava klasičnega kolesa v električnega.

»Pri e-mobilnosti smo Slovenci šele na začetku, veliko za Nizozemci kot največjimi e-navdušenci, pa tudi za Nemci in Avstrijci, ki so ekološko bolj ozaveščeni, kar se izraža v njihovem življenjskem slogu tudi na področju trajnostne mobilnosti,« navaja Manica Maček.

Podjetnika sta zadnja štiri leta in pol preizkušala najrazličnejše dele e-koles številnih svetovnih proizvajalcev ter po svoji presoji izbrala najkakovostnejše. Iz njih sta sestavila e-kolesa in jih v petih različnih modelih ponudila na trgu. Konkurence pri nas nimata, saj drugi ponudniki prodajajo uvožena e-kolesa, zato sta imela pri začetnem uvozu velike težave, ker na carini niso vedeli, kako cariniti zgolj komponente.

Prednost njunih e-koles je višja kakovost, ki jo kot vrednoto postavljata na prvo mesto. Kolesa so priročna, ker jih je mogoče preprosto in hitro zložiti, pa tudi zaradi teže, ki znaša od 18 do 22 kilogramov, odvisno od modela, saj je kolo iz aluminija. Zato ga lahko dvigne ali nosi tudi šibkejša oseba.

Do sto kilometrov daleč

»Meniva, da so kolesa glede na kakovost cenovno ugodna, pri čemer vgrajujemo najboljše baterije, ki so trenutno na trgu, in brž ko se pojavi izboljšava, ji sledimo. Osnovni model kolesa se s standardnim adapterjem polni od štiri do pet ur, s hitrim pa le dve. Kolesa imajo tudi rekuperacijo, torej polnjenje z zavorno energijo med vožnjo. Najenostavnejši model omogoča 50 kilometrov dosega z enim polnjenjem, zmogljivejši tudi do 120 kilometrov, baterija pa preživi tisoč polnjenj. Kolo prejme kupec v treh do petih dnevih, tudi čakalne dobe za dele ni, saj jih imamo na zalogi, razen za posebna naročila,« razlaga Jovićević. Vsako kolo mora biti testirano po evropski specifikaciji, imeti mora potrdilo o skladnosti, znak CE, navodilo za uporabo ter garancijski list, ki trenutno omogoča eno leto garancije.

Kolo je namenjeno osebam, ki imajo slabšo kondicijo in si jo želijo postopno pridobiti, ali morajo poškodbo kolena postopoma rehabilitirati, ali se želijo rekreirati. Pripravno je za vsakodnevno vožnjo v službo ali po bližnjih opravkih. Zanj se odločajo tudi osebe, ki jim ni vseeno za okolje, saj so e-kolesa zaradi ničnih izpustov prijazna do okolja.

Podatkov o številu prodanih e-koles v Sloveniji ni, ker so na trgu v glavnem še neznanka. Ob tem sogovornika navajata, da bo v glavah kupcev potreben temeljit preskok v ekološko razmišljanje tudi pri trajnostni mobilnosti.

Polovica kupcev iz Hrvaške

Pri prodaji koles, katerih cena se giblje od 850 do 1.700 evrov, se podjetnika usmerjata v izvoz, približno polovica kupcev prihaja iz Hrvaške, 20 odstotkov iz Avstrije, 30 odstotkov pa je Slovencev. Ti se trenutno množičneje odločajo za predelavo klasičnih koles v električna, kar stane od 700 evrov.

Starejše generacije dosledno naročijo e-kolo z blatnikom, prtljažnikom in košaro, mladi zmeraj brez blatnika, družine pa se pogosteje odločajo za cenovno ugodnejšo predelavo koles. »Kupci veliko povprašujejo po telefonu ali prek spleta in tudi po njihovih vprašanjih razberemo, koliko so o e-kolesih informirani in ozaveščeni. Približno desetina je dobrih poznavalcev in ti pred odločitvijo za nakup tudi po leto dni spremljajo ta trg in kolesa primerjajo med seboj,« pojasnjuje sogovornica.

