So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Na lesenem kolesu woodster vas bodo opazili vsi v mestu

Čas branja: 2 min
15.09.2014  09:20
Osnovni model kolesa za mestno vožnjo stane 949 evrov, Iztok Mohorič pa jih želi čim prej začeti prodajati po Evropi
Na lesenem kolesu woodster vas bodo opazili vsi  v mestu

Iz navdušenja nad gorskim kolesarjenjem in ustvarjanjem iz lesa je Iztok Mohorič razvil in izdelal kolo »cruiser« za udobno mestno vožnjo, ki ga je poimenoval woodster. Uporabil je slovenski les. Do zdaj je naredil šest koles in enega prodal. Ker je cena visoka, cilja na tujino.

Iztok Mohorič zadnjih deset let dela z lesom, ki je njegov najljubši naravni material. Po diplomi iz lesarstva na Biotehniški fakulteti v Ljubljani je delal v podjetjih, ki so bila tako ali drugače povezana z lesom. O sebi pravi, da je »ustvarjalna duša in tehnološki tip« ter rad ustvarja kaj novega. Ko si je nabral dovolj izkušenj, se je začela zgodba lesenih koles woodster.

kolo-Woodster-02-xx.1410716046.jpg.o.600px.jpg
Za izdelavo lesenega kolesa porabim od 18 do 20 ur. Iztok Mohorič, Woodster bike Foto: Osebni Arhiv

Domač les za udobno kolo

»V prostem času se ukvarjam z gorskim kolesarjenjem, trenutno pa živim v mestu, kjer gorsko kolo ni ravno primerno niti udobno za sproščujočo mestno vožnjo,« pripoveduje. Odločil se je, da bo združil kakovosten slovenski les in tipično obliko koles cruiser. Oblikoval je udobno mestno kolo iz naravnega materiala za prijetno vožnjo po mestu. Najprej ga je izrisal v programu za 3D-oblikovanje, s čimer se je izognil nepotrebnim in nepričakovanim težavam pri razvoju, hkrati pa si je čim bolj znižal stroške. Kolesa so bila izdelana na CNC-stroju, okvir je votel, nato pa so bila še ročno dodelana, tako da je vsak izdelek unikat, razlaga Iztok Mohorič.

Za izdelavo porabi 20 ur

Eno kolo izdela v 18 do 20 urah. Sogovornik trenutno dela kolesa iz bukove vezane plošče in jesenovine. Obe različici bo predstavil tudi na Mesecu oblikovanja v Ljubljani, ki se začne 6. oktobra. Svoj izdelek trenutno ponuja v eni velikosti. Doslej jih je naredil šest in enega prodal. »Zanimanja je veliko, a v Sloveniji je potreben čas za miselni preskok, da kakovostno unikatno kolo, narejeno v Evropi, ne more stati 300 evrov,« meni Mohorič.

Na lesenem kolesu ne čutite tresljajev

Lesena kolesa imajo več prednosti. Glavna je, da les bolje duši tresljaje kot katerikoli drug material, zato se med vožnjo z woodsterjem na hrbtenico in sklepe prenaša bistveno manj tresljajev, pa tudi telesna drža je zelo pravilna. Leseno kolo je tudi bolj trajnostno, saj je iz naravnega materiala. Prednost je še, da je les tudi zelo trpežen. Hkrati leseno kolo pritegne veliko pogledov.

Dostava v dveh tednih

Osnovna različica woodsterja stane 949 evrov. »Cena je visoka zato, ker gre za drugačen koncept od množično izdelanih azijskih koles, naravne materiale, ročno dodelavo in izdelek s pridihom ekskluzivnosti,« pojasnjuje Mohorič. Kolo lahko preizkusite ali kupite pri njem, v prihodnje pa bo na voljo tudi prek distributerjev. Dostavi ga v največ 14 dneh. Po Sloveniji ga bo dostavljal sam, saj želi imeti neposreden stik s kupci.

Pravi, da je s ceno in polserijsko proizvodnjo konkurenčen lesenim kolesom nekaterih znanih blagovnih znamk. Dobro znamenje vidi v tem, da tudi zveneče znamke v svojo ponudbo vključujejo lesena kolesa.

Cilj je tujina

»Čim prej želim prodreti v tujino, začeti tržiti kolo in krepiti blagovno znamko Wood­ster bikes, v mislih pa sem tudi že pri razvoju še enega izdelka, ki bo na voljo v začetku prihodnjega leta,« še pravi Iztok Mohorič. Za razvoj lesenih izdelkov pa načrtuje odpreti podjetje.

Kolo je namenjeno mestni vožnji, zato kupce vidi v ljudeh, ki živijo v večjih mestih. Ker je domači trg premajhen, bi rad prodajo razširil po Evropi. Za preskok pri trženju pripravlja novo spletno stran in trženjsko strategijo, ki jo bo pisal jeseni. Pri tem mu pomaga razvoja agencija RRA LUR, kjer je vključen v program Podjetno v svet podjetništva.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...