So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Smer študija ne sme biti omejitev pri uresničevanju poslovnih ambicij

Čas branja: 3 min
29.08.2014  13:00
Končal se je enomesečni program pripravništva Summer Economics Institute, na katerem je 20 študentov (večinoma iz "neekonomskih" smeri) ob pomoči mentorjev pridobivalo izkušnje v izbranih podjetjih. Nekateri so ob tem predstavili tudi svoje poslovne ideje.
Smer študija ne sme biti omejitev pri uresničevanju poslovnih ambicij

Ob zaključku poletnega programa pripravništva (Summer Economics Institute), ki ga že tretje leto v sodelovanju z ameriško gospodarsko zbornico AmCham organizira veleposlaništvo ZDA v Sloveniji, so nekateri študentje med drugim predstavili tudi svoje podjetniške ideje (več v okvirju). Te so razvili v sklopi enomesečnega programa, sestavljenega iz predavanj ameriškega profesorja podjetništva Jaya Ebbna in pripravništev pri izbranih podjetjih.

sei.1409309942.jpg.n.960px.jpg

Na včerajšnjem dogodku v IBM Inovacijskem centru so študentje v predstavitvah izpostavili pomen pripravništev za nadaljnjo karierno pot, prejete izkušnje in nova poznanstva. »Program je primeren za tiste, ki želijo ustanoviti lastno podjetje, pa niso prepričani, kako bi začeli« je denimo povedal Jan Ratej, študent strojništva.

V torek ne spreglejte intervjuja z ameriškim veleposlanikom Josephom Mussomelijem. Pogovarjali smo se o podjetništvu in start-upih. Veleposlanik je med drugim razkril, da je navdušen nad vozili Tesla.

Profesor Ebben: Bodite odprti, optimistični in samozavestni

Pomen samoiniciativnosti je v intervjuju za Startaj.si izpostavil tudi profesor Ebben. Vsem mladim Slovencem med drugim svetuje, naj bodo odprti, optimistični in samozavestni. Ebben sicer opaža, da je večini mladih koncept podjetništva še vedno tuj, med drugim zato, ker so jih starši poskusili usmeriti v poklice, ki so sorazmerno stabilni in imajo zagotovljeno redno plačo. »Svojim študentom pa želim dopovedati, da lahko marsikaj naredijo sami, če si tega le želijo,« razlaga profesor, ki sicer večjih razlik med ameriškimi in slovenskimi študenti ne vidi. Pravi celo, da se zadnji bolj zavedajo sveta okoli sebe, kar pripisuje geografskemu položaju naše države.

»Študenti, ki jim predavam tu v Sloveniji, so izjemno energični, niso zadovoljni s statusom quo, želijo postati produktivni člani družbe in soustvarjati močnejšo Slovenijo. Taki ljudje so vaša velika prednost. So drugačni kot generacija ali dve pred njimi, ki jim je bil cilj najti službo, v kateri bodo celo življenje,« je še prepričan profesor, ki v Sloveniji poučuje že tretje leto.

Študenti: Slovenski sistem ni dovolj usmerjen v potrebe gospodarstva

Tudi mladi pripravniki, ki so se udeležili programa, so prepričani, da gre za odlično priložnost, kako pridobiti konkretne izkušnje v gospodarstvu. »V času študija jih namreč dobimo premalo,« je dejala Simona Fabjan, študentka biotehnične fakultete, ki je pripravništvo opravljala pri Droga Kolinski. Prepričana je, da bi morali biti tovrstni programi bolj pogosti. »Slovenski izobraževalni sistem že tako ali tako ni dovolj usmerjen v potrebe gospodarstva,« je prepričana Fabjanova.

Podobno meni tudi Miha Trstenjak, študent FDV, ki je del poletja preživel v podjetju HP. »Prijavil sem se, da dobim vpogled v delovanje podjetij zasebnega sektorja in da znanje prenesem tudi v prakso,« razlaga. Po njegovem mnenju bi v Sloveniji potrebovali »neko vmesno stopnjo, kot jo imajo denimo v Nemčiji v obliki visokih strokovnih šol, kjer mlade izobražujejo v skladu s potrebami gospodarstva«.

Nekateri sodelujoči študentje so predstavili tudi svoje poslovne ideje:

Smart Pot Stick

»S pomočjo naprave lahko vsak postane strokovnjak botanike, saj bo točno vedel, kako poskrbeti za rastlino, v najinem primeru za orhidejo,« menita Klemen Lorber in Rudi Hrvatin. Razvila sta plastično napravo, ki bi uporabnika s pomočjo lučk opozarjala, kdaj je rastlino potrebno zaliti oziroma, kdaj temperatura v prostoru ni primerna. Vezje izdelka je že razvito, prav tako je pripravljen načrt, za nadaljnjo delo pa ekipa potrebuje investicijo. Med drugim razmišljajo o kampanji na platformi za množično financiranje Indiegogo. Denarna sredstva, računajo na približno 20 tisoč evrov, bi potrebovali za razvoj vezja in nakup kalupov za vplivanje plastike. Evropski trg sogovornika ocenjujeta na okoli petsto milijonov prodanih orhidej letno, morebitne stranke pa bi prepričevala predvsem prek socialnih omrežij.

Dober tek

Ekipa treh mladih študentk - Eve Sever, Monike Homar in Maše Urbančič - si želi z aplikacijo in spletno stranjo Dober tek bolj učinkovito povezati restavracije in stranke. »Ideja je taka: z rešitvijo bo uporabnik lahko izbral restavracijo, ki ustreza njegovemu okusu, rezerviral mizo in prek aplikacije spoznal nove ljudi, s katerimi bi se lahko odločil za skupen obisk restavracije,« pravijo. Poslovni model aplikacije, ki je trenutno še v idejni fazi, bi temeljil na plačljivemu članstvu restavracij. Ciljajo predvsem na študente in poslovne uporabnike. Nekaj ponudb za izvedbo projekta je že bilo, a bo končna odločitev med drugim odvisna tudi od tega, ali se bo našel primeren programer, še pravijo dekleta.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...