So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Mini Seedcamp postregel z dobrimi idejami, bo med njimi tudi 'naslednja velika'

Čas branja: 3 min
19.09.2014  16:08
Predstavniki britanskega pospeševalnika Seedcamp ocenjujejo, da bomo o današnjih starupih še slišali. »Predstavitve so bile na nivoju, a vedno je prostor za izboljšave,« so še dejali.
Mini Seedcamp postregel z dobrimi idejami, bo med njimi tudi 'naslednja velika'

Devet startup ekip, šest slovenskih, se je danes predstavilo investitorjem in mentorjem enega najuspešnejših evropskih pospeševalnikov Seedcamp. Londonski sklad investira v startupe v praktično vseh razvojnih stopnjah, od tistih, ki imajo prototip, do tistih, ki že razmišljajo o odhodu na borzo. Investicije so običajno velike od 25 do 250 tisoč evrov. »Vlagamo v zelo ambiciozne ekipe, ki želijo zgraditi večmilijarda podjetja,« so med drugim pojasnili predstavniki Seedcampa.

seedcamp-2-.1411135657.JPG.c.960px.jpg

Kaj smo videli

Iz Slovenije se za članstvo v londonskem pospeševalniku potegujejo ekipe Doo Doo, ki razvija platformo za virtualno štopanje s poudarkom na fleksibilnosti,Fleapr s platformo za ustvarjanje privlačnih oglasov za rabljene stvari, Getta.Pro z mobilno aplikacijo za športne trenerje, Jetmap z aplikacijo za hiter pregled nizkocenovnih letov, Storesense z rešitvijo za spremljanje in analiziranje vedenja kupcev v fizičnih trgovinah in Zenodys, ki omogoča preprosto ustvarjanje ter povezovanje senzorjev in naprav na področju interneta stvari.

Poleg njih so se danes predstavile še ekipe ANGL iz Madžarske, Fliiby iz Srbije, Hors.ly in Avstrije in Setting iz Romunije.

Naslednji cilj: povabilo v Berlin

Seedcamp bo v naslednjih mesecih razglasil zmagovalce vseh regionalnih Mini Seedcamp dogodkov, ki so potekali v preteklih mesecih, vključno z ljubljanskim. Vodja pospeševalnika Seedcamp Carlos Eduardo Espinal, ki sicer dobro pozna slovenski start-up ekosistem, je še pojasnil, da prejemniki investicije javno ne bodo objavljeni. Ekipe, ki zanimajo Seedcamp, bodo povabljene na Seedweek, ki bo novembra potekal v Berlinu. Takrat bo znana tudi končna odločitev glede morebitnih investicij.

Slovenci stari znanci Seedcampa

V Seedcampu so doslej investirali v tri slovenska startup podjetja - Zemanto, Vox.io in Oust me. Zadnjima dvema se na trgu ni uspelo obdržati, kar pa po Espinalovem mnenju ne predstavlja težave, saj se pospeševalnik zaveda tveganosti tovrstnih investicij ter dejansko vlaga v ustanovitelje podjetij in ne v podjetja sama.

Dogodek je potekal v organizaciji spletnega portala Netokracija in Iniciative Start:up Slovenija.

Kaj so o današnjih predstavitvah povedali predstavnika Seedcampa? Kaj startupom svetuje Andraž Tori iz Zemante? Kakšni so vtisi nekaterih predstavnikov ekip? Berite dalje.

seedcamp3.1411135707.JPG.n.960px.jpg

Carlos Eduardo Espinal, vodja Seedcampa (na sliki desno):

Zagonska podjetja, ki smo jih danes spremljali, imajo vse običajne značilnosti startupov v zgodnjih fazah razvoj. Videli smo torej mlajše zagnane ekipo, ki razvijajo idejo, za katero verjamejo, da lahko spremeni trg. Danes sem tega videl veliko. Startup Setting denimo želi spodbudi ljudi, ki trenutno delajo sami, za skupinsko delo skupinskih prostorih ali v privatnih domovih. To lahko pomeni revolucijo v delovnih navadah ljudi.

