So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Kako bi s tremi rezi razdelili torto na osem enakih delov?

Čas branja: 4 min
06.08.2014  09:54
Tako vprašanje vas lahko doleti na pogovoru za službo v multinacionalkah; se sliši preveč preprosto?
Kako bi s tremi rezi razdelili torto na osem enakih delov?

Pogovor za službo je vsekakor stresen in poleg klasičnih vprašanj o izobrazbi, delovnih izkušnjah, interesih in podobno vas lahko doletijo tudi veliko bolj sočna vprašanja. Pogledali smo, kaj sprašujejo kandidate na pogovorih za službo v multinacionalkah v tujini in kakšna vprašanja lahko pričakujete pri nas. Predvsem pa: kaj storiti, če niste prepričani o svojem odgovoru ali pa odgovora ne poznate.

shutterstock-32634715.1407261426.jpg.o.600px.jpg
Foto: Shutterstock

Prvo pravilo kandidatov vsakega pogovora za službo je, da se nanj temeljito pripravijo, proučijo podjetje, panogo in pogledajo, ali se sploh strinjajo z vizijo podjetja. Vendar pa se na nekatera vprašanja preprosto ne morete pripraviti.

Spletni portal Business Insider je pred nedavnim objavil članka, v katerih so zbrali najbolj nenavadna vprašanja, ki so jih kandidatom postavili na pogovorih za delo v podjetjih na Wall Streetu, IT-velikanih Applu, Googlu, Twitterju in podobnih. In kaj so spraševali kandidate?

• Če bi lahko izbrali eno vrsto hrane, ki bi jo jedli do konca življenja, kaj bi izbrali in zakaj?

• Kako bi s tremi rezi torto razdelili na osem enakih delov? (AIG)

• Če bi bili stol, kakšen stol bi bili?

• Koliko tehta boeing 707? (Goldman Sachs)

• Koliko kovancev bi lahko spravili v sobo (v kateri je potekal pogovor)?

• Predstavljajte si, da ste izvršni direktor našega podjetja - katere tri skrbi o prihodnosti podjetja vam ponoči ne bi pustile spati?

• Zakaj vas ne bi zaposlili? (Twitter)

• Kako bi ocenili vrednost trgovine na vogalu?

• Katera je vaša najljubša knjiga?

• Povejte mi kaj slabega o našem podjetju?

• Kako bi reševali težave, če bi bili z Marsa? (Amazon)

• Kako bi kar najbolj kreativno uničili uro? (Apple)

• Kako bi oblikovali telefon za gluhe? (Google)

• Kako bi oblikovali dvigalo? (Microsoft)

Polovico delodajalcev zanima logično razmišljanje kandidatov

Po poročanju Guardiana kar dobra polovica delodajalcev pri pogovorih za službo kandidatom postavlja naključna vprašanja, s katerimi preverjajo njihovo logično razmišljanje in kreativnost. Tako je pokazala anketa pri 500 delodajalcih v Veliki Britaniji. Pri nenavadnih vprašanjih so v ospredju moški izpraševalci. Kar 70 odstotkov podjetij, ki postavljajo takšna vprašanja, pa je bilo iz Londona.

Na nekatera vprašanja je lahko tudi namenoma težko odgovoriti, saj lahko prihodnji delodajalec tako preveri, kakšen je odziv kandidata v stresnih situacijah.

Pri nas kadrovniki tako nenavadnih vprašanj navadno nimajo. »Taka vprašanja so ponavadi zajeta v orodjih, s katerimi ocenjujemo kompetence kandidatov,« pojasnjuje Mojca Križnar, direktorica kadrovske agencije Hill International. Torej denimo v okviru psiholoških testiranj in podobnih presoj. Pri samem pogovoru se držimo kompetenčnih vprašanj, ki so prilagojena posameznemu delovnemu mestu, pravi Ksenija Štrekelj, direktorica iskanja in selekcije v kadrovski agenciji Adecco.

Preverjajo tudi ustvarjalnost

A Križnarjeva ob tem opozarja: »Vsako vprašanje, ki ga postavi vodja pogovora, mora imeti neki smisel, mora biti vpeto v kontekst oziroma se mora s tem vprašanjem ugotoviti neka kompetenca, lastnost kandidata.«

Z vprašanji, kot je »kako razrezati torto na osem enakih delov s tremi rezi«, po mnenju Križnarjeve preverjajo ustvarjalnost kandidata. A tega naj ne bi preverjali na osebnih srečanjih s kandidati, saj so taka vedno subjektivne narave, medtem ko bi bilo treba odgovore na taka vprašanja presojati objektivno.

