So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Navidezna resničnost - naslednji tehnološki mejnik

Čas branja: 3 min
26.09.2014  13:03
V šumu vsakodnevnega dogajanja je včasih težko opaziti zares pomembne spremembe. Zato smo še toliko bolj presenečeni, ko se na videz od nikoder pojavi nova tehnologija, ki korenito spremeni naše navade.
Navidezna resničnost - naslednji tehnološki mejnik

Pred slabim desetletjem še niso obstajala družabna omrežja, pametni telefoni in tablice oziroma vsaj ne v tolikšnem obsegu. Podoben potencial za spremembe danes nakazuje tehnologija navidezne resničnosti.

oculus-bl.1411666698.jpg.o.600px.jpg
Spleta ne bomo več doživljali prek zaslonov, ampak bomo postali sestavni del virtualnega sveta.

Internet okoli nas, ne zgolj na zaslonu

Večina je na dogajanje na področju virtualne resničnosti postala pozorna ob Facebookovem prevzemu podjetja Oculus VR. Kupnina je znašala več kot milijardo evrov, in to za izdelek, ki ga sploh še ni bilo v prodaji. Ob takem znesku lahko sklepate dvoje. Ali gre za balon, ki poganja cene prevzemov v nebo, ali pa smo na pragu komercializacije revolucionarne tehnologije.

Potencial, ki ga ponuja navidezna resničnost, je bil predstavljen v medijih kmalu po objavi prevzema Oculusa VR. Priscilla Firstenber, razvijalka 3D-animacij in iger, se je kot sodelujoča v betaprogramu podjetja Oculus VR obrnila na odgovorne v podjetju z nenavadno prošnjo. Želela si je namreč eno izmed prototipnih različic očal za virtualno resničnost, s katerimi bi lahko olepšala dneve svoji bolni babici. Pri Oculusu VR so se hitro odzvali in po nekaj urah programiranja so virtualna očala nepomični osebi omogočila sprehajanje po toskanski pokrajini in opazovanje njene okolice. Vse iz domače dnevne sobe.

Omenjeni primer nakazuje na možnosti, ki jih ponuja navidezna resničnost. Spletne storitve ne bomo več spremljali na zaslonih, ampak bomo sami postali del virtualnega sveta. Obiski svetovnih znamenitosti, doživljanje največjih zgodovinskih dogodkov v neposredni bližini in podobni primeri bodo povsem spremenili pogled na splet in njegove zmožnosti. S tem se bo na glavo postavila tudi definicija navzočnosti. Kot uporabniki boste fizično v svoji dnevni sobi, a hkrati na ležalniku na čudoviti plaži osamljenega tropskega otoka. Nič več ne bo stiskanja na že nesramno neudobnih letalskih sedežih. Dopustniško počutje si boste lahko pričarali kar doma, in to v trenutku. Med drugim so ljubitelji virtualne tehnologije na podlagi virtualnih očal oculus razvili prvi simulator letenja birdly oculus rift, ki naj bi posredoval najboljši približek letenju človeka po vzoru ptic.

Dolga inkubacijska doba

Veliko izdelkov, ki se nam zdijo revolucionarni, se je v različnih oblikah že pojavilo na trgu dolgo pred končnim množičnim uspehom. Tablice so prodrle leta 2010, a prvi modeli so se na trgu pojavili že v začetku tega tisočletja. Podobno lahko opazimo pri virtualni resničnosti. Sam pojem se je prvič pojavil že v osemdesetih letih prejšnjega stoletja in od takrat se je tehnologija razvijala vse do danes.

Eden izmed glavnih izzivov v preteklosti, ki je onemogočal prodor med množice, je bila nezmožnost sledenja človeškim gibom glave. Prikaz pred očmi namreč ni dovolj hitro sledil gibanju po okolici. Nastala zamuda se je pogosto izražala v občutkih slabosti, zgolj po nekajminutni uporabni virtualnih očal. Potrebni so bili desetletja in trud enega izmed najslavnejših razvijalcev iger, da je našel rešitev. Johnu Carmacku, tehničnemu direktorju podjetja Oculus in razvijalcu dobro znane igre Doom, je uspelo zamujanje skrajšati na dve milisekundi. Občutek slabosti, trdijo v podjetju, naj bi tako skoraj povsem izginil. K temu je tudi vplivala zamenjava LCD-zaslonov za OLED. Zasloni, ki jih dobro poznajo uporabniki pametnih telefonov Samsung, so tako našli novo uporabno vrednost.

Verjetno je tudi to eden izmed razlogov za vstop Samsunga na trg virtualnih očal. Skupaj s podjetjem Oculus so predstavili možnost uporabe enega izmed modelov pametnih telefonov kot način vstopa v virtualni svet.

Konkurenca postaja vse trša

Facebook in Samsung nista edini podjetji, ki si želita kos nove pogače s potencialom hitre rasti. Na trgu se pojavljajo novi (stari) znanci. Med najdejavnejšimi v tem trenutku so pri japonskem Sonyju. Pri tako imenovanem projektu Morpheus se razvija podobna tehnološka rešitev kot pri Oculusu. Očala za navidezno resničnost v kombinaciji z najbolj priljubljeno igralno konzolo playstation obljubljajo povsem novo igralno izkušnjo. Vendar pa igre niso edino področje, na katero se osredotočajo. Tako so pri predstavitvi projekta omenili tudi sodelovanje z ameriško vesoljsko agencijo Nasa. Uporabnikom virtualnih očal naj bi bilo tako omogočeno raziskovanje drugih planetov, kot je Mars. S tem se nakazuje tudi izobraževalni potencial, ki ga ponuja ta tehnologija. Sony pri razvoju svoje različice virtualnih očal vztraja pri uporabi LCDtehnologije. Tako bo konkurenčni boj, poleg razvoja poslovnega modela in ponudbe aplikacij, odločala tudi uporabljena tehnologija.

Zraven je tudi Google

Težko bi našli panogo, kjer svojega »piskra« ne bi pristavili tudi pri največjem iskalniku na svetu. Kot ponavadi pri Googlovih projektih so se tudi pri svojem prvem poskusu ponujanja virtualne resničnosti osredotočili zgolj na osnove. Tako imenovani cardboard, ki ga je Google predstavil na spomladanski razvijalski konferenci v San Franciscu, omogoča površen vpogled v potencial navidezne resničnosti. Uporabniki so si lahko iz navadnega kartona sestavili očala, na katera se nato pripne pametni telefon.

Kaj je resničnost?

Pesimisti bodo pri virtualnih očalih opozarjali na možnost bega pred resničnostjo. Ne nazadnje si boste namesto meglenega jutra lahko pričarali sončno vreme nekje na znosnejši lokaciji, kot je Slovenija v jesenskem in zimskem času. Vendar pa bo prej ali slej prišlo do potrebnega razmisleka, kaj je resnični in kaj »neresnični« svet. Danes je ločnica še dobro opazna, saj je »neresnični« svet vsaka naprava z zaslonom in povezavo na splet. Pri virtualni resničnosti pa se brišejo meje. Izkušnja se iz strmenja v zaslon »od zunaj« seli v dogajanje okoli nas. In če je nekaj videti resnično in je uporabniška izkušnja tako dobra, da daje občutek resničnega, ali gre pri tem še vedno zgolj za navidezno resničnost?

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...