Na predstavitvah je vedno treba pojasniti, kaj je tisto, kar te dela posebnega, kaj je tisto, kar ni naredil še noben drug. Potrebno je imeti jasno identificirati, zakaj bi bila tvoja rešitev zanimiva za potencialno stranko. Povejte, kdo je vaša ciljana publika in zakaj je za njih vaša rešitev pomembna. Vse ostalo je na predstavitvah niti ni tako pomembno. Lahko tudi kaj zafrkneš, če si le jasno predstavil vrednost izdelka, si lahko še vedno ok. Seveda morajo ekipe delati tudi na drugih elementih. Vedno je prostor za izboljšave.

Andraž Tori, Zemanta

Za slovenske ekipe velja, da bi potrebovali veliko več treninga nastopanja. Mislim, da je tega premalo tudi v šolskem sistemu. Je pa res, da tisti, ki želijo biti boljši, ponavljajo in ponavljajo. Ko pitchajo stotič, so veliko boljši, kot ko to delajo tretjič. Trend gre v pravo smer.

Nastopanje je sicer veščina, ki jo lahko veliko ljudi pridobi. V Sloveniji imamo sicer malce začetnega minusa, kot tudi pri jeziku, ker imamo v krvi premalo pogovorne angleščine.

Naj dodam, da investitorja na predstavitvah pritegne izražena ambicija in samozavest. Znanja, izkušnje, predanost je iz predstavitev težko izluščiti, lahko pa prepoznaš prodajne sposobnosti, ki so pomembne za vsako podjetje.

Mislim, da bomo o današnjih startupih še slišali. Napovedovanje, kdo bo zmagal na poslovni poti, je je sicer skoraj podobno vedeževanju. V vsakem primeru je treba biti vztrajen, treba je poskušati in okoli sebe izbrati pametne ljudi.

seedcamp1.1411135639.JPG.s.960px.jpg

Matej Gaser, Jetmap

Že včeraj smo imeli triurni mentorski program, kjer nam Carlos (vodja Seedcampa) postregel z odzivi na naše predstavitve. Njegovi nasveti so bili resnično na nivoju. Ni se namreč zabadal v ideje, ampak nam svetoval, kaj bi lahko izboljšali in ob tem ponudil konkretne predloge.

Na predstavitvah je treba veliko delati in vztrajati. Sam tudi eksperimentiram in ugotavljam, kaj deluje in kaj ne. Pametno je tudi snemati predstavitve.

Menim, da iz predstavitve v predstavitev napredujem. Iz predpisane strukture, ki velja za pitchanje pred investitorji, želim zapeljati v zgodbo. Ob tem dodajam elemente, s katerimi sprostim sebe in druge.

V drugi rundi računamo na investicijo od 100 -200 tisoč evrov. Z denarjem bomo razvili rešitev, nekaj sredstev namenil za razvoj ekipe in pokrili razne dogodke.

seedcamp2.1411135677.JPG.s.960px.jpg

Jan Isakovič, Store sense

S predstavitvijo sem zadovoljen, veliko smo za to tudi delali, opazen je napredek. V moji prvotni predstavitvi je bilo preveč poudarka na izdelku. Izkazalo se je namreč, da je potrebno na predstavitvah povedati še toliko drugih stvari. Dovolj je da izdelek zgolj orišeš in več poveš, zakaj ta produkt sploh obstaja in kako ga boš prodajal.

Tori: Iščejo se naslednji googli

"Veliki svetovni pospeševalniki, denimo SeedCamp, iščejo ekipe, ki želijo spisati zgodbe, velike kot je Googlova. Iščejo ekipe, ki ima potencial, da postanejo stomilijonsko podjetje," je pred meseci povedal Andraž Tori iz Zemante. Kaj mladim ekipam, ki želijo priti v podobne pospeševalnike, svetuje Tori, si lahko preberete v članku: Andraž Tori: Če želite v SeedCamp, razmišljajte globalno.

Na današnjem dogodku je Tori spregovoril tudi o lastnih izkušnjah z ameriškimi investitorji. Po njegovih besedah vlagatelji čez lužo veljajo za bolj potrpežljivi kot evropski. »Pomembno je imeti investitorja, ki ima izkušnje, je dodal ob tem. Tori je izpostavil tudi pomen zaupanja. »Stvari, ki jih želiš pospraviti pod preprogo, bodo kasneje eksplodirale. Težave je potrebno reševati sproti,« je še povedal.

Foto: Elvisa Basailović

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...