Slovenskim ljubiteljem elek­tričnih koles morajo biti dostopne objektivne informacije, zato bi morali biti na voljo javno objavljeni primerjalni testi e-koles ali vsaj njihovih baterij. Trenutno pri nas niso dorečene niti specifikacije posameznih e-koles, ki se ponujajo na slovenskem trgu. Pri testiranju računata na interes športnih novinarjev, ki so poznavalci e-koles, in za zgled navajata nemški E-bike magazine, ki je na primer objavil primerjalne teste za 16 e-koles.

Poslovni partnerji iz Kitajske

Kolesa uspešno promovirata prek strani na Facebooku, na kateri objavljata tudi novosti iz trajnostne e-mobilnosti, tako da je FB-stran pravzaprav prešla v portal. Ob ugotovitvi, da druge spletne strani, ki predstavljajo e-kolesa, nimajo specifikacij, sta na svoji spletni strani namerno postavila spletno trgovino, v kateri dajeta natančne informacije.

V njej kupci naročajo posamezne dele kolesa in opremo, nakup kolesa pa raje opravijo osebno na sedežu podjetja ali pa jim ga podjetnika dostavita na dogovorjeno mesto. Glede na trenutni obseg naročil, proizvodnjo še obvladujeta, ob pričakovanem povečanju naročil pa bosta dodatno zaposlovala.

E-kolo je tudi medijsko zanimivo, zato sta deležna še tovrstne pozornosti in promocije. Zanimanje občinstva zbudita na raznih predstavitvah, na primer na nedavnem Festivalu mobilnosti v Logarski dolini, na katerem so se avstrijski obiskovalci kot poznavalski bralci specifikacij e-koles odločili kar za nakup njunih koles. Letos poleti sta se predstavila na sejmu Eurobike v Nemčiji, kjer sta se srečala tudi s svojimi poslovnimi partnerji iz Kitajske.

Zastopniki njuna kolesa že ponujajo na hrvaškem in avstrijskem trgu, v dogovorih sta še s tistimi, ki bodo kolesa ponujali na ruskem, ukrajinskem in ameriškem trgu, obenem pa iščeta še več zastopnikov za prodor na druge tuje trge. Veliko zanimanje za nakup koles so poleg istrskih pokazali še tisti naši hoteli, ki se zavedajo nujnosti hotelske ponudbe e-koles, kar je v tujini nekaj povsem običajnega.

Za sto kilometrov 20 centov

»Hoteli finančne načrte sprejemajo v oktobru in novembru, zato bodo odločitve o poslovnem sodelovanju sprejete jeseni. Iz izkušenj ugotavljava, da znajo pri naših severnih sosedih iz kolesarskega turizma narediti pravi bum, ki mu sledi finančni uspeh. Slovenija je krasna dežela tudi za kolesarje, imamo kolesarske hotele, vendar manjka še uspešno trženje kolesarskega turizma,« navajata Manica in Branko.

Prav zdaj se dogovarjata tudi s Pošto Slovenije, ki po vzoru tujine razmišlja, da bi poštarji zaradi manjšega hrupa mopede zamenjali z e-kolesi. To je tudi cenovno ugodnejše, saj so po njunih izračunih na sto prevoženih kilometrov stroški prevoza povprečno težkega človeka, ki kolesari s hitrostjo 25 kilometrov na uro, zgolj 20 centov.

Veliko poslovnih priložnosti

Podjetnika navajata, da je na trgu veliko poslovnih priložnosti, ki jih je treba le prepoznati, zato mladim svetujeta, naj hodijo po svetu z odprtimi očmi in iščejo tiste poslovne priložnosti, s katerimi lahko ljudem ponudijo izboljšanje življenja. V poslu je treba biti vztrajen in vzdržljiv, pripravljen vložiti ogromno lastnega dela in ne kloniti pred ovirami. Predvsem pa je pomembno razmišljanje, da so problemi zato, da jih rešujemo, ne da pred njimi klonimo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...