So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Kako se je spremenila izkušnja spletnega nakupovanja

Čas branja: 2 min
19.08.2014  17:07
Dve desetletji spletnih nakupovanj
Kako se je spremenila izkušnja spletnega nakupovanja

Nekaj več kot 12 dolarjev plus poštnina je stal prvi spletni nakup pred 20 leti. Šlo je za CD Stinga Ten Summoner's Tales, od takrat pa so se spletni nakupi vsaj nekoliko spremenili, predvsem pa so postali, tudi za Slovence, nekaj povsem vsakdanjega.

»V 20 letih se sam potek spletnega nakupa ni spremenil. Storitev je boljša, pošiljki se da slediti, a v postopku velikih sprememb ni,« pravi Aljoša Domijan iz spletne trgovine EnaA, ki je začela delovati pred 15 leti. Večje novosti je v spletno prodajo po njegovem mnenju vnesla ponudba filmov, glasbe in tudi kuponov. »Brez spletne prodaje kuponske prodaje ne bi imeli.«

Spletno-nakupovanje-shutterstock.1408384793.jpg.o.600px.jpg
V prihodnje bodo spletni nakupi še preprostejši, več se bo kupovalo prek tablic in pametnih telefonov, ponudba bo čedalje večja, pa tudi dostava bo postala augodnejša. Foto: Shutterstock

Slovenci na splet po tehniko

Danes so nakupi prek spleta nekaj povsem običajnega. V Veliki Britaniji prek spleta kupuje že 95 odstotkov ljudi, piše The Telegraph, v Sloveniji pa je takih 68 odstotkov ljudi, starih od 18 do 65 let, je pokazala spomladanska raziskava Trženjski monitor DMS.

Slovenci prek spleta najpogosteje kupujemo tehnične izdelke (44 odstotkov) ter oblačila in obutev (36 odstotkov), sledijo kuponi za izdelke in storitve (26), zabavna elektronika (21), vstopnice (20), knjige (19 odstotkov) in tako naprej.

Bo klasična trgovina preživela splet?

V Sloveniji prek spleta kupuje 68 odstotkov ljudi, starih od 18 do 65 let, je pokazala spomladanska raziskava Trženjski monitor DMS.

Zaradi gostote klasičnih trgovin je slovenska spletna trgovina še v razvoju, saj večjih časovnih prihrankov ne omogoča, smo pisali pred časom. »Klasične trgovine bodo težko zdržale. Spletne trgovine imajo manjšo maržo in ponavadi tudi večjo izbiro,« napoveduje Domijan. To velja predvsem za trgovine, ki ponujajo tehnične izdelke, dodaja. »Če klasična trgovina razširi svojo ponudbo, težko vse proda, če jo zmanjša, pa ni zanimiva.«

So pa rezerve še vedno pri ponudbi bele tehnike. Razlog za to je, da so cene bele tehnike pri slovenskih spletnih trgovcih previsoke. »Dobavitelji še vedno dajejo prednost klasičnim trgovcem,« trdi Domijan.

Po hrano še vedno raje v klasično trgovino

Čeprav se nakupi čedalje bolj selijo na splet, prodaja hrane in pijače po spletu caplja za kupovanjem preostalih izdelkov. V raziskavi Trženjskega monitorja je denimo le pet odstotkov takih, ki ju kupujejo po spletu. »Spletni trgovci še niso našli poti, kako to ponuditi z nižjo ceno od klasične trgovine. Dostava hrane ima svoje zahteve, saj sveža hrana ne more potovati nekaj dni do kupca,« pojasnjuje Domijan.

Na tem področju pa se poskuša naprej prebiti velikan spletne trgovine Amazon, ki je bil prav tako ustanovljen pred dvema desetletjema. Iz prodajalne knjig se je razvil spletni trgovec, ki je lani imel 74,5 milijarde dolarjev (55,6 milijarde evrov) prihodkov, njegova prodaja pa še vedno hitro raste. Storitve vedno znova širi in spreminja delovanje spletne trgovine - od načrtov za dostavo z brezpilotnimi letali do Amazon Fresh, ki dostavlja špecerijo, a za zdaj živi le v Seattlu. Sicer Američane pri spletni trgovini z vrha izrivajo Kitajci. Ti so lani za spletno trgovino namenili 298 milijard dolarjev (Američani 263 milijard). Njihov največji spletni trgovec Alibaba, ki bo septembra ponudil delnice v prvi javni prodaji na ameriškem trgu, pa je že večji kot Amazon in eBay skupaj.

V Slovenijo lani prispelo več kot 600 tisoč paketov spletnih nakupov

Če hrane ne kupujemo na spletu, pa smo se Slovenci dobro navadili na nakupe iz tujine. »Po mojih podatkih je lani v Slovenijo prišlo več kot 600 tisoč paketov spletnih nakupov,« pravi Domijan. Razloga za to sta večja izbira tujih trgovcev in tudi nižja cena.

Kakšna bo prihodnost spletne trgovine

»Spletni nakupi se bodo še bolj poenostavili, tudi potekali bodo hitreje,« meni Domijan. Nakupi iz tujine pa se bodo le še povečevali. Čedalje manj se bomo spraševali, od kod je trgovec in kdo ima najugodnejšo ponudbo, meni Domijan. »Spremembe so mogoče tudi pri dostavi. Čedalje več bo tega, da izdelek kupiš na spletu, dvigneš pa ga v trgovini ali na neki zbirni točki.«

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...