So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Ni mit: Zakaj se vam pod prho porodijo najboljše zamisli

Čas branja: 2 min
08.08.2014  10:47
Možgane na pašo za dobro idejo
Ni mit: Zakaj se vam pod prho porodijo najboljše zamisli

Se vam dogaja, da najboljše zamisli dobivate med prhanjem? Ali pa med sprehodom? To ni nič nenavadnega, pravijo psihologi. Za to, da dobra ideja pride na plan, včasih pač potrebujete le sprostitev.

Čeprav se morda zdi, da ste do ideje ali rešitve prišli nenadoma, to večinoma ne drži. Različne možnosti ste pretehtali že prej, imeli ste tudi že vse potrebne informacije. Da pa se je vse to sestavilo v smiselno zamisel ali rešitev neke težave, ste potrebovali sprostitev, recimo tuširanje, piše Business Insider.

shutterstock-114319183.1407177837.jpg.o.600px.jpg
Ideja vas ne udari kot strela z jasnega, kot se zdi včasih. Za dobro zamisel potrebujete veliko informacij, pretehtati morate različne možnosti in dobro morate poznati težavo, ki jo želite rešiti. Foto: Shutterstock

Zamisel ne pade sama z neba

»Nekje v ozadju možganov se je ideja že dlje časa razvijala. Možgani idejo ali rešitev težave iščejo, le mi se tega ne zavedamo, zato se nam zdi, da je ideja nastala nenadoma. Ko se sprostimo in nismo toliko osredotočeni na iskanje rešitve, pa ideja pride na plan,« se z ugotovitvami ameriških kolegov strinja psiholog Niko Mejaš iz svetovalnega podjetja O. K. Consulting.

Občutek, da zamisel pade kar sama z neba, torej ni pravi. »Morda vas ideja res udari kot strela z jasnega, a šele po tem, ko o neki stvari že dlje časa razmišljate,« razlaga Nastja Mulej, trenerka kreativnega razmišljanja. Če želite neko težavo rešiti, morate o njej imeti zadosti informacij. »Na podlagi pozitivnih izkušenj vemo, da do kakovosti pridemo iz količine in da je treba generirati veliko možnosti, da med njimi izberemo tisto, ki bi se utegnila izkazati za najprimernejšo,« dodaja Mulejeva.

Prva ideja ni nujno prava

Marsikdo se med prhanjem toliko sprosti, da na plan pridejo ideje, do katerih ni prišel med vztrajnim razmišljanjem.

Kakorkoli ste do ideje prišli, pa se ne smete ustaviti že pri prvi. Na njej gradite, morda se vam porodi še boljša. »Če se takoj ustavite, je to enako, kot če bi se ženska odločila kupiti prve čevlje, ki jih zagleda v izložbi,« pojasnjuje Mulejeva.

Pomaga spodbudno okolje

Dva slovenska podjetnika do svojih idej nista prišla pod tušem. Jurij Lozić je do ideje za zložljiv in snemljiv blatnik musguard prišel zaradi lastne potrebe, vendar je v njej videl tudi svetovni potencial, dogajanje na svetovni kolesarski sceni pa je poznal dovolj dobro in je vedel, da je to prava smer. Da se ti taka ideja utrne, je treba imeti vsaj malce ustvarjalne žilice in prave ljudi okrog sebe. »Ideje se po mojem mnenju ne smejo siliti. Tista prava bo prišla na področju, kjer delamo s srcem. Treba je izhajati iz sebe, na koncu je to edino, na kar se lahko zanesemo,« je povedal Lozić, ki je lani za snemljiv blatnik na Kickstarterju zbral več kot 33 tisoč evrov.

Potrebujete tudi znanje

Zaradi lastne potrebe je tudi Igor Marjanovič prišel do ideje za pametni merilnik vode v steklenički ali plastenki H2O-Pal. Razmišljanje, da bi idejo izkoristil v podjetniškem smislu, pa je prišlo pozneje. »Do podjetniške ideje lahko pride kdorkoli, vsekakor pa pomaga, če ima ta oseba ustrezno znanje, da lahko hitro preveri, kaj je potrebno za njeno uresničitev,« je razložil Marjanovič. Kot je dodal, je najpomembneje, da smo aktivni in delamo stvari, ki nas veselijo. »Prej ali slej se srečamo s težavo, ki bi jo radi rešili - in zelo verjetno bi ta rešitev koristila še komu, ki je za to pripravljen plačati,« je še povedal. Letos je njegovo podjetje OOG prav s to idejo zmagalo na nacionalnem tekmovanju Start:up.

Služba za delo, ne za razmišljanje?

A sprostitev in pogovor z ljudmi nista edina vira za nastajanje in spodbujanje idej. »Res veliko ljudi trdi, da idejo dobijo, ko so sproščeni, spet drugi pa, ko so pod stresom in jih priganjajo roki. Zelo malo ljudi pa mi pravi, da do idej pridejo v pogovoru ali pri zapisovanju svojih misli. Večinoma raje razmišljajo sami, ker jih nihče ne moti,« pojasnjuje Mulejeva. Le redki pa pravijo, da so idejo dobili med službo. »Zato se šalimo, da je v službi treba delati, ne razmišljati,« dodaja Mulejeva.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...