Pri nas dostikrat postavljajo nesmiselna vprašanja

V slovenskih podjetjih zelo radi postavljajo vprašanja, kot je »kje se vidite v naši organizaciji čez deset let« ali pa denimo »naštejte tri svoje dobre in tri slabe lastnosti«. Nekatera vprašanja - čeprav dobronamerna - so nesmiselna, meni Križnarjeva. »Kandidat težko oceni, kje se vidi v podjetju čez deset let, če pa niti dobro ne pozna organizacije, v katero prihaja. Že res, da želijo s tem preveriti njegovo ambicioznost, a to so že preživeta vprašanja, brez smisla,« trdi Križnarjeva.

Še vedno je v slovenskih podjetjih tudi precej popolnoma neprimernih vprašanj na pogovorih za službo, predvsem povezanih z odnosi v družini - eno najpogostejših je denimo, ali že imajo otroke, in če ne, ali jih nameravajo oziroma kdaj jih nameravajo imeti. »Taka vprašanja navadno postavljajo ljudje, ki nimajo strokovne podlage, da bi jih postavljali, in pogosto popolnoma neutemeljeno sklepajo na podlagi odgovorov,« še pravi Križnarjeva.

Če ne razumete, prosite za pojasnila

In kaj storiti, če vam postavijo nenavadno vprašanje, pa niste prepričani o svojem odgovoru ali pa ne znate odgovoriti na vprašanje? »Sogovornika prosite za dodatna pojasnila oziroma poskušajte pridobiti dodatne informacije, da boste lahko tako pravilno odgovorili na vprašanje,« pravi Štrekljeva. Kot pojasnjuje, je v nekaterih primerih možnih več pravilnih odgovorov, vendar pa sogovornik pričakuje prav določen odgovor. »V tem primeru, ko kandidat postavi dodatna vprašanja ali poskuša pridobiti dodatne informacije, sogovorniku jasno pokaže, da razume vsebino vprašanja ter pozna tematiko in področje, a da bi lahko odgovoril, mora le še razumeti pričakovanja sogovornika,« pojasnjuje Štrekljeva. Nič ni narobe, če kandidati postavijo dodatna vprašanja, da bi lahko nanje potem ustrezno odgovorili.

Zapomnite si, da ste enakovreden sogovornik

»Kandidat lahko vpraša tudi, čemu je to vprašanje namenjeno,« pa meni Križnarjeva. Kot opozarja, se mora kandidat zavedati, da je v pogovoru za službo enakovreden. »Tudi kandidat ima namreč možnost, da se odloči, ali mu delovno mesto ustreza ali ne,« pravi. Čeprav se lahko zdi, da je kandidat videti aroganten s takim vprašanjem, pa bo vsaj dobil pojasnilo, kakšno je pričakovanje v ozadju tega vprašanja. Seveda se lahko postavljajo nenavadna vprašanja, če gre za pogovor, kjer preverjajo kreativnost kandidata, a o tem mora biti kandidat seznanjen, meni Križnarjeva.

»Tudi izpraševalec se mora namreč zavedati, da so nenavadna vprašanja, ki nimajo zveze z ničimer, zavajajoča, tudi nespodobna in gredo lahko čez meje kulture vodenja intervjuja,« še pravi Križnarjeva. V praksi se je namreč že zgodilo, da so nestrokovni izpraševalci odgnali od podjetja odlične kandidate ali pa so jih izbrali glede na osebne interese - to pa ni dobro za podjetje.

Včasih ni pravih ali napačnih odgovorov

Seveda vas lahko odgovor na nenavadno vprašanje stane tudi službo, čeprav kadrovniki praviloma na pogovoru vedno gledajo na celoto odgovorov in pojasnil posameznika. So pa nekatera vprašanja lahko tudi preizkus. »Na nekatera vprašanja je lahko tudi namenoma težko odgovoriti, saj se tako pokaže, kakšen je odziv kandidata v stresni situaciji,« pravi Štrekljeva.

»Skozi nekatera vprašanja spoznamo osebnost kandidata, kako dojema svet - ali se bo v smislu razmišljanja, prepričanja, motivov in podobno vključil v organizacijo,« pojasnjuje Križnarjeva. Opozarja, da slovenski kandidati na taka vprašanja še niso pripravljeni in si ne vzamejo časa za razmislek o temeljnih vrednotah. »Tu ni pravih ali napačnih odgovorov,« poudarja.

Svojo iznajdljivost lahko preverite na spletu

Torej, če vas bodo prihodnjič na pogovoru za službo vprašali, koliko opek je na svetu ali pa kako bi opisali nebo brez uporabe barv, ne pozabite, da na nekatera vprašanja preprosto ni pravih odgovorov. Verjetno jih tudi izpraševalci ne poznajo, ampak želijo zgolj dobiti vpogled v vaše razmišljanje in kako ste sposobni predstaviti, pojasniti vaš odgovor. Če pa želite vedeti, kako dobri ste v odgovorih na nenavadna vprašanja, se lahko preizkusite na spletu ( [foosle.com] ).